Gå til innhold

Motorvalg 5syl

Ranger emnet

Morten_A

Anbefalte innlegg

Nyere 5ere har også andre innsug og grenrør.

Har mekka litt på de forskjellige.

Nyere sugemotorer har også underspyling.

Av de gammle hadde kun turbomotorene det.

Nyere motorene har også annen støping,så 960 motorfester passer heller dårlig på de.

850 t5 motor,(2,3) med "portet" veivhusvent,glt kammer,nyere innsug/grenrør og h-profil så har man en "rimelig" og kurant motor.

Jeg vet ikke helt hva som er bra innsug, men det jeg kjøpte var vel det som stod på 99 mod...tror jeg. Det var det eneste jeg kunne bruke da det orginale ville gå i torpedon, det nye går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva som er bra innsug, men det jeg kjøpte var vel det som stod på 99 mod...tror jeg. Det var det eneste jeg kunne bruke da det orginale ville gå i torpedon, det nye går ned.

stemmer,på de eldre så peker spjeldhuset rett inn i torpedoveggen dersom man setter motoren i en rwd.

Var vel i 99 det nyere innsuget kom,og det har spjeldhuset på undersiden av innsuget.

Dessverre er det elektisk drevet,men allt går jo å fixe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer,på de eldre så peker spjeldhuset rett inn i torpedoveggen dersom man setter motoren i en rwd.

Var vel i 99 det nyere innsuget kom,og det har spjeldhuset på undersiden av innsuget.

Dessverre er det elektisk drevet,men allt går jo å fixe.

Går det ikke å bruke det spjeldhuset som jeg har på det gamle innsuget da?

Når jeg kjøpte dataspruten så fulgte det med en elektrisk sak som skal monteres på spjeldet, er vel noe impuls greier tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reodor F tror du ikke 300-350 hk burde være realistisk da?

Jo, det høres oppnåelig ut, men du bør vel etterhvert begynne å tenke på å bytte rådene dine.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider