242-T5 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Nyere 5ere har også andre innsug og grenrør. Har mekka litt på de forskjellige. Nyere sugemotorer har også underspyling. Av de gammle hadde kun turbomotorene det. Nyere motorene har også annen støping,så 960 motorfester passer heller dårlig på de. 850 t5 motor,(2,3) med "portet" veivhusvent,glt kammer,nyere innsug/grenrør og h-profil så har man en "rimelig" og kurant motor. Jeg vet ikke helt hva som er bra innsug, men det jeg kjøpte var vel det som stod på 99 mod...tror jeg. Det var det eneste jeg kunne bruke da det orginale ville gå i torpedon, det nye går ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 de nyeste v70r motorene har vel 300hk originalt Siter http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg vet ikke helt hva som er bra innsug, men det jeg kjøpte var vel det som stod på 99 mod...tror jeg. Det var det eneste jeg kunne bruke da det orginale ville gå i torpedon, det nye går ned. stemmer,på de eldre så peker spjeldhuset rett inn i torpedoveggen dersom man setter motoren i en rwd. Var vel i 99 det nyere innsuget kom,og det har spjeldhuset på undersiden av innsuget. Dessverre er det elektisk drevet,men allt går jo å fixe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 stemmer,på de eldre så peker spjeldhuset rett inn i torpedoveggen dersom man setter motoren i en rwd. Var vel i 99 det nyere innsuget kom,og det har spjeldhuset på undersiden av innsuget. Dessverre er det elektisk drevet,men allt går jo å fixe. Går det ikke å bruke det spjeldhuset som jeg har på det gamle innsuget da? Når jeg kjøpte dataspruten så fulgte det med en elektrisk sak som skal monteres på spjeldet, er vel noe impuls greier tror jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Reodor F tror du ikke 300-350 hk burde være realistisk da? Jo, det høres oppnåelig ut, men du bør vel etterhvert begynne å tenke på å bytte rådene dine. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Hva er forskjellen mellom en 1996mod T5 og T5R? bortsett fra 225hk og 240hk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Styreboksene etter hva jeg vet. Mulig det er større turbo på R motoren... Har en slikens ståandes ute i garasjen, kamerat som drive med den. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Styreboksene etter hva jeg vet. Mulig det er større turbo på R motoren... Har en slikens ståandes ute i garasjen, kamerat som drive med den. t5 og t5r er samme motoren bortsett ifra software 850r har annen turbo og grenrør(gjelder bil med manuell) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Var det jeg trodde jeg også... At bare softwaren skilte. 840 R har vel 19T og japan rør? eller er japan røret fra noe v70r awd opplegg? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Var det jeg trodde jeg også... At bare softwaren skilte.840 R har vel 19T og japan rør? eller er japan røret fra noe v70r awd opplegg? 850r manuell har 16t. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Aha, jeg er grønn...hehe... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg