Gå til innhold

Hvilken toppakning til min effekt?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tatt to toppakninger, så da kjøper jeg noe som er sterkere denne gangen. Sånn er det!

Dette tyder på at noe har forandret seg.

Det kan være noe med der triggerhjul og sensor er montert ,noe som har flyttet på seg slik att tenningen har blitt feil.

Eller at tenningen er på grensen til bank på eit område,

og når det blir varmt så banker den.

Elring burde holde i massevis til ditt oppsett.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet den første toppakningen fordi at det ikke var Elring.

Nå har toppen sikkert blitt skeiv. Den svetter litt olje i bakkant og det ser ut som det renner litt kjølevann ut på sidene. Merker ingenting på kjørbarheten eller noen ting. Er bare en forhåndsregel jeg tar for å være sikker.

Altså, når vi var på østlandet i sommer så hadde jeg store problemer med kjølevanns tempen. Har jo el.vifte som har thermostat på 92 grader, når vifta bjynte å gå var det som regel for seint. Så den havnet på rødt flere ganger til dagen og vi fyllte hauevis med vann. Så om den toppen ikke har blitt ørlite skeiv det skal du ikke se bort i fra.

Dessuten har det ikke noe med sprut eller tenning å gjøre, for pakningen er ikke blåst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tyder på at noe har forandret seg.

Det kan være noe med der triggerhjul og sensor er montert ,noe som har flyttet på seg slik att tenningen har blitt feil.

Eller at tenningen er på grensen til bank på eit område,

og når det blir varmt så banker den.

Elring burde holde i massevis til ditt oppsett.

Det er overhode ikke mulig at noe kan flytte seg der. Er veldig solid bygd!

Når det blir varmt så kutter sprutet turtallet på 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhode ikke mulig at noe kan flytte seg der. Er veldig solid bygd!

Når det blir varmt så kutter sprutet turtallet på 4000.

men noe er vel muffins når du sier du flere ganger var på rødt på temp? må gi deg når leken er god :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål om toppen er skjev, er den det så bytt... Er det fresa noe i toppen? Hvis det er tatt ut for mye i forbrenningsromma så kan pakningen fly (hvis ikke kobberringen i pakningen har noe flate på toppen). Neste gang så tar du en goetze pakning eller elring, tørker den med sprit så den er helt tørr og drar til.. holder i massevis.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men noe er vel muffins når du sier du flere ganger var på rødt på temp? må gi deg når leken er god :P

Ja, det som var muffins var jo at det var 30 grader i sola og vifta mi starta ikke før på 92 grader. Var ikke bare jeg som hadde problemer med kjølevanns tempen i den dere jævla sinke traffikken på østlandet.

Viss toppen er skeiv så planer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sylmo tar 450kr for denne gullpakninga. Er goeztse (mulig det skrives anderledes) som har disse. Jeg kan jo si det at jeg brukte denne pakninga sammen med ARP bolter. Og kjørte kontinuerlig 1.9bar. En del tenningsbank. Og det funka fint!!!!! Har aldrig knerta ei eneste topp pakning i mine prosjekter.

"Gullpakning" :rolleyes:

"Goetze"-pakning har i mange år blitt solgt som originale Volvopakninger. Kjører selv med denne.

Det er ikke høyt ladetrykk som knekker en toppakning, men for mager blanding/ tenningsbank.

Hvem er forresten denne idiotiske gjengen: :soldiersf

Lenke til kommentar
Del på andre sider