ole12 Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Heisann. Lurte på om det er trygt å ta avfetting og så avspyling i motorrommet? Er så trangt å komme til, så hørte en som sa det skulle gå helt fint, men måtte bare starte motoren å kjøre litt får å varme motoren slik at det ikke skal komme noe fuktighet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salms Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Dette vil jeg og høre noen syn på, for jeg gjorde dette i fjor, var veldig forsiktig med hvor jeg retta vannstrålen, men enda så tok det evigheter før bilen gikk som den skulle igjen etterpå! Og å få demontert viktige tenningsdeler for å blåse de rein for vann kan en bare glemme på den bilen min vertfall.. Så jeg tør ikke å ta motorvask lenger :p Siter Får man først smaken på gode biler, så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Ikkeno stress for meg å vaske motorrommet mitt ihvertfall. Salo er fint til å løsne fett og dritt. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tandis1 Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Her står det noe hvertfall: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=166353 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Bruker vanlig bilsåpe når jeg vasker motor. samt hageslange med "bredde" på strålen. Skal være møkkete før jeg bruker avfetting, og j##"g møkkete før høytrykks vaskeren hentes frem. Zalo bruker jeg på kjøkkenet;) da de kan tørke ut plast slanger ol (sprekke/utette) Møkkete: Bøtte med bilsåpe hageslange EZ wheel brush http://www.autogeek.net/ezdetailbrush.html Felgbørste funker veldig bra til å komme frem i kriker og kroker. Spyler motor forsiktig med hageslange Vasker over med EZ børsten og såpe samt gammel svamp ol Spyler igjen + på hvis mye dritt: Avfetting +på hvis sinnsykt mye dritt: Avfetting Høytrykks vasker Hemligheten min er følgende: Etter motor er vasket ren, tar jeg Armor All tire foam over det meste i motoren (godt på plast ol) SÅ lukker jeg panseret og SÅ starter jeg bilen og lar den gå i rundt 10 min til motor blir varm og Armor All er fordunstet, da blir det seende slik ut: Motor vasket for første gang på i alle fall 5år, med Vanlig bilsåpe, EZ brush og hageslange og Armor All tire Foam. (Det står at Armor All er extremt brannfarlig, så vis forsiktighet med bruk av denne i motor rommet så ikke dere brenner opp bilen) dvs IKKE Armor All direkte på varm motor Tar du ikke sjansen på AA tire foam, er vanlig plast fornyer også å anbefale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2007 Grei link http://www.autogeekonline.net/forum/show-n-shine/6213-detailed-2005-acura-rl-56k-warning.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole12 Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg har da ikke så fint motorrom så deg da:) Har en VW Corrado, og det er så vannskelig å komme helt til der det er skikkelig møkkete. Og da tenkte jeg på Avfetting og Avspyling. Men kan jeg ikke da la motoren svive mens jeg vasker den da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Hadde motorvask på russebilen før vi hadde den på kontroll hos vegvesenet. (Hadde garantert ikke gått igjennom med tilstanden som var i motorrommet) Først dekket vi til en åpning på luftfilteret, for så å bløte litt opp. Så gikk vi over med avfetting, før vi brukte varmtvannssteamer med lavt trykk. Ble ganske bra! Eneste som ikke var helt bra var at "Water in fuel" lampen lyste etterpå, men den startet lett etterpå, og etter 15 min kjøring var det borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Eneste som ikke var helt bra var at "Water in fuel" lampen lyste etterpå, men den startet lett etterpå, og etter 15 min kjøring var det borte. Water in Fuel varsellampe? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Sikkert am car, advarsler for alt i de etterhvert. Warning: you are now driving in a car, dont step out....osv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truhaa Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg har da ikke så fint motorrom så deg da:) Har en VW Corrado, og det er så vannskelig å komme helt til der det er skikkelig møkkete. Og da tenkte jeg på Avfetting og Avspyling. Men kan jeg ikke da la motoren svive mens jeg vasker den da? Litt dumt da vifter ol kaster såpe/avfetting ol rundt om kring, men vet det blir gjort. Prøv en wheelbrush el malekost og avfetting om du får armen ned der det er møkkete (med MOTOR AV!!! vel og merke;) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Skal være MEGET forsiktig med motorvask i nyere biler... Og da mener jeg MEGET.... Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MB300Diesel Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Jeg pleier bare å bruke en eller annen form for avfetting, lar det virke litt, spyler deretter av med høytrykkspyler. blir kvitt det aller meste av olje og dritt på denne måten. Alt under panseret på en bil er laget for å tåle vann. Hvordan tror dere det ser ut under der når dere kjører på våt veg? det spruter selvfølgelig masse vann opp... Jeg vil ikke anbefale å bruke høytrykksyler direkte på dynamo, fordeler og div. "black boxes" Siter '04 Mondeo STV '96 MB C220 Diesel til salgs '85 MB 300Diesel solgt, '91 BMW E34 520i (solgt) '82 MB 300 Diesel (RIP) '80 Talbot Simca (RIP)'86 Opel kadett (RIP) '79 Volvo 244 (RIP) '76 Datsun 100A (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 På Cosworthen kjører jeg på med avfetting og kraftig høytrykkspyler. Funker fjell. Fordeleren sitter gjemt under innsuget så det blir ikke noe direkte vannsprut. Bare pass på å fjern eller dekk til åpne filtere om du har det. Jeg glemte meg og vasket over veivhusventilasjonsfilteret mitt. Det må oljes inn på nytt. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Har vært borti MANGE biler hvor det har blitt tatt motorvask og som følger av det har stoppet. Elektro drit som IKKE tåler vann. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.