furiaman Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 var på utplassering hos Skoda i trondheim før jul. hver gang en bil hadde vært inn så spylte de rent motorrommet med høytrykkspyler. har aldri vært noe problemer med det med tanke på elektronikk osv. Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Sku ønske motorommet mitt hadde litt mere plastikk som de nyere bilene. Er jo haugevis lettere å få det rent, slepper alle kriker og kroker..bare et plastdeksel å tørke av nesten. :P Men bruker avfetting og høytrykkspyler og evnt. såpe med svamp-så spyle og tørke over med ei fille. :) Gnikke og gnu til det blir bra! Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andre89 Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 tengte jeg skulle si at vanllig bilsjampo og oppvaskbørste løser ganske mange prob. spyler med spreder på hageslange og plastfornyer. starter bilden like etterpå og lar den gå litt... funker for meg:) Siter nei, ja så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Water in Fuel varsellampe? Jepp. Kan være litt kje' og starte hvis den lyser. Men ordnet seg. (Amerikansk bil, mye rart..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Autoglym Engine & Machine Cleaner og en radiatorpensel(lang vinklet pensel) har jeg veldig god erfaring med. Alt blir skinnende rent. Og etter jeg har spylt, mens alt fortsatt er vått sprayer jeg Autoglym Vinyl & Rubber Care på stort sett alt som er, med litt ekstra på slanger og plastikk. Og lar dette tørke litt før jeg tørker over. Så tar jeg ny runde med Vinyl & Rubber på gummislanger etc for å få det ekstra skinnende. Skal være MEGET forsiktig med motorvask i nyere biler... Og da mener jeg MEGET.... Tullprat egentlig. Nyere biler har som regel veldig god skjerming av elektronikk osv. Alt er som regel plassert inni bilen. Tar aldri noe forhåndsregler når jeg tar motorvask på nye biler. Bruker til og med høytrykkspyler. Er det bensinmotor er det greit å blåse over plugghull og kabler etterpå. Eldre biler, feks tidlig 90-tall derimot. Da kan ting ofte være litt mer utsatt. Så det er lurt å tenke seg om før man spyler ned alt som er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Autoglym Engine & Machine Cleaner og en radiatorpensel(lang vinklet pensel) har jeg veldig god erfaring med. Alt blir skinnende rent.Og etter jeg har spylt, mens alt fortsatt er vått sprayer jeg Autoglym Vinyl & Rubber Care på stort sett alt som er, med litt ekstra på slanger og plastikk. Og lar dette tørke litt før jeg tørker over. Så tar jeg ny runde med Vinyl & Rubber på gummislanger etc for å få det ekstra skinnende. Tullprat egentlig. Nyere biler har som regel veldig god skjerming av elektronikk osv. Alt er som regel plassert inni bilen. Tar aldri noe forhåndsregler når jeg tar motorvask på nye biler. Bruker til og med høytrykkspyler. Er det bensinmotor er det greit å blåse over plugghull og kabler etterpå. Eldre biler, feks tidlig 90-tall derimot. Da kan ting ofte være litt mer utsatt. Så det er lurt å tenke seg om før man spyler ned alt som er. Ja, tenker på biler som ikke er proppet med deksler å sånn, men de som har elektronikken litt utsatt.. :) Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Ja, tenker på biler som ikke er proppet med deksler å sånn, men de som har elektronikken litt utsatt.. :) Sånne biler er det ikke mange av ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dennis87 Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Nye biler er det bare å sprute så mye vann man vil på:P den gammle Celicaen jeg hadde (86 modell) hørtes ut som en båtmotor etter at jeg vasket den, måtte suge ut over 1 liter vann fra plugghullene etterpå hehe.. men min nye har jeg vasket mange ganger og skjer ingen ting:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Kom en dame på jobben i dag, hu fikk tivoli i lysa etter motorvask på en opel Safira... Ikke spør hvordan, har ikke noe godt svar. Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lampemannen Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 auto glym har noen fine produkter for vask. blir like bra som amor all foam bare det ikke er brannfarlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toyota R Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Stor forskjell på hvor følsomme biler er ja.. Fusker bilen etter motorvask er det ofte nok å tørke inni fordelerlokket, gjerne det som klager først! Hadde en dritt episode for et par uker siden.. Hadde srt-10`en i vaskehall for å få underspylt den litt og gjøre den ren og pen! Den ville ikke starte etterpå.. Huff! Så det ble litt styr, lette etter løse ledninger under osv, så ingenting! Ventet en halvtimes tid og etter mye host og hark så gikk den igjen.. Hehe! Alt dette mens dama satt på en benk utenfor jobben sin og ventet på å bli hentet.. ;) Bra det trikset for å få blankt motorrom, det gir et innmari bra inntrykk om du f.eks skal selge bilen! Siter Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knuty Skrevet Juni 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2007 Bare ikke bruk steamer på høytrykken. Er pop blant mange, også blandt "faglærte". Vannet kan varmt og det kan være høytrykk, men ikk en kombinasjon :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lude-odd Skrevet Juni 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2007 noen erfaringer med vask av gamle golfer? (86-modell) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg