Cozzie Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 39,- fra Biltema.. ikke så dumme disse heller :) Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 1) Godt verktøy er MER enn halve jobben! Selv har jeg den gummireimvarianten fra Kjøkkentema. Står også oppført under \hjem\kjøkken\ anbefalt som "syltetøyglassåpner". :D Kjøpte sist meg en "Kraftig modell med tre riflede gripearmer" da gummistroppen ikke alltid kommer til pga trangt motorrom. Gummireima må også gi tapt på oljeglatte, tilsmussa filtre. 2) Skrutrekker er seff siste utveg, faremomentet her er at du kan skade gjengene på tappen i midten. Viktig å slå hull litt til siden for denne. 3) Olje er kreftfremkallende. Sort, brukt olje er MEGET kreftfremkallende. Europris har latexhansker til 50kr. Apoteket og alle proffe verktøysjapper har de i fancy blå og lilla(!) varianter til ca 100kr med og uten mva. En annen fordel i tillegg til økt levealder og forplantningsevne er at du unngår å havne på slike bilder som blir skrevet i stein på internett til Dovre faller: 4) Oljeskift menn vs kvinner ( Hvorfor gjøre det enkelt, når det kan gjøres maskulint ??? ) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Skody: Hehehehehehe :D Men hva er det med denne tingen mot FRAM-filter da? Vet disse er meget foretrukket innen Pneumatikk-bransjen, så fullstendig verdiløse kan de jo ikke være? Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V70-Pappa'n Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Det at det ofte er vanskelig å skru av det gamle filteret betyr nødvendigvis ikke at forrige mann har skrudd det til så hardt at han måtte bytte underbukser, men derimot at filteret gjerne suger seg litt fast av seg selv. Please don't hate me if I'm wrong. Siter x 91 Volvo 240 x 07 VW Golf V x 97 Honda Accord - 98 Volvo V70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Skody: Hehehehehehe :D Men hva er det med denne tingen mot FRAM-filter da? Vet disse er meget foretrukket innen Pneumatikk-bransjen, så fullstendig verdiløse kan de jo ikke være? Ja, hva ER det med folk og FRAM og tilbake og nord og ned? Jeg har da sett store blanke rasarbiler med enorme motorer som koster mer enn alle bilene mine tilsammen, og DE har FRAM-filter! (Delelagermannen på Toyota ble sur da jeg mente at OEM filteret hans var dobbelt så dyrt som OEM-kopien rett over gata. Men hallo, selv Kjøkkentema sitt filter har oljetrykksventil og bypassventil. Dette er behørig dokumentert av Teknologisk Institutt som åpnet og vurderte innmaten i et Volvo OEM filter vs et kjent piratfilter vs Biltema. (Biltema fikk forresten 100% tilfredsstillende på ventiler mens papiret hadde litt større "maskevidde" enn de andre.)) Vil bare legge til en liten ting i tillegg til det Potato skriver her, i tillegg til at det lønner seg å kjøpe en annen olje enn den de f,eks har på Biltema så anbefaler jeg på det sterkeste å ta en titt i bilens instruksjonsbok, der står hvilke normer og krav som er anbefalt når det gjelder olje. I mitt tilfelle betaler jeg 199.- for en dunk Fina på 4L, denne selger dem på Europris, og den er godkjent etter VW krav osv.. For alt jeg vet så anbefaler f,eks Citroen en olje som er godkjent etter en norm som f,eks 408,00. Om du da kjøper denne oljen på Omar`s Grill og Kebab eller Mekonomen får vel gjøre det samme:) Og, hva er det som gjør at Europrisolje er bedre enn Biltemaolje? Selges det i det hele tatt direkte dårlige oljer i Norge i 2007? Bare det står de nødvendige tall og bokstaver på etiketten kjøper jeg om enn noe motvillig olja mi på Coop OBS! til 59,90,-/4L om jeg må. Kjøkkentema sin olje er SJ og overstiger dermed de fleste bilers krav som f.eks på '89 Toyota Corolla GTi bare er SE/SF om jeg ikke husker helt feil. MB og VW 505.00 osv tall går jeg ut i fra at de fleste salgbare oljetyper tilfredsstiller. Forøvrig vil jeg trekke frem http://www.reginol.no som ei sjappe med god og billig NY olje og serviceinnstilte folk med gode kunnskaper. EP-smørefettet dems er faktisk billigere enn naboen og konkurrenten Biltema. Propaganda? Neeei? :D Fornøyd kunde? Ja! :thumb Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 Ja, hva ER det med folk og FRAM og tilbake og nord og ned? Jeg har da sett store blanke rasarbiler med enorme motorer som koster mer enn alle bilene mine tilsammen, og DE har FRAM-filter! (Delelagermannen på Toyota ble sur da jeg mente at OEM filteret hans var dobbelt så dyrt som OEM-kopien rett over gata. Men hallo, selv Kjøkkentema sitt filter har oljetrykksventil og bypassventil. Dette er behørig dokumentert av Teknologisk Institutt som åpnet og vurderte innmaten i et Volvo OEM filter vs et kjent piratfilter vs Biltema. (Biltema fikk forresten 100% tilfredsstillende på ventiler mens papiret hadde litt større "maskevidde" enn de andre.)) Klikk her:) I tillegg til denne testen har jeg lagt merke til at ingen på f,eks Vwvortex anbefaler Fram. Ifølge testen er det kun de dyreste filtrene fra Fram som er noe tess, og disse igjen er dyrere enn de "vanlige" fra andre leverandører. Og, hva er det som gjør at Europrisolje er bedre enn Biltemaolje? Selges det i det hele tatt direkte dårlige oljer i Norge i 2007? Bare det står de nødvendige tall og bokstaver på etiketten kjøper jeg om enn noe motvillig olja mi på Coop OBS! til 59,90,-/4L om jeg må. Kjøkkentema sin olje er SJ og overstiger dermed de fleste bilers krav som f.eks på '89 Toyota Corolla GTi bare er SE/SF om jeg ikke husker helt feil. MB og VW 505.00 osv tall går jeg ut i fra at de fleste salgbare oljetyper tilfredsstiller. Forøvrig vil jeg trekke frem http://www.reginol.no som ei sjappe med god og billig NY olje og serviceinnstilte folk med gode kunnskaper. EP-smørefettet dems er faktisk billigere enn naboen og konkurrenten Biltema. Propaganda? Neeei? :D Fornøyd kunde? Ja! :thumb Kunne formulert meg litt annerledes ja. Men, flere steder ser en dunker med olje som heter Motorolje og så står viskositeten, og that`s it. Europris f,eks har slike som heter Effekt, dem koster 80.- elns. Ingen spesifikasjoner e.l. En kamerat av meg brukte å kjøpe en type motorolje fra Biltema, den hadde en fin blank logo som det bare sto Motorolje på med reflekterende font.:D Ingen spesifikasjoner elns.. Men, du skjønner hvor jeg vil hen ja? Er forskjell på å kjøpe olje til 79,90 for 4l og TWS Motorsport til 6-700.-:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Oktober 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2007 At det selges dårlige oljer i 2007 tror ikke jeg heller. Det har skjedd utrolige framskritt på den fronten de siste 15årene. Hvis man faktisk vet hvilke oljer gamle 90 modell BMW motorer var designet til å gå på, kontra det vi får kjøpt idag, da er Biltema's olje som luksus å regne! Jeg kan selv si at etter nærmere 20 oljebytter på den gamle BMW maskinisten så har jeg aldri merket noe forskjell av hvilke av de to oljetypene jeg har brukt (hhv. Valvoline MaxLife 10W-40 delsynt til 500kr for 4L eller CD Cardic delsynt 10W-40 til 149kr for 5L) Du kan selv gjette hvilken jeg kjører på. FRAM filtere har jeg også brukt massevis av, aldri fått noen antydninger på at noe skulle være galt, enda jeg studerer hver eneste oljefilter ved bytte. Mitt er innsatsfilter. Nå er bilen preppet med en ny dose CD cardic olje og FRAM filter, klar for full gass snø og isbane en sesong til :D Den eneste "dyr" olja jeg har kosta på meg er Castrol Driveline til girkasse og diff, til 150 kr (?) litern! Av den enkele grunn at jeg ikke fikk tak i annet.. :idea: At den FRAM siden ikke er oppdatert siden 2003 får meg også til å bedrive litt tankevirksomhet. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Oktober 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2007 Jeg fyller helsyntet fra Felleskjøpet jeg uten å tenke på kvaliteten engang. Kosta meg vell 700 kroner for 10 liters dunken og hadde svært fine tall og spesifikasjoner i forhold til hva GM har merket som minste ønsket krav i boka til Omegan. Det er samme olja de selger og merker med Statoil det så jeg regner med den må være go den. Å btw, det er en 3000, jeg fyller ikke olje til 70 kroner litern på en sliten 2liter=P Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg