remye Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Hallo, tenkte på enten: Prøve å få tak i A8 bremser som jeg ser noen mener funker fint over hverandre, eller kjøpe EBC ventilerte bremseskiver og pads. Jeg må uansett bytte skiver og pads foran fordi det er over 2,5mm på skiven!! Tenkte på disse, noen som har en formening og VET hva de snakker om? EBC Brake Disc FRONT EBC BRAKE DISC SET -- (Set Includes 2 Rotors, One Left And One Right), Drilled And Slotted Sport Rotors, Gold, Dimpled Hole Construction, Wider Slots Expel Gases And Stay Cooler, Gold Zinc Coated To Prevent Corrosion. 11.3 Inch Diameter. Eller dette (her er det større diameter, vil det passe 1,8T eller er det kun for 3.0L utgaven?) 2004 Audi A4 Brake Disc Brand: EBC FRONT EBC BRAKE DISC SET -- (Set Includes 2 Rotors, One Left And One Right), Drilled And Slotted Sport Rotors, Gold, Dimpled Hole Construction, Wider Slots Expel Gases And Stay Cooler, Gold Zinc Coated To Prevent Corrosion. 12.3 Inch Diameter. Og til slutt disse: 2004 Audi A4 Brake Disc Brand: EBC FRONT ULTIMAX BRAKE DISC SET -- (Set Includes 2 Rotors, One Left And One Right), Ultimax Black Anodised Rotors, Offers Quiter Braking and Prevents Corrosion, 11.3 Inch Diameter. Also For This Application Try Ultimax Front Pads Part Number UD555 Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 bump bump bump!!! Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 bæmp Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Ok,thanks for nothing! Fikk svar på vacn forumet ;) Til andres info som kanskje lurer: EBC bremsene er visstnok ræl, lest på mange forum nå og det er ræl. Zimmermann eller ECS Tuning eller cquence sine (2600ca for ventilerte foran/bak + kermaiske pads) er noen alternativer som funker. Jeg har bestilt calipper holderen til TT225hk og skivene foran er 312mm 25mm ventilerte. Bruker samme calipper, samme klosser. Burde bli nok bremse effekt! Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Tålmodighet? Du kan ikke bumpe en tråd etter 13 minutter... :) Jeg kjører med EBC TurboGroove og RedStuffC og forstår ikke helt hva alle tyter om. Jeg bestilte riktignok Ultimax Sport-skivene, men de klarte å levere feil størrelse. Så når de skulle sende nye skiver så fucka de opp og sendte meg TurboGroove. Da gadd jeg ikke å stresse mer med det og satte de på. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Ok, så du opplever ikke at de støyer mye, spiser klosser og bremser ikke spess bedre enn original skivene (om du hadde redstuff på original skiver feks)? Og kjører du 288mm skiver? Nei, svar med en gang :):) Bump bump Her er forresten linken til https://www.cquence.net/ Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Det er ikke mye støy generelt, men har i de siste dagene hørt at det har kommet en pipelyd akkurat i det bilen stanser. Jeg har ikke kontrollért klossene siden jeg satt dem på så jeg vet ikke om de "spises", men jeg tviler på det for det er såvidt det er noe bremsestøv på felgene etter flere uker. Det er "aldri" skivene som bremser bedre eller dårligere, det er klossene. Det som er viktig med skivene er at de leder bort varme og slikt og at de ikke sprekker eller på andre måter ødelegges. Jeg har 312mm skiver. Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Skivene bremser jo bedre, dårlige skiver bremser dårlig fordi de blir fort varme, blir vel en def. problematikk, ANYHOW, brukte du TT 225 kalypper feste eller A4 3.0L 2002 festene? Og ev. pris du hadde på de!?! Har du oppgradert kalypperene dine og?! Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Jeg bruker de originale kalipperene. Det eneste jeg har byttet er skiver og klosser. :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 du må jo ha byttet feste ordningen, for å få plass til skivene. Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Nei, jeg har 312mm originalt på min bil. Bremsene som står på min bil er like de som er levert på 3.0'en Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remye Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Nei, jeg har 312mm originalt på min bil.Bremsene som står på min bil er like de som er levert på 3.0'en Hmmmm..... jasså, og du har en 1,8T 163 eller 190hk originalt? Siter Audi A4 B6 E8 TQS Montering av RNS-E i AUDI? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Legolego Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 163 HK A4 1.8t fra 2003 er levert med to forskjellige sett bremser. Jeg er ikke sikker, men tror S-Line er levert med 312mm og vanlig versjon er levert med 288mm. Kanskje du burde stikke ut og måle dine? :) Siter -2003 Audi A4 Avant 1.8TQ S-Line (solgt) How to... dioder i parklys på B6 How to... ta ut lyktene på B6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg