Gå til innhold

Nye skiver!!! A4 B6

Ranger emnet

remye

Anbefalte innlegg

Hallo, tenkte på enten: Prøve å få tak i A8 bremser som jeg ser noen mener funker fint over hverandre, eller kjøpe EBC ventilerte bremseskiver og pads. Jeg må uansett bytte skiver og pads foran fordi det er over 2,5mm på skiven!! Tenkte på disse, noen som har en formening og VET hva de snakker om?

EBC Brake Disc

EBC_ROTORS-gold.jpg

FRONT EBC BRAKE DISC SET -- (Set Includes 2 Rotors, One Left And One Right), Drilled And Slotted Sport Rotors, Gold, Dimpled Hole Construction, Wider Slots Expel Gases And Stay Cooler, Gold Zinc Coated To Prevent Corrosion. 11.3 Inch Diameter.

Eller dette (her er det større diameter, vil det passe 1,8T eller er det kun for 3.0L utgaven?)

2004 Audi A4

Brake Disc

Brand: EBC

EBC_ROTORS-gold.jpg

FRONT EBC BRAKE DISC SET -- (Set Includes 2 Rotors, One Left And One Right), Drilled And Slotted Sport Rotors, Gold, Dimpled Hole Construction, Wider Slots Expel Gases And Stay Cooler, Gold Zinc Coated To Prevent Corrosion. 12.3 Inch Diameter.

Og til slutt disse:

2004 Audi A4

Brake Disc

Brand: EBC

blackdash3.jpg

FRONT ULTIMAX BRAKE DISC SET -- (Set Includes 2 Rotors, One Left And One Right), Ultimax Black Anodised Rotors, Offers Quiter Braking and Prevents Corrosion, 11.3 Inch Diameter. Also For This Application Try Ultimax Front Pads Part Number UD555

Audi A4 B6 E8 TQS

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok,thanks for nothing!

Fikk svar på vacn forumet ;)

Til andres info som kanskje lurer:

EBC bremsene er visstnok ræl, lest på mange forum nå og det er ræl. Zimmermann eller ECS Tuning eller cquence sine (2600ca for ventilerte foran/bak + kermaiske pads) er noen alternativer som funker. Jeg har bestilt calipper holderen til TT225hk og skivene foran er 312mm 25mm ventilerte. Bruker samme calipper, samme klosser. Burde bli nok bremse effekt!

Audi A4 B6 E8 TQS

Montering av RNS-E i AUDI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighet? Du kan ikke bumpe en tråd etter 13 minutter... :)

Jeg kjører med EBC TurboGroove og RedStuffC og forstår ikke helt hva alle tyter om.

Jeg bestilte riktignok Ultimax Sport-skivene, men de klarte å levere feil størrelse. Så når de skulle sende nye skiver så fucka de opp og sendte meg TurboGroove. Da gadd jeg ikke å stresse mer med det og satte de på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye støy generelt, men har i de siste dagene hørt at det har kommet en pipelyd akkurat i det bilen stanser.

Jeg har ikke kontrollért klossene siden jeg satt dem på så jeg vet ikke om de "spises", men jeg tviler på det for det er såvidt det er noe bremsestøv på felgene etter flere uker.

Det er "aldri" skivene som bremser bedre eller dårligere, det er klossene. Det som er viktig med skivene er at de leder bort varme og slikt og at de ikke sprekker eller på andre måter ødelegges.

Jeg har 312mm skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider