SStande Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 jeg fannt en 960 i sverige med 3 litern å 24 ventiler..(205hestingen) til 11 norske laken.. grunnen var pengemangel.. lurer på om dette er pålitelige motorer? og om dette er noe og satse på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 ingen som har noe å si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Absolutt, Dabutcher har en sånn en i sin bil. Eneste minuset er at den bruker sin del av bensin, men momentsterk og pålitelig motor :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZyreX Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Men du må regne med mer enn bare motorn.. så blir det girkasse, og styring med aksel og instrumentpanel.. Les tråden til DaButcher i Prosjektforumet, så ser du alt som må til. Siter - Volvo V70 '05 2.0T - Volvo 240 '83 B23A/M46 x Nissan Sunny 1.6 SLX x Suzuki RMX '04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 takker for svar:D så jeg burde satse på den motoren da:D har og regnet med girkassen og alt som skal til.. har en go del deler+ det er jo en hel bil jeg skal hente:D:D der er det jo mye av det jeg trenger:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Om motoren fungerer som den skal, bruker den ikke noe særlig med bensin. Den vil bruke mindre bensin enn alle motoralternativer du fikk i 240, med unntak av kanskje diesel! 780en bruker også MYE mer bensin enn rekke-6 motoren.. Ps. det forutsetter at alle givere, lambdasonde, m.m. er i god stand. Tror jeg halverte bensinforbruket når jeg gikk fra b19a til b6304. ps. den er 204hk, ikke 205. Ellers, pass på å bytte regreim, strammehjul++.. Min reim røk, selv om den var under to år gammel :( ps2: prøv å prut ned motoren i pris.. Si du tar den for 8k, så sier han: nei, for lite.. så prøver du med 9k.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Om motoren fungerer som den skal, bruker den ikke noe særlig med bensin. Den vil bruke mindre bensin enn alle motoralternativer du fikk i 240, med unntak av kanskje diesel! 780en bruker også MYE mer bensin enn rekke-6 motoren.. Ps. det forutsetter at alle givere, lambdasonde, m.m. er i god stand. Tror jeg halverte bensinforbruket når jeg gikk fra b19a til b6304. ps. den er 204hk, ikke 205. Ellers, pass på å bytte regreim, strammehjul++.. Min reim røk, selv om den var under to år gammel :( ps2: prøv å prut ned motoren i pris.. Si du tar den for 8k, så sier han: nei, for lite.. så prøver du med 9k.. Er ikke et "kanskje" unntak at diesel motoren bruker mindre bensin, fordi den bruker ikke bensin... Og b230f bruker vel mindre en b6034? :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg