Gå til innhold

Registereimhaveri på b230a?

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

Skal ikke b230a tåle registereima slitner eller hopper noen hakk?

Solgte bilen min å dagen etter så fikk han motorstopp ,å så skrudde han av toppdekselet så fant han eit shims i 2 deler ,jeg sjekke reg reimen den hadde hoppet 2-3 hakk.jeg byttet reimen satt på ny shims å prøve å starte opp bilen å den gjekk på 2 syl så tok jeg en komprisjonstest på den å det viste seg der var ikke komprisjon på 3 syl der shimset hoppet av.. så regner med det er en ventil som er gåen ja.Nå lurer jeg på hva som er best bytte toppen eller motorern? det er vel nesten like mye arbeid å like lønnsomt når jeg får tak i en delebil til 2000kr å får igjen 1500kr i vrakpant. Eller er det noe jeg kkan gjør med motoren\ventilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikke vrakpantet om du ikke regger om bilen først da.. Så da er det jo ikke no lønnsomt å kjøpe en vrakbil for å satse på litt penger tilbake.. :P etter reg..

Men hadde jeg vært deg hadde jeg nok bare spurt om han duden som selger bilen er keen på å få 500kr av deg og resten av vraket..

Så har han fått inn 2000kr uansett..

1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut.

2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm:) men er det det bortkastet tid å bytte toppen ? i tilfelle ei stempel er skadet?så kommer det noen kr i div pakninger med da. Når det gjelder den dele bilen så er det en b23a alså mekanisk tenning men det er vel bare å bytte fordeleren ? Der står en m46 overdrivekasse i den å jeg skal ha motoren ned i en 740 ,passer m47 drivakslingen eller kan jeg bruke 240 mellomakslingen? er det samme clutch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe han nekter på han hadde turtall:P eneste jeg kan gjøre er å få bilen på veiene igjen eller heve handelen:P

Bytt motoren, det ville jeg ha gjort. Mindre arbeid egentlig.

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk registerhavari på min b23a. Under sladding på vinteren. (altså endel turtall). Bytta bare reima å kjørte videre jeg. Merka ikke at motoren var noe dårligere ellerno, så vil tro at om ventilen din er knekt, ser nok ikke stemplet fint ut. Hørte du noen lyder når du startet bilen forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk registerhavari på min b23a. Under sladding på vinteren. (altså endel turtall). Bytta bare reima å kjørte videre jeg. Merka ikke at motoren var noe dårligere ellerno, så vil tro at om ventilen din er knekt, ser nok ikke stemplet fint ut. Hørte du noen lyder når du startet bilen forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider