Frank Stokke Skrevet Mai 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2007 Bil: 520i '93, 168000km Problemet er at når bilen nettopp har startet opp (kald) og jeg dreier på rattet, kommer det en ulyd under panseret (kan muligens kalle det kraftig uling). Denne lyden varierer også med turtall og belastning. Mistenker da at det er servopumpa som lager denne lyden, siden den varierer med turtallet. Det er ingen ulyder når jeg har kjørt et stykke, og olja har blitt varm evt. at det er bygd opp trykk i systemet. Det er også nok olje. Har forøvrig forsøkt å lufte systemet også. Dette gjøres ved å dreie rattet frem og tilbake. Eneste som skjer da er at det blir skum i tanken med olje. Nivået stiger også litt pga skummet. Noen med liknende erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Stramme servoreima kanskje?? evnt bytte den.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Stokke Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Reima virket stram nok den, men hadde noen sprekker i sporene på innsiden. Hvordan bytter jeg denne når det er hydraulisk stramming på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lille79 Skrevet Mai 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 funker ikke bare å bytte olja da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Stokke Skrevet Mai 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2007 Det blir muligens bytte av reim og olje i morgen. Får se da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Stokke Skrevet Mai 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2007 Bytte av reim og olje hjalp ikke i det hele tatt... Utslitt pumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Jeg har akkurat samme problemet på min 520 91 modell. Vet ikke hva som er galt jeg eller om det er noe galt! Høres jo absolutt ikke bra ut, muligens pumpa er dårlig! Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg