Adrian N Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Som topic sier. Hvilken er best? Er det noen som har noen gode\dårlige erfaringer med disse chip`ene? Hvilken av disse er mest fornuftige å velge? Har hørt mange som har sagt at viking chip`en jukser og sånt. Har ingen erfrainger selv med vikings så er det noen som kan bekrefte dette? Fyr løs! :) Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Har viking chip på min bil, lader 0,9 og synes det fungerer helt fint jeg. Ble ikke noe problemer etter den ble satt inn og går bedre. Men har bare hatt det, så har ikke så mye å sammenlikne med.. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Mai 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Okei :) Noen som har prøv begge typene chip da? :) Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2007 Jeg for min del har prøvd 4 biler med BSR chip, og alle fungerer utmerket! Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flaten 87 Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Jeg tror BSR chippen er litt bedre en Viking chippen. BSR chippen :240hk 270-280nm Viking chippen :220hk ? men det får være opp til hvær enkelt ;) Siter Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02' Ford mondeo 95' Citroen AX 4*4 96' Volvo 745 tic 87' B230ET Volvo 740 86' B230A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25 så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25 så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt 393,28 Nm for å være eksakt. Sjekka bremsepapiret nå siden det var litt usikkert Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25 så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt Det står på BSR`s hjemmesider at man skal få 240hk med deres chip http://www.bsrab.se Men står også at det kreves å oppjustere ladetrykk, og det øker jo hk antallet. Men er enig med deg altså, tror ikke et sekund på at man får 240hk på en ET motor som er orginalt 180hk bare med chip og justering av ladetrykk! Og desutten på en 20-25år gammel motor er det aldri den effekten den en gang var. :) Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25 så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt Håper alle Hp skrytere leser dette :) Alt alt for mange som har troen på att det er nokk med chip å effektannlegg for å få 240hk... Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 sant så sant.. men nesten 400Nm, kan ikke helt få meg til å tro det asså! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flaten 87 Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 de effektene du oppgir der er bare piss! du får mindre hk, og mer Nm.. jeg har fk motor med tilhørende lh2.4, og bsr chip.. med A kam, proff porta 531, filter og eksos og det vanlige der, bremsa jeg 206hk og 390Nm.. jeg lada 1.2-1.25 så om du får 240hk med å bare chippen en ET motor, få den på rulla og vis papirer.. jeg er ikke så siker på om de talla mine stemmer heller..syns dreiemomentet virker nor høyt De opplysningene om BRS chippen fikk jeg av autopower. Om dette stemmer vet jeg ikke. Men regner med de kan sakene sine. Siter Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02' Ford mondeo 95' Citroen AX 4*4 96' Volvo 745 tic 87' B230ET Volvo 740 86' B230A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 veit at det står der..men kan garantere at med en "alminnelig" 86-67mod 740tic, som du setter på støyanegg og et åpent filter, og denne chippen, så vil du ikke faen kunne bremse 240hk! om det skulle skje, så lever ikke motoren lenge, før enten ventiler og stempler brenner, råder knekker og slår luftehull i sia på blokka.. folk klarer jo rase de motorene med omtrent org effekt, så at de i det hele tatt skal TÅLE de 240hk chippen skal gi, skjer ikke.. men på en annen måte, jeg har bsr chip som sagt, flere kompiser har viking.. og med div eksprimenter og pøvelser har jeg funnet ut at bsr er mye mer omtålig en vikving..viking chippen er mer nøpen på omstendighetene, men dette er til lh2.4 da, motronic er jo et helt annet system Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gillern Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 De motorene som raser med org effekt, hvor langt har de gått?? Tipper motorer som har runda 300k ikke er så gla i mer effekt. skulle en sånn trimmes, blir nok mye av effekten igjen i motoren i form av varme og slitasje. tror jeg da:) Noen forresten vært innom den sia her å sett? virker som de er litt mer realistiske enn visse andre jeg har vært innom. http://www.kgtrimning.com/ Siter 1998 940 GL 1992 740 SE(turbo) solgt 1991 740 GL solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.