Gå til innhold

Kjøpe meg A3 turbo eller TDi?

Ranger emnet


MAGUN

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by MAGUN

Vurderer og kjøpe meg A3 1.8T eller Tdi, her varierer prisene noe voldsomt!

Er det noen som har noen innspill her, hva skal jeg se etter av feil og hvilke modeller skal jeg styre unna eventuelt?

 

Jeg er litt i samme dilemma her.. A4 110hk TDI, eller 150hk TQ ..

 

Hvis valget hadde vært 110hk TDI eller 150hk T fwd, hadde jeg valgt TDI uten å tenkt meg om.. Rensk kat., og sett i chip, så henger du på 150hk`n sies det.. på 0,45l/mil :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått inntrykk av at en chippet 110hk kjører fra en 150hk turbo ganske lett ja. Men 1.8t klan jo chippes den også da.... men så var det dette drivstofforbruket da. :(

 

Det er lissom ikke like tøft med en diesel raklinga som det er med 1.8turbo med effektanlegg, det teller jo en del for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på jeg skal kjøpe TDI eller 1,8t , men her en dag kom d en fet blå ca2000mod GOLF TDI kjørende opp bak meg. Jeg så ikke bilen først og tenkte, hva er dette for en gammel diesel ??Og fikk litt sjokk da jeg så at det var en så pass ny golf. Liker ikke den diesel raklinga, men tror d er en god ide å prøvekjøre en før man bestemmer seg. Ikke får man den pyssssj lyden heller. (mulig jeg tar feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

Jeg synes 1.8t motoren er mye morsommere enn TDI'en.. Valget står jo egentlig mellom en kul turbobil og en traktor her :D

 

Om forbruket er det viktigste kjøp diesel, ellers ville jeg gått for 1.8t..

 

Jeg prøvekjørte Leon Cupra R-tdi og S3 samme dag. Etter å ha tenkt litt og vurdert fornuft mot :D så ble det S3..

 

Bruker sinnsykt mye bensin en turbo bil når du bruker den men er sinnsykt gøy..... Diesel går bra men blir ikke helt den samme kjøreopplevelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme dilema når jeg skulle kjøpr bil også. Prøvekjørte en a3 1.8 T, og ble ikke umiddelbart imponert. Så prøvde jeg en kamerat sin bil med MTM chip, og da var det ikke tvil lenger. Jeg bare måtte ha en eller annen form for 1.8T. Effekt og momentkurven i denne motoren blir man "forelsket" i. Spesielt etter at den er chippet. Har hatt bilen i 4 mnd, og har ikke angret ett sekund. Bilen er ikke chippet ennå, jeg venter til våren igjen. Gleder meg...

 

Dette er et vanskelig valg. Jeg kjenner mange med 1.8T som er fornøyd, men kjenner også flere TDi eiere som står for sitt valg. Du må nesten bare prøvekjøre og vurdere litt frem og tilbake...

 

Lykke til

 

NB: kjøper du A4'en så fjern den vingen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

 

Jeg prøvekjørte Leon Cupra R-tdi og S3 samme dag. Etter å ha tenkt litt og vurdert fornuft mot :D så ble det S3..

 

Bruker sinnsykt mye bensin en turbo bil når du bruker den men er sinnsykt gøy..... Diesel går bra men blir ikke helt den samme kjøreopplevelsen.

 

Hvordan er drivstoff-forbruket på S3'n da? A3'n min har gått ned fra det originale 0,9l/mil pen langkjøring til 0,6-0,65l/mil (fortsatt pen langkjøring) etter at jeg trimmet den.. Så jeg ser heller ikke at det skal være så mye billigere å kjøre en diesel.. Dessuten så finnes det mye morsom trim til 1,8T'n.. :D

 

Når jeg tråkker på derimot.. ;)

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rozar

 

Hvordan er drivstoff-forbruket på S3'n da? A3'n min har gått ned fra det originale 0,9l/mil pen langkjøring til 0,6-0,65l/mil (fortsatt pen langkjøring) etter at jeg trimmet den.. Så jeg ser heller ikke at det skal være så mye billigere å kjøre en diesel.. Dessuten så finnes det mye morsom trim til 1,8T'n.. :D

 

Når jeg tråkker på derimot.. ;)

 

Mye, fått den nedi 0,8 noen få ganger.... :rolleyes:

 

Men en vanlig tank er stort sett små kjøring fram og tilbake til jobb, en halvveis langtur og en del morsom kjøring og da ligger snittet på 1,4 ca på kjørecomputeren.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil jo anbefale og kjøpe en TDI med pumpedysemotor.

jeg har hatt min i snart 2 år og er kjempefornøyd.

min chipa til ca 185 hk, jeg kjører fint i fra 1.8T,

og det mye billigere forsikring på diesel kontra 1,8 t

DOFFEN

 

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

 

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ivan306

Liker ikke den diesel raklinga, men tror d er en god ide å prøvekjøre en før man bestemmer seg. Ikke får man den pyssssj lyden heller. (mulig jeg tar feil)

 

Du får den pyssssj-lyden i en TDI bil også, er å få kjøpt dumpventiler til TDI :)

`94 Audi S2 coupe

 

`91 VW Corrado G60

 

x `99 Honda NSR125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by prophets

 

Du får den pyssssj-lyden i en TDI bil også, er å få kjøpt dumpventiler til TDI :)

 

pr. dags dato er det vel kun HKS som har et kit til Turbodiesel. Dette koster i overkant av 5000,- om jeg ikke husker helt feil..

 

Grunnen til det er at dieselbiler ikke har gass-spjeld. Derfor må man ha en elektronikk-pakke som styrer vakumet til dumpen.

________________

mvh.

 

Roy G. Hansen

Audi RS3 '97

http://members.cardomain.com/rozar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår