Reodor F Skrevet Mai 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2007 Jeg synes vi burde snakke litt om Edsel. Denne forkledde Forden som ikke akkurat tok publikum med storm... Fattern har av en eller annen grunn alltid likt Edsel, og det som er verre er at han har smittet meg. Defor jobber jeg intenst for å overtale gubben til å kjøpe seg en. Jeg argumenterer med at det bare er å selge båten (en Nidelv 24 - jeg hater båter...), Porschen (en 924 fra tidlig 80-tall - kommer ikke til å savne den et sekund) og PV'en (en 58-modell i demontert stand - vil ikke savne den noe særlig heller)og vips, en Edsel kan bli hans. Aller finest er årsmodell 58, ikke så nøye om det er 2-dørs, 4-dørs, stolpe, hardtop eller stasjonsvogn. Denne årsmodellen er mest særegen og ganske tøff med sitt abbor-tryne. Burde la seg gjøre å få en slik for drøyt 100k hvis man ikke kjøper en bil i utstillingsstand. For de som har fortrengt alt som har med Edsel å gjøre kommer en liten påminnelse fra Wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Edsel Og et bilde: Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Nei, nå er jeg skuffet folkens ;) Ønsker dere ikke at fattern skal kjøre 4-juli cruisingen i møte med en 1958 Edsel? Ønsker dere ikke å stå gatelangs i Lillestrøm den kvelden og vinke til Reodor F med familie som påtatt avslappet smyger rundt med hver sin underarm hengende ut av vinduene? Den eneste Edselen jeg så på cruisingen i 2006 var en ganske shabby pilsnerbil. Tror tilogmed at jeg har et bilde av den et sted... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Edsel er fine biler med skikkelig personlighet synes nå jeg. En nidelv 24 er ihvertfall ikke noe å samle på...værre balje enn det skal du lete lenge etter, men det snodige er at de er lette å selge og dyyyre er de å!?! Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Edsel er fine biler med skikkelig personlighet synes nå jeg. En nidelv 24 er ihvertfall ikke noe å samle på...værre balje enn det skal du lete lenge etter, men det snodige er at de er lette å selge og dyyyre er de å!?! Hehe... Det er mulig jeg skåner fattern for den karakteristikken der, men oss i mellom har du selvsagt rett. Motoren på noenogtjue hester orker knapt å dra prammen framover og det bortimot umulig å rygge kroppen sin inn på dassen for å gjøre sitt fornødne. Det er riktignok enda vanskeligere å drite i en Edsel, men da har man jo skogholt og andre offentlige avtreder på fast grunn... Fant bildet av Edselen fra fjorårets cruising nå; det er mulig jeg legger det ut her bare for å mimre litt. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mai 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2007 Synes 58 modellen er helt ok. Likegreit hvis du finner en uten gearknapper på rattet. Er visst mye tull med det og vanskelig å fikse. Har også en kompis som har vært på Edsel jakt uten å finne noe så langt. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Synes 58 modellen er helt ok. Likegreit hvis du finner en uten gearknapper på rattet. Er visst mye tull med det og vanskelig å fikse. Har også en kompis som har vært på Edsel jakt uten å finne noe så langt. Han vil ikke ha en Nidelv 24 i stedet da... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GtiGtr Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 ble det kjøp av edsel? Siter RallyeGolf + mk2 2.0 16V x98 Golf 4 GTI GTR ,BMW 323CI E 46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 Han vegrer seg litt mot å selge lørja (Nidelven) si gitt. Dessuten vokser ikke Edsler på trær. Men det blir nok en slik etterhvert :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Oktober 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2007 JA ufattelig det der med båt! Svindyrt straks det heter marint! jaja er vel ikke båt som er det interessante her da! Edsel ja! tøff bil synes nå jeg da, spesiellt som hgw! Du får jobbe litt med far din når det gjeld det der! Mas og hentydniger over tid bruker å gjøre inntrykk! Bee strong my friend!!! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian_ Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Jeg syns Edsel er ganske tøft i grunn. Ganske snodig design, men det er det som gjør de stilig. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 hehe, støtter deg jeg Reodor. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Takk for denne moralske oppbakkingen kjære medforumister. Det rare er at fyren digger Edsel, han klarer bare ikke å få ut fingern... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Oktober 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Takk for denne moralske oppbakkingen kjære medforumister. Det rare er at fyren digger Edsel, han klarer bare ikke å få ut fingern... Synes det er rart han digger den Nidelv'en jeg, ville selv mye heller hatt en Edsel :) Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2007 Synes det er rart han digger den Nidelv'en jeg, ville selv mye heller hatt en Edsel :) Han bør underlegges mental utredning. Her er det noe gæærnt som ikke er rekti'... :) Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Oktober 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hm er sikkert litt slem her MEN: Det er grunn til at Edsel er sjelden. En stor del av det må kanskje dasslåket i trynet på den ta skylden for. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg