Gå til innhold

Kortere dempere bak

Ranger emnet

AndyHandy

Anbefalte innlegg

Driver å senker bilen (mer) nå. Og trenger kortere dempere, men det skal bare prøves for morro skyld, så da gidder jeg ikke å kjøpe noe Bilstein, Koni etc. Så jeg lurer på om det finnes noen billige alternativer til kortere dempere? Leste noe om at man kunne bruke Saab 900 fordempere, men er det da snakk om 900'ene fra 80- eller 90-tallet? Er det noen som har personlige erfaringer med bruk av 900 fordempere bak?

Takk på forhånd for hjelp!

KTM SX 125 (2006)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan skal du få framdempere på bak? Kan vel bruke no fra boble, mener jeg jeg har lest..

Stod i tråden esbandos linka. "Bak kan en kjøpe saab 900 framdempere og presse inn stålforingene ifra de gammle volvodemperne slik at de passer..dette egner seg ikke for biler med ca 40mm senkesett da demperne er for korte til formålet.."

Men det virker som en del stuk å få til.

Jeg er egentlig ute etter et billig alternativ til kortere dempere bak uten for mye petter smart løsninger.

Har søkt, men det står stortsett bare Bilstein, Koni etc og det med 900 fordempere.

KTM SX 125 (2006)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må henge meg litt på her jeg også.. :p

Har kappet org fjærene mine 3,5 ringer bak og 2,5 foran. Bak er det ca 120mm kappet vekk og foran vet jeg ikke. Hvilke dempere trenger jeg for å få en passe stiv bil?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg fant ut at dempern fra en viss scania model var så å si like stor som en kort volvo bakdemper, å du kan tenke deg den var stiv, men sikkert ikke brukanes, men utvalget er stort når det kommer til bakdempere, fiat feks... korte å billige

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte da på dempere som så å si er bolt on.. Scania er vel neppe bolt on.. :p

disse var det, var med å montere ett par selv, de var sinnsykt massive, men passa...

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis av meg fant ut at dempern fra en viss scania model var så å si like stor som en kort volvo bakdemper, å du kan tenke deg den var stiv, men sikkert ikke brukanes, men utvalget er stort når det kommer til bakdempere, fiat feks... korte å billige

Hvilke type Fiat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider