Gå til innhold

Ramair maxflow

Ranger emnet

BBS

Anbefalte innlegg

Vet at det er noen her som har dette på bilen sin...

driver å monterer på min bil nå, en A3 1.8TQ, .. men fatter ikke åssen jeg skal få lagt den 3` alu slangen som er med ut til hjulbuen.. Slangen er jo rund, mens hullet som går ut til hjulbuen er ovalt..

Hvordan gjorde dere det?? bilder..

Det fulgte også med en liten gummi slange på ca 20 cm hvor skal denne gå til... Skjønner at den skal gå fra hullet bak filteret men til hvor??

Har forløpig bare satt en teipbit på det lille hullet bak filtere.. ( ? ) Er litt jalla, men tror ikke det er så smart at det bare står åpent.. Har det egentlig noen funksjon?

På bildet av filterert ser det jo bra ut. men synes det var noe mer jalla en jeg forventet for 1900,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Spooz: Suger du ikke inn varmluft med å ha det slik ??

Har ikke åpent slik du har . Har det med den metall sylinderen rundt . Tar luft fra hjulbuen med et 3`alu rør som fulgte med.. men er jo ikke akkurat spesialtilpasset..

Ser greit ut nå, men er ikke helt tett rundt den tuten som går ut mot hjulbuen, ikke optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være. Det er Tommy Schønberg og TS Racing som har tunet motoren, men det hadde kanskje vært mer optimalt med bedre skjerming..? Det er nok mange her som har mer peiling på slikt enn meg. Tommy virker jo til å vite hva de driver med, og jeg er i alle fall veldig fornøyd med performancen på det 215hk kitet.

De lærde strides om alt. Mange kommenterer problemer med åpent luftfilter (oljen) og luftemengdemåler, at det blir krøll. Andre (TS) sier dette overhodet ikke er noe problem. Svaret får man vel først etter man har forsøkt. Min luftmengdemåler var byttet rett før filteret ble montert, så vi får se. :)

Kan jo benytte anledningen til å fortelle at bilen er til salgs:

http://www.finn.no/finn/car/object?pdc=1067937994765&id=3985948 :cool:

Spooz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den aluminiumsboksen (MaxFlow?). Slik som dette:

http://www.oddbjornsmotor.no/ramair.htm

Også montert hos TS. Hos meg er aluminiumsrøret bare presset rundt det orginale luftinntaket fra hjulbuen..

Fant du ut hva den lille slangen fra filteret er? Hos meg hadde den hoppet av uten at jeg merket noenting før jeg så det.. Virker ikke så veldig viktig, men kunne jo vært interessant å vite hva den gikk til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindw

Jeg har den aluminiumsboksen (MaxFlow?). Slik som dette:

http://www.oddbjornsmotor.no/ramair.htm

Også montert hos TS. Hos meg er aluminiumsrøret bare presset rundt det orginale luftinntaket fra hjulbuen..

Fant du ut hva den lille slangen fra filteret er? Hos meg hadde den hoppet av uten at jeg merket noenting før jeg så det.. Virker ikke så veldig viktig, men kunne jo vært interessant å vite hva den gikk til?

Veivhusventilasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eivindw: Det er det maxflow settet ja. Får ikke til å presse det rørert bra rundt det orginale luftinntaket fra hjulbuen. Men er ikke så nøye. Skal fikse det 100 % etterhvert..

Den slangen ga jeg bare f... i .. Fant ikke noen andre slanger jeg kunne dra ut og å sette inn der så teipa det bare igjen.. hehe.. Men blir vel en løsning på det å... var litt ivrig med å få filteret på så fort som mulig.. :D

Er veldig fornøyd med lyden, men bensinforbruket gikk vell opp med ca. 2-3 dl på bykjøring... !

Må bare få på en bedre dump ventil.. Har lurt litt på en dual port fra turbosmart.. Slipper bare ut bite litte granne luft ..

Men vet at dette temaet er HEFTIG omdiskutert.. Så for se om jeg tar sjansen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider