Gå til innhold

tomgang`s spørsmål

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har den noensinne gått normalt med den bestykningen?

ska jeg være helt ærlig.. så har den ikke vært "mors beste barn"

den skal være på 250 - 300 hk. men det er ikke så veldig mye å skryte av.. olds custom cr med 403 var faktisk sprekere enn pontiac`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på om den hadde normal tomgang tidligere med den forgasseren og at den forhøyede tomgangen bare oppsto sånn helt plutselig en morgen. Det kan ha endel å si for feilsøkingen.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss anta at motoren er korrekt overhalt og satt sammen. Ellers kan jo selvsagt feilaktig montering av kam føre til at motoren oppleves som en dass. Men det forklarer ikke den store variasjonen i tomgang mellom kald og varm. Har du manuell eller automatisk choke på vogna?

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er gjort på rett måte. kammen er en performers sak.. hvis vippearmene ikke riktig justert, hva da?

Det ser ut for at tomgangs-tullet er borte, etter jeg justerte på blandeskruene på gassern, kan jo bare være ett innfall den hadde.

Når motoren går på tomgang, kommer det mere damp/røyk fra det ene xrøret enn det andre, nu må det sies at den potten på det røret, har ligget på et sted som det var vann og den har sikkert fått vann i isoleringen, så det kan jo være noe dær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er gjort på rett måte. kammen er en performers sak.. hvis vippearmene ikke riktig justert, hva da?

Det ser ut for at tomgangs-tullet er borte, etter jeg justerte på blandeskruene på gassern, kan jo bare være ett innfall den hadde.

Når motoren går på tomgang, kommer det mere damp/røyk fra det ene xrøret enn det andre, nu må det sies at den potten på det røret, har ligget på et sted som det var vann og den har sikkert fått vann i isoleringen, så det kan jo være noe dær.

Det skal godt gjøres å justere vippearmene feil, men det er selvsagt mulig. Jeg tenkte mer på at kamakselen er montert feil i forhold til veiva og at timingen blir feil. Dette kan få store følger for effekten siden både ventilenes tidsvindu og tenningen kommer feil i forhold til veivas øvre dødpunkt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal godt gjøres å justere vippearmene feil, men det er selvsagt mulig. Jeg tenkte mer på at kamakselen er montert feil i forhold til veiva og at timingen blir feil. Dette kan få store følger for effekten siden både ventilenes tidsvindu og tenningen kommer feil i forhold til veivas øvre dødpunkt osv.

tengte på om det hadde mye å si vist muteren på vippearmene var for hart skrua till.

Kammen er noe som jeg synes er viktig del å sette rett med en gang, så merkene på veiv/kam er hel rett.

Egentli skulle jeg ha gjort det enkelt..kjøpt ny forgasser..:idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tengte på om det hadde mye å si vist muteren på vippearmene var for hart skrua till.

Kammen er noe som jeg synes er viktig del å sette rett med en gang, så merkene på veiv/kam er hel rett.

Egentli skulle jeg ha gjort det enkelt..kjøpt ny forgasser..:idea:

Hvis du har strammet mutrene på vippearmene for hardt så mister du den lille klaringen som må være mellom vippearm og ventil, noe som kan føre til brente ventiler og redusert kompresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har strammet mutrene på vippearmene for hardt så mister du den lille klaringen som må være mellom vippearm og ventil, noe som kan føre til brente ventiler og redusert kompresjon.

ok..klarer så vidt å snurre på støtstangen når hyd løftern er nede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider