Gå til innhold

Hvordan koble opp forsterker?

Ranger emnet

Aleksand3r

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, men er det et bra kjøp? --> http://strommen-bilradio.no/product_info.php?cPath=49_114&products_id=836

Eller skal jeg kjøpe den som er nederst på den siden? --> ELTEK AS

Du skjønte tegningen min altså? Må si jeg lo godt når jeg så den i lys våken tilstand! :p

På papiret er blaupunkten bedre, men det er nok som du helt sikkert har hørt før: "du får det du betaler for." Tviler på at forskjellen er stor, så ville gått for den du vil ha, eller den som er lettest å få tak i. Har selv hatt den øverste på elteksiden, og det var absolutt overraskende mye forsterker for pengene, så regner med at 4-kanaleren er like bra. :)

89' E34 525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er den nederste forsterkeren i linken hvis jeg bare skal drive et frontsett? ELTEK AS

EDIT: kan jeg koble den på frontsettet og bakhøytallerne? Har bare en utgang til forsterker på spilleren. Hvis ja, hvordan skal jeg gjøre det?

bilde av spilleren min:

tegnig.jpg?t=1180024475

Y-ledd ? :) Sorry =P svarte før jeg hadde lest ferdig tråden.

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville ha brukt HP (høgpassfilteret) på front og bakhøgtalerne

(Viss du har sub)

Da ville eg hatt frekvensen på ca 80hz.

Viss du ikkje har subb, og det er 6x9 i hattehylla, ville eg ikkje brukt filter på bakhøgtalerne (og da ville eg brukt ca 50hz på filteret framme)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville tatt utgangspunkt i Todleif sitt svar, også stilt litt på lyden mens du spiller ca så høyt du tror du orker å spille, også passe på at ikke ting vrenger på det volumet. Må nesten bare høre litt selv hva du synes høres best ut. Greia er vel å ikke overbelaste høyttalerne samtidig som du prøver å få mest mulig fyldig og dynamisk lyd.

89' E34 525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir noe à la volum. Ville stilt den sånn passe høyt! :P Hehe, eller over midten tror jeg ca. Skal kanskje ikke spille helt maks heller. Er best å ha litt level, og litt volum på spilleren tror jeg. Vil ikke forvrenge signalet, noe som kan skje på for høyt volum på spilleren eller for høy "level"

89' E34 525

Lenke til kommentar
Del på andre sider