Gå til innhold

Tomgang Tpi

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

nå går den ikke på tomgang i hele tatt

Når du stilte tenninga husket du å koble fra den lille (tror den er brun) kontakten??? On vehicles with Electronic Spark Timing (EST), it will be necessary to detach the EST connector at the distributor to cause the engine to operate in the bypass timing mode.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nå for lav tomgang i utgangspunktet hvis den går på 500rpm når den er kald. Disse skal ha en høyere tomgang enn det. Nå er jeg ikke hjemme, så jeg har ikke bøkene mine for hånda - men jeg mener den skal være 750 på varm motor, og da er den litt høyere kald.

Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am

IAC'en er som nevnt ovenfor også ett kjent problem. Når den blir skitten, så blir den treg og klarer ikke å regulere riktig. Denne kan du ta ut, demontere og gjøre skikkelig ren. Har gjort dette et par ganger på min. Søk litt på "cleaning IAC" e.l. på thirdgen.org. Reset med prosedyren funnet her IAC and TPS Adjustment - ThirdGen.org

Sett også tenningen tilbake til orig (men ikke med tomgang på bare 500 :))

Adjusting the Timing On Fuel Injected 1982 - 1992 F-Bodies - ThirdGen.org

Sjekk at TPS'en fungerer riktig og juster den til spec. Håpløst å få bilen til å gå på tomgang hvis TPS har gir feil spenning ut. Skal være 0,54V i tomgangsstilling og øke jevnt til den når 4v eller mer ved WOT. Jeg har to ganger byttet TPS på min fordi de har vært gåen slik at det var umulig å stille til spec.

Står mer om hvordan du justerer TPS'en her: IAC and TPS Adjustment - ThirdGen.org

Hvis ikke noe av dette hjelper - sjekk for vakuumlekasjer. Sjekk spesielt rundt pakningene mellom runners og plenum. Disse er kjent for å lekke.

Ellers - les "stickies" på toppen av TGO's TPI forum:

TPI - Third Gen .org : F-Body : Chevrolet Camaro, IROC, Z28, Pontiac Firebird, Trans Am

Håper det hjelper!

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider