Gå til innhold

Sprengt JL Audio 13w7

Ranger emnet

bolin

Anbefalte innlegg

God kveld!

Har da klart å sprenge min kjære JL Audio 13w7.. Noen som vet om det er mulig å reparere den uten å måtte betale en halv årslønn? I og med den basseren ligger på rundt 9000 kroner nå for tia er det jo verd å legge litt i å prøve å reparere den..

Tidligere har jeg sprengt et 12" RF element, dette tok nesten helt kvelden og lagde bare så vidt lyd etterpå. Stygg lyd også. Det gikk rett i søpla uten ettertanke. Virker ikke som om JL Audio elementet mitt er like mishandlet, da det spiller like høyt og tight som før. Eneste forskjellen er den velkjente skurrelyden i et sprengt element, som høres best ved lav lyd.

Altså: Finnes det noen som reparerer subwoofere? I så fall hvem og hvor? Er villig til å gå et lite stykke for å friskemelde denne babyen..

På forhånd takk for all hjelp

- Robert

Alpine - RF - Infinity - JL Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint å fikse det, og ikke er det dyrt heller, om du kjenner rett person ;)

Men du burde jo vurdere å få renset ørene dine da, siden du klarer å "sprenge" suben din hele tiden. Det låter jæ***** en god stund før elementet takker for seg... Men så er det jo noen som synes vrengt lyd låter bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint å fikse det, og ikke er det dyrt heller, om du kjenner rett person ;)

Men du burde jo vurdere å få renset ørene dine da, siden du klarer å "sprenge" suben din hele tiden. Det låter jæ***** en god stund før elementet takker for seg... Men så er det jo noen som synes vrengt lyd låter bra ;)

Ja, vrengt lyd kan da være litt tøft :p

Har enda ikke fått denne basseren til å låte jæ*****, selv når den er ødelagt :p

Når det gjelder å få den reparert kjenner ikke jeg rett person, gjør du? Eventuelt andre som gjør det?

Lover å dra til legen og få rensa ørene etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja... jeg kjenner en som er meget dyktig på å fikse høytalere, men det er en stund siden jeg har snakket med han, så vet ikke om han fortsatt driver med det/gidder å gjøre det, men jeg kan se om jeg får tak i han, og spørre ;)

Han bor foresten i Tønsberg, så veien blir ikke så lang heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reconing vil si at hele "innmaten" blir byttet, og du er da avhengig av å finne et reconings kit til din høytaler, og det pleier gjerne å koste endel... Han jeg snakker om, åpner elementet og fikser det som er feil, og setter det sammen igjen.

Dette gjøres på en times tid, og koster som regel under 500kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reconing vil si at hele "innmaten" blir byttet, og du er da avhengig av å finne et reconings kit til din høytaler, og det pleier gjerne å koste endel... Han jeg snakker om, åpner elementet og fikser det som er feil, og setter det sammen igjen.

Dette gjøres på en times tid, og koster som regel under 500kr ;)

Dette høres jo akkurat ut som det jeg håpa på, men ikke trodde var mulig.. Så hvis du hadde fått tak i denne fyren for meg blir jeg evig takknemlig!

Reconing drøyer vi nok da ja, tipper sånt kit til 13w7 er litt stress å få tak i, da det er stress nok å få tak i elementet i seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

En liten bump på denne.. Ser ikke ut som om cossiemk1 har klart å få tak i denne reparasjonsfyren, og jeg er litt lei av ufin lyd fra elementet mitt..

Noen andre som kan hjelpe meg å få tak i noen som kan åpne elementet mitt og fikse det?

Takker på forhånd for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...
jeg lurer på hvor man kan finne recone set til bassere eventuelt hvor man kan kjøpe norge eller usa eller noe ? har et par Dynabel DY9815 jeg gjerne vil bygge om eller recone noen som har noe tips =

Hva med å høre med dynabel.no??

bolin, jeg fikk omsider tak i han karen, men han har slutta å fikse høyttalere, har ikke tid til det lenger sier han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider