Gå til innhold

Billigste bensin tilskudds anlegget til Insprøyting?

Ranger emnet


Rolla_RS

Anbefalte innlegg

Dette er vel ikke noe ideel metode. Det er vel begrenset hvor mye dysene kan levere? Har en slik justerbar regulator men om den er progresiv vet jeg ikke? Tenkte meg rundt en 150-60 hester. Går det å bytte dyser over fra feks en 1.8 el 2.0? Jeg har ikke peiling så alle svar er lærerikt!;)

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Kjøp deg en trykkbryter som du setter i innsugs røret. Denne kobler du til en dyse som du setter på innsuget. Vips så har du tilleggsprut. Trenger ikke koste mer en 200-400kr +litt jobb...

 

Hvordan virker dette? Har du en side jeg kan se dette på? Hvor kan dette kjøpes?(Mange spørsmål, men ble interesert).

 

Har set diverse tillegssprut. Men det er litt dyrt synes jeg. Noe brukt hadde kansje gåt an. Men det er jo ikke så lett å få tak i. Regner med at en T25 vil passe til min motor. Skal jo ikke så mye til. Er jo bare en 1600. Tak for svar, men keep them coming!

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk bryter får du kjøpt hos: KRB, GIK-turbo, Turboservice osv. Dyse kjøper du hos en bil hugger. Får å få orginalspruten til å tåle turbotrykk. Må du ha deg en bensintrykkseglator som regulerer dysetrykket etter turbotrykket. Slik at hvis du lader 0.5bar turbotrykk, så øker bensintrykket med 0.5bar. Mulig slik er standard er ikke sikker.

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det. Men hvorden får en regulatoren til å øke i takt med turbotrykket. Er det her en Map sensor kommer inn i bildet? Må vel ha noe som registrere trykket eller er det trykkbryteren som gjør dette også. Dysene, monteres de bare rett på innsugsrøret så nært innsuget som mulig? Hvordan vet jeg størrelsen på dysene?

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rolla_RS

Takker for det. Men hvorden får en regulatoren til å øke i takt med turbotrykket. Er det her en Map sensor kommer inn i bildet? Må vel ha noe som registrere trykket eller er det trykkbryteren som gjør dette også. Dysene, monteres de bare rett på innsugsrøret så nært innsuget som mulig? Hvordan vet jeg størrelsen på dysene?

 

regulatoren består av et membran, en liten dyse og en fjær. Fjæra holder igjen membranet så det blir 3-3,5bar trykk der til vanlig, mens undertrykket i motoren suger til seg membranet. da synker trykket. ved overtrykk stiger trykket...litt vanskelig å forklare uten tegning men. Dysa er det lurt å ha etter gasspjeldet, dvs på innsuget et eller annet sted, og helst så den leverer bensin til alle sylindrene da... størrelsen på dysene kan du finne rundtomkring på nettet...men en dyse fra f.eks en mazda 626 1,8liter eller no burde holde, det finnes vel på høggern også:)

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Har sett litt på Haltech F5. Det er jo et bra tillegs sprut. Men det koster jo over 4k. Så å få tak i et slikt brukt hadde jo vært det beste. Har noen kompiser i Danmark, de bruker noe som heter MF2. Dette er ko også et alternativ. Dette koster jo vesentlig mindre? Noen som har erfaring med et av disse?

 

MAP fueler - MF2 2700,00 kr

MAP sensor 3 bar 1250,00 kr

Stik til MAP sensor 70,00 kr

En MAP fueler bruges som et tilskudssystem på en tunet motor, normale benyttes de på trykladede motorer, men kan benyttes på alle typer motorer hvor der skal bruges mere benzin eller for den sags skyld som vandindsprøjtning. Der er ingen begrænsninger for hvor mange heste systemet kan klarer, det er dyse størrelsen der bestemmer det.

Du kan med sættet opbygge et simpelt 2D tilskudssystem, der startes af trykkontakten, som justeres efter behov, styringen får omdrejningssignalet og du kan dosserer benzin efter disse 2 parametre. Det er desuden muligt at tilsluttet en MAP sensor til styringen og du vil med denne kunne opbygge et avanceret 3D tilskudssystem, hvor du doserer benzin efter både omdrejninger og ladetrykket.

 

Styringen fås med justerbar trykkontakt, ledningsnet og stik til dyse samt selvfølgelig en manual.

Indstilling foregår med en lille skruetrækker så det kræver ikke speciel udstyr. se manual

post-2257-13804852257049_thumb.jpg

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke så værst ut det. Har hørt noe snakk om at det var komt en forbedret utgave som lot deg styre mengden bensin på finere skala (altså omdr.) Dette bør jo være bra for mitt forbruk. Men vil min originale bensinpumpe klare denne ekstra belastningen?

Vet ikke helt om det blir i år dette prosjektet blir satt igang, men bilen skal jeg ha til jeg dauer. Skal ha meg Celica Carlos Saintz når jeg er ferdig på skolen. Da blir corollaen ren bane/leke bil. Turbo, ribbet m/bur, gate slicks +++ alt som hører til. Skal bli et greit lite leketøy dette. Skal omsider også skaffe meg en blokk med stempler (smidde) fra en kompressormotor (4agze, leveres ikke i europa, 170 kh orig). da denne er som skapt for turbo. Lav komp og forsterket "innmat", men det er nå en stund frem i tid. Men skal nå ha det gøy før den tid og!

96. Volvo 850 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår