quack Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Åssen funker det når noen biler står helt stille og burner? De bremser ikke samtidig som de gasser går jeg ut i fra. Eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboCG Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Må nok bremse bittelitt ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Du legger høyrebeinet på både bremsen og gassen, så vrir du det så du har litt brems på og endel gass. Da kan du slippe clutchen, og vips en stillestående burnout. Trenger litt trening før det sitter da. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Så det er sånn det fungerer. Takktakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar H Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 På biler med "feilhjulstrekk" må du vel dra brekket litt til(siden bremsene tar mest forran) ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by Xpert På biler med "feilhjulstrekk" må du vel dra brekket til(siden bremsene tar mest forran) ? Ja.. Har liksom ikke tenkt så mye på forhjulsburning.. Blir litt teit. ;) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Er det nemlig sånn at bremsene tar mer foran enn bak, sjøl når man står stille? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar H Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Blir aktuelt når jeg skal ha "ny" bil-Honda... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by quack Er det nemlig sånn at bremsene tar mer foran enn bak, sjøl når man står stille? Ja. Som regel har du større bremser froan, som yter mer ved samme trykk, og i tillegg har man gjerne en trykkreduseringsventil til bakbremsene. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by eirikoo Ja. Som regel har du større bremser froan, som yter mer ved samme trykk, og i tillegg har man gjerne en trykkreduseringsventil til bakbremsene. En trykkreduksjonsventil fungerer sånn at den normalt er åpen, men stenger ved et gitt trykk? Også er det laga sånn for at framhjula skal låse, mens bakhjula gir maksimal brems uten å låse? For det er vel et poeng at framhjula låser før bakhjula evt. låser. Fint å friske opp litt når vi først er i gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by quack En trykkreduksjonsventil fungerer sånn at den normalt er åpen, men stenger ved et gitt trykk? Også er det laga sånn for at framhjula skal låse, mens bakhjula gir maksimal brems uten å låse? For det er vel et poeng at framhjula låser før bakhjula evt. låser. Fint å friske opp litt når vi først er i gang :) Hvordan ventilen funker er jeg ikke 100% sikker på. Jeg tipper at den bare reduserer trykket og ikke stenger. Det som er clouet er at forhjula har mulighet til å bremse med 70-75% mer kraft enn bakhjula. Dette har med tyngdeforskyvning og gjøre. Derfor, som du sier, hvis det er lik kraft foran og bak vil du enten låse bak og snurre, eller så vil du bremse med mye mindre kraft foran enn du i virkeligheten kan. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by eirikoo Hvordan ventilen funker er jeg ikke 100% sikker på. Jeg tipper at den bare reduserer trykket og ikke stenger. Det var det jeg mente, trykkreduksjonsventilen stenger ved det trykket som låser hjula, og når ventilen ikke lenger har trykk fra sjæfssylinderen på callippersida mister sylinderne i calipperne trykket. Helt til den åpner for trykk gjennom igjen. Såvidt jeg kan forstå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by quack Det var det jeg mente, trykkreduksjonsventilen stenger ved det trykket som låser hjula, Det kan ikke ventilen vite. Det varierer enormt hvor mye kraft som skal til for å låse et hjul. Varme dekk på varm asfalt biter bedre en ved regn og snø. Dette er det evt ABS systemet som tar seg av, ventilen bare fordeler en viss prosent av trykket bakover. Behøver jo ikke en slik ventil heller, det holder med å konstruere bremsene slik at det trenges høyre trykk bak for samme bremsekraft. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Oktober 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by Xpert På biler med "feilhjulstrekk" må du vel dra brekket litt til(siden bremsene tar mest forran) ? bremsene på brekket virker vel bare foran ELLER bak. TROR ikke det er noe vits å dra på brekket som går på forhjulene hvis du skal burne med fwd;) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Oktober 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2003 Sitat Originally posted by eirikoo Det kan ikke ventilen vite. Det varierer enormt hvor mye kraft som skal til for å låse et hjul. Varme dekk på varm asfalt biter bedre en ved regn og snø. Dette er det evt ABS systemet som tar seg av, ventilen bare fordeler en viss prosent av trykket bakover. Behøver jo ikke en slik ventil heller, det holder med å konstruere bremsene slik at det trenges høyre trykk bak for samme bremsekraft. Det er sant. Tenkte ikke så langt jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.