saab_alex Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Robert Bare Saab som har noe så totalt latterlig, idiotisk tull som det der... Du får stille deg intill en mur:) brekket kom foresten på 1988 modellene og ----> min er en 87:o jaja Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Originally posted by Ascona Det er en grunn til at Citroën har hatt brekket bak forøvrig, det er nemlig sånn at akselavstanden på de bilene jo ikke er konstant, den øker når bilen siger sammen. I rally bruker man selvsagt hydraulisk håndbrekk. Er du helt sikker på at aksel avstanden øker. Klart kan jo bare være at jeg ikke har tenkt noe over det og dermed ikke lagt noe merke til det. Men jeg synes det høres litt rart ut... Og for de som ikke viste det så er håndbrekket på en CX ikke noe annet enn en parkerings brems. Er faktisk ikke lov å øvelse kjøre i den bilen.... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lord Gryphon Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Etter at jeg fikk tenkt meg litt om så stemmer det med øking av akselavstand.... På en cx så sitter håndbrekk hendelen mellom framsetene der den pleier å sitte. Men den har ingen effekt i fart. Nødbremmsen på en cx sitter i at det er konstant lagret trykk i en egen trykkkule. Så viss hydralik pumpa slutter å fungere, eller det går hull på et hydralik rør så skal man fremdeles ha bremse trykk nok til 15 nedbremsninger..... Slik har det i allefall vært på de cx'n jeg har eid og som de jeg kjenner har eid... Kan godt hende at dette gjør at bilen ikke skulle ha vært godkjent på norske veier, men den er nå engang det. Og det har vært mange av dem..... Siter Bx 16V (87') Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by Ascona Det har seg sånn at ved endring av høyde på bilen må enten akselavstand eller sporvidde endres, noe annet er fysisk umulig.. Tullprat! En bil med stive akslinger kan fint forandre høyde uten at sporvidde eller akselavstand forandres! Det er ikke vanlig men fysisk mulig! Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Originally posted by Mondeo Tullprat! En bil med stive akslinger kan fint forandre høyde uten at sporvidde eller akselavstand forandres! Det er ikke vanlig men fysisk mulig! Hvordan da? Ved å feste akslingen rett på karosseriet, evt med en aksling 90grader rett opp som kenkker i første sving? En stiv aksling har i tillegg et stag jeg har glemt navnet på som går på skrått. Dette endrer ikke sporvidden, men akslingen forflytter seg enten mot venstre eller høyre, i forhold til resten av bilen. Skamsenkete volvoer må valse hjulbuen på ene siden for å ha på store hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Ascona Da vil jeg se en forklaring på hvordan det gjøres, legg gjerne til et regnestykke som viser pris også. Beklager så meget, var nok litt sent på kvelden! :( Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 hva med en bil med 4.link og watt link... Korrekt konstruert så vil vel den ikke forandre seg sideveien, men kan litt i lengderetning ettersom hvordan 4.link stagene er vinklet.. Ved rette stag og stiv bil må forandringen bli liten... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by Ascona Du har fortsatt endring i akselavstand eller sporvidde, det er UMULIG å unngå innenfor budsjetter med relativt vanlige størrelser. På escorten min så er det stiv bakaksel, mao. så endres ikke sporvidden. Hvis jeg skal senke den, den har bladfjører så da må jeg legge klosser i mellom, og bakakselen vil da sitte høyere i forhold til bladfjærene. Men akselavstanden endres ikke. Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Hva har egentlig dette med burning å gjøre? Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Ascona Du har fortsatt endring i akselavstand eller sporvidde, det er UMULIG å unngå innenfor budsjetter med relativt vanlige størrelser. med min bil vil endringen bli kanskje 2-3mm i akselavstand.. men er da litt:D Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by FSR Hva har egentlig dette med burning å gjøre? Bare en liten avsporing... beklager.. he he Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Oktober 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2003 Originally posted by eirikoo Ja. Som regel har du større bremser froan, som yter mer ved samme trykk, og i tillegg har man gjerne en trykkreduseringsventil til bakbremsene. En trykk reduksjonsventil er en ventil som åpner for høyere trykk/større bemse effekt til bakhjulene når bilen har last. Kan være spennende hvis du senker biler med en slik ventil uten å tenke på å justere etter ventilen... ;) Kan da låse først på bakhjula..:D:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.