Gå til innhold

Min 1986 Audi 100 cc

Ranger emnet

norbakken

Anbefalte innlegg

hvilen bil har du fått den frontleppa fra?

er vel foresten fint lite du kan gjøre med girkassen, hør etter ny på ei høgging! 2000-4000kr sikkert for en ok brukt kasse!

Frontleppa er bare to standardlepper som er festa oppå hverandre... men blir kult det....:)

Har også vurdert byttekasse, men skal høre hva det koster med ei lita overhaling først...

1986 Audi 100cc, 2.2

1986 Toyota Starlet (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trodde ikke det skulle skiftes olje på en manuell-kasse.... dessuten har en mekaniker hørt på lyden, og han mente dette med pinjong og kronlager, men det kan jo hende..... får se...

TRenger ikke skifte olje på motor heller da? Det er jo metall mot metall inni der, hva tror du a?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRenger ikke skifte olje på motor heller da? Det er jo metall mot metall inni der, hva tror du a?

hehe, ok, tar poenget, men jeg har fortsatt hørt det at det er automatkasser som trenger oljeskift! men jeg ser hva du skriver, så jeg skal undersøke, skal hjem til bilen i helga, så da får jeg ta en titt...:)

1986 Audi 100cc, 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ok, tar poenget, men jeg har fortsatt hørt det at det er automatkasser som trenger oljeskift! men jeg ser hva du skriver, så jeg skal undersøke, skal hjem til bilen i helga, så da får jeg ta en titt...:)

Uansett hva du har hørt er det TOTALT feil.. Selvfølgelig må du skifte olje!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Ja nå er det leeenge siden det har skjedd noe her, men nå er jeg endelig hjemme på juleferie, og hos go`bilen!! Har skifta olje på kassa, men det hjalp ikke noe på lyden I tillegg er clutchen ganske slitt, så det blir nok en totalrenovering der nede til sommeren. Men er det noen som vet hvor jeg kan få tak i brukt og brukbar gearkasse?? Den jeg har er av typen 016.

I tillegg har jeg en del tikking ved oppstart, men det går fort over (etter 5-10 sek), kan det være at oljepumpa er dårlig??

jaja, dere har mer kunnskap enn meg, så jeg bare spør jeg....:)

1986 Audi 100cc, 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider