jonny be good Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 akkurat det samme jeg skal gjøre :) skal lage ei plate som jeg skal sette inn målerne mine idag på skolen. men kan du prøve og fikse et bilde av hvordan du koblet ledningen inn på lysbryteren? hadde vært snilt:) Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 akkurat det samme jeg skal gjøre :) skal lage ei plate som jeg skal sette inn målerne mine idag på skolen. men kan du prøve og fikse et bilde av hvordan du koblet ledningen inn på lysbryteren? hadde vært snilt:) Har tatt noen bilder med mobilen siden digitalcamera tok kvelden etter en tur på byen. Du vipper bare av dekselet der lysbryteren står med et skrujærn Så ser du den hvite kontakten som er bakpå lysbryteren, med 6 ledninger inn på hvis jeg ikke tar helt feil Så finner du den gule ledningen som er helt til høyre, altså der lysbryteren står i stilling "På" så klipper du den av og skøyter på en ledning som du strekker til pluss på pæren til måleren Det var så mørkt inni dashbordet at når jeg tok bilde med mobilen som ikke har lys så ble det bare svart, så jeg får ikke vist deg hvordan jeg har skøytet det. Men håper dette kan være til hjelp :) Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 stjal strømm fra sigarett tendar lyset eg.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 jepp :) tusen takk :) Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Er det ikke bare strøm i den ledningen når du kjører med nær\fjærnlys da. Eller er den konstant strøm der, så lenge tenninga er på. Greit å kunne ha lys i måleren når du bruker park lys også. Kobla min på instrument lyset i dasjen jeg. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 ja lyset i instrumentene må jo lyse både på parklys og nær/fjernlys ja. vis ikke kobler jeg bare på en strømtyv eller noe på det org. instrumentet. Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vovlo Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Jeg tok og koblet til sigarett-tenneren. Siden den ganske enkelt har 2ledninger;) Umulig å koble feil egentli.( Ja det går an, men da er du dum) Siter http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=165172 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hehe.. ja får se. mye og velge mellom her nå så skal nok gå bra :P Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 noen som vet hvordan jeg skal koble oljetrykk og varmen på olja? Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 noen som vet hvordan jeg skal koble oljetrykk og varmen på olja? Oljetrykk skal kobles til en giver i blokka. Du erstatter den med den orginale som er i blokka. Følger som regel med en giver når du kjøper måleren, men noen må du vell kjøpe denne sepparat på. Oljetemp har jeg aldri koblet selv da, men regner med det er en giver til den også. Giveren til oljetrykket finner du ved siden av oljefilteret. Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Mai 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 takker:) prøve og finne ut en måte og få oljetemp på. Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 pleier være med giver når d kjøper klokka da.? lite vits hvis ikke igrunnen.. men mine målere er det 2 som skal til pluss og 2 til jordn en til giver, og en til dimmmer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 Oljetempen skal være i bunnpanna. Man får vanligvis en erstatnings-skru som skal være i tappe-hullet med giver i. Denne blir da stående veldig utsatt hvis man har lav bil. Har sett bilder av folk som har sveisa inn ei ekstra mutter lengre bak på bunnpanna, en mye smartere patent. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonny be good Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 okei:) så du mener vis jeg bestiller en måler nå så skal en plugg med tempgiver følge med? Siter bad-ass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Adrian N Skrevet Juni 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2007 Jeg fant en til plass du kan hente strøm fra, har byttet fra lysbryteren og hentet strøm fra det orginale voltmeteret. Da får du lys i måleren når du skrur på tenningen Siter - 1981 Volvo 240 - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - 1985 Mercedes Benz 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg