Gå til innhold

nye 6x9 eller 7x10

Ranger emnet

Honda_power

Anbefalte innlegg

ja, har tenkt på det.. men de skal være råneanlegg:P først bil, so ein fattig student har ikje så mye å kjøpe anlegg for

Kem er da som går å skryte over den evig høge lønne si på skulen dag ut og dag inn? Og so kjem du her å seie du er fattig? :drunk:

Aliennn: Viss du skulle valgt eit sett 6x9 til eit råneanlegg, kva hadde det blitt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere store "råner-anlegg" der all lyd kommer bakfra. Har prøvd masse forskjellig, å lenge vært på utkikk etter noe som spiller høyt, klarer og henge med når subbene hamrer (ikke krangel med meg på dette), og som tåler juling. Infinity kappa er bra høyttalere. Disse spiller veldig pent, har en grei utfyllende bass, og spiller til dels ganske høyt. men disse, som mange andre 6x9" med delefilter, har den svakheten at delefilteret kan havarere ved missbruk. Ikke kan de brukes uten delefilteret heller. Et sett som spiller veldig høyt i forhold til prisen, er Pioneer Accelerate. Disse tåler greit med juling, men har som mye annet høyttalerutstyr fra pioneer problemer med vond lukt ved hardt kjør. :) Det jeg har satset på for øyeblikket, er to sett med Jbl decade baki. Disse tåler brutalt missbruk, har en kraftig bass, og en helt sinnsyk diskant. Mange sier disse ikke spiller pent, og gneller mye, men i råneranlegg funker disse knall. Men disse kan man også ta livet av desverre.. :) Selges ut på kampanje av og til, og da er det greit og slå til. :) Bare litt av mine erfaringer. :vampire:

Skal du missbruke høytalerene, så kan du like godt kjøpe biltema høytalere... Poenget er at du kan spille rimelig høyt på et par decade UTEN å missbruke dem, spesielt hvis de står i en korrekt kasse. Når man missbruker høytalere så låter det helt jæ****, og de som ikke hører det er tilnærmet døve... Hvis du tar livet av et par decade (med passe forsterker til) så har det hørt jæ**** ut en god stund før det takker for seg, så da bør du absolutt ta en tur til legen å få sjekket ørene dine, for da er noe veldig galt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du missbruke høytalerene, så kan du like godt kjøpe biltema høytalere... Poenget er at du kan spille rimelig høyt på et par decade UTEN å missbruke dem, spesielt hvis de står i en korrekt kasse. Når man missbruker høytalere så låter det helt jæ****, og de som ikke hører det er tilnærmet døve... Hvis du tar livet av et par decade (med passe forsterker til) så har det hørt jæ**** ut en god stund før det takker for seg, så da bør du absolutt ta en tur til legen å få sjekket ørene dine, for da er noe veldig galt ;)

Dust.. Hvem ba deg om personlig mening om hvordan lydkvaliteten min er? Og vil du ha biltemahøyttalere får det være din sak.

Hold deg til tema,og drit i alt annet! ;)

Vinterstylingen er montert.. ;)

Valsing påbegynt. Må få plass til sommerhjula.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliennn: Viss du skulle valgt eit sett 6x9 til eit råneanlegg, kva hadde det blitt da?

For min egen del, har jeg allerede valgt. Akkurat nå kjører jeg to sett med Decade, og er strålende fornøyd med det. :):race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dust.. Hvem ba deg om personlig mening om hvordan lydkvaliteten min er? Og vil du ha biltemahøyttalere får det være din sak.

Hold deg til tema,og drit i alt annet! ;)

Hehe, du skjønte ikke det nei... Men å slenge dritt det kan du...

Hvis du MISSBRUKER høytalere, så vil det si at du "bruker" dem over evne, altså at du kjører på med mere en det høytalerene tåler, og det er jo ikke så smart..

Ville du foreksempel missbrukt en jente??

En annen ting er å tøye grensene til høytaleren UTEN å missbruke dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Hakke slengt dritt. Var ikke jeg som slengte bemerkninger om hørsel og div, så de ordene får du bare bite i deg. :)

Men jaaaada, vet akkurat hva missbruk er, og hva det vil si å kjøre høytaler på grensen. :)

Men dette ble O.T, so let's skiiit in it. OK?? :)

Tar tilbake kommentaren, så holder vi oss heller til anbefalinger av 6x9 eller 7x10"...... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider