Gå til innhold

SPEEDFESTIVAL, Vålerbanen 22-24/6-2007

Ranger emnet

HATTIS

Anbefalte innlegg

SPEEDFESTIVAL

Treffet for deg som digger entusiastbiler, g-krefter og gummirøyk!

Den 22-24juni arrangeres dette av American Car & Bike Club, Brumunddal i samarbeide med Vålerbanen og Drift-battle.no

Dette er tenkt som et treff der DU kan teste din entusiast-bil på lovlig måte,i sikre omgivelser.

-Østlandscup, Street-legal dragrace: lørdag 23/6

-Banekjøring, Track-day: søndag 24/6

-Drifting: oppvisning 23-24/6

-Bilutstilling med premiering:24/6

+ fest lørdag kveld med live musikk av Noise Polution.

Camping på området.

Mer info om treffet kommer etter hvert på sidene til:

- A C B C B - American Car & Bike Club Brumunddal

- http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=312&MenuID=374&Order=2

- DRIFT BATTLE - Norwegian Drifting Series - www.drift-battle.no

- :: Vålerbanen :: - Vi setter fart på sakene!

Husk å ta med hjelmen.:driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

På fredag 22.6 kan du komme og sjekke inn på campingen om du vil. Det er alt som skjer på fredagen..

Lørdag starter vi med street legal ca kl 12.00( påmelding fra 08.00 )( last ned påmeldingsskjema her, så kan du være litt føre var og melde deg på før du kommer. Da skal jeg prøve å ha alt klart til du kommer. (utenom betaling og teknisk) Send skjema til meg på mail(adr, ser du lenger oppi på siden) , eller pr.post: Mette Weideborg, Svartjordveien 4, 2380 Brumunddal

Driftingen har jeg ikke mye stoff om, men det er planen at de skal kjøre samtidig som oss, på banen ved siden av.

Søndag er det Rundbanekjøring( Track Day) Åpent for alle som vil teste bilen sin på rundt og rundt kjøring. Kurs/tips blir holdt av erfarne sjafører. Også denne dagen er det drifting.

På søndag er det også bilutstilling, for amcar/ veteraner, klassikere, gatebiler, entusiast, og hobbybiler. Premiering av de 10 fineste. ( uansett merke!)

Det er da også muligheter for å stille ut bilen på lørdag.( men ingen bedømming/premiering denne dag).

Lørdag kveld blir det et "lite" party med live band, Noise Pollution. ØL servering!

Så som du ser, viste jeg da litt..

Men om du har litt mere "tekniske" spørsmål, så kan du ringe, eller maile meg, for jeg sitter da på litt mer kunskap enn bare dette..

..................................................................................for komitè Vålerbanen, Mette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

De fleste i Acbcb med egen bil dukker selfølgelig opp, en del til street legal, men også en del for å more seg litt i sving:drive2

Blandt biler som er ventet å møte opp, er de fleste Ringsak-sokningene som var på Street Legal Hønefoss forrige helg.

+ Corvette Racings Roadsport-spesial no.111 (Alhaug)

+ Audi 80 sleeper med nybygget 2,5liter turbomaskin.(usikker om den rekker å bli ferdig.)

+Chevrolet Nova med smallblock/rootskompressor.

+en del løse rykter om at revansjesugne trøndere etter forrige helg dukker opp. Med eller uten bart...

En del bygger på gatebiler rundt her på østlandet. Dette er en gylden mulighet til å testkjøre. Alle bilmerker er hjertelig velkommne . De enestekrav er registrert bil med gyldig forsikring, et minimumskrav til førersikkerhet(hjelm/heldekkende klær) og enkel sikkerhets-kontroll av bilen blir utført før bilene slipper til på banen. (les gjerne regler for Streetlegal på Amcar`s hjemmeside, hvis noe er uklart)

For de som er motorinteresserte, men ikke har sett et Top Fuel team live, ta en tur! 3 motorer skal bygges opp denne helga. Prøvestartes, varmkjøres,og hvis vær og baneforhold holder: prøvekjøres(!). Dette er noe helt spesiellt som ikke går i glemmeboka med det første....

Da har jeg ikke mer på hjertet denne gangen.

God helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider