Gå til innhold

MS + Galant Turbo. Dør like etter start

Ranger emnet


ScythiaN

Anbefalte innlegg

Har en 90 Galant 4G63 Turbo, MS-I V3 med MSnS-Extra, 2liter, 450cc 2ohm dyser (1&3 på bank1, 2&4 på bank2), GM CLT/IAT, 5V TPS, AEM Uego controller, ingen Fidle.

Når jeg starter den, går den fint i noen sekunder på omlag 800RPM, og alt ser fint ut. Den går feit, men det er nå så. Så detter den ned til rundt 500RPM og hoster noe jæ*elig før den igjen etter noen sekunder dør.

Har prøvd å variere VE og spark tabeller til fjerne verdier. Har prøvd å sette alle dysene på en injector kanal. Har varier dwell noe. mm.

Noen som har noe ide til hva som kan være galt?

 

Sender MSQ på forespørsel eller hent den her, hvis du er registrert:

MSx/Extra EFI :: View topic - Still not getting a correct idle

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da virker det på meg som at oppstart ikke er noe problem, men warmup som dreper'n. Prøv å endre litt på warmup konstantene?

 

Ellers så regner jeg med at du har lest tuningmanualen ganske nøye?

MS1 Extra Tuning Manual

 

Hvordan blanding har du når den dauer, feit eller mager? Det gir jo en pekepinn på hvorfor den dauer. Bruker du gassen når du starter? Du har vel ikke slått på clear flood slik at den er på hele tiden og ikke bare "nesten full gass" som er vanlig?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo trikse litt med warmupkonstantene igjen. Samme om den går feit eller magert, så begynner den å hoste. Så det er litt pussig... Bruker ikke gass når jeg starter den, men har prøvd dette også. Og det er stort sett ingen forskjell. Clear flood skrur seg bare på med nesten full gass.

Så for meg så kan det kanskje virke som tenninga er noe pussig. Men den har jeg justert i tabell og med strotoskop, så skulle liksom ikke være det heller....

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer det nøyaktig etter like lang tid hver gang eller varierer det hvor lang tid det går før den dauer ut?

Må jo være et "steg" den går inn i, hvor det skjer noe som forårsaker dette... Kan ikke være at du har skrevet feil i mappet? Tenker på at når motoren når X grader, så får den helt feil bensinmengde som gjør at den dauer ut!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har vi eliminiert en masse og funnet ut at vi mangler en og annen gnist! Vi har byttet til høyeffektcoil og det hjalp ikke.

Symptomene er: Den går ikke på tomgang. Jeg får rusa den opp, men den skyter i potta uregelmessig., og bilen går dead lean. Men det renner av pluggene.

Dette er vel en og annen gnist som magler.

Vi skal teste å bytte fordeler, i tilfelle veivsensor eller kondensator er gåene.

Og så kan det være mulig at MS'en skal settes på kamsensoren? At den tenner 8 ganger pr fordelerrunde nå? For jeg kan ikke setter Trigger Angle +90 grader i MS, og det skal jo fungere.

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er det en passende triggerangle til bilen din? har du 20 grader fortenning på tomgang orginalt?????

 

Hvis det er det, så gjør så her:

 

Sett fixed angle til 10 grader.

Vri fordeleren mens du kinner så du treffer 10 grader på skiva. (Bruk strotoskop)

Sett fixed angle til -10 grader igjen.

Så er vi good to go!

 

Hvis det ikkje gikk, så prøver du med fixed angle 20 grader, og da skal bilen starte og gå på tomgang. Så setter du den tilbake til -10 grader. (Følg det jeg satt opp over bare, men sett 20 grader i stede for 10.)

 

(Hvis det over ikke gikk...)

I tillegg ser Engine Constanten din vel lav ut. Så den vil jo da gå i noen sek mens den får litt ekstra oppstartsfuel, så dø igjen. Så skru opp den litt.

 

Hvis du har bygd MS'en din med en VB971 (tror jeg det er) coildriver, så skal du ha inverted spark. Hvis ikke skal du kjøre vanlig.

 

Prøv dette først, så ser vi hvordan verden tar i vei.

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginalt ligger vel tenning på 10grader orginalt. det skal være satt til det. brukte pistol. har satt til -10 grader tenning i mt. pluggene er faktisk våte i tilleg til av det drypper litt av eksosen etter en stund med prøving, på jeg vil heller tro det er for mye fuel. har satt mye mindre fuel i ve tabellen, men det er faktisk samme symptomer uansett om det er mye eller lite fuel. jager to-tre ganger før den dør. har foresten mekanisk tomgangsventil på innsuget.

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår