Gå til innhold

MS + Galant Turbo. Dør like etter start

Ranger emnet


ScythiaN

Anbefalte innlegg

Når du setter fixed angle til -10 grader, så går den på mappet. Se om du får satt den til +10 grader og vri til den starter da. For er tenninga di gæli, og du ikke får noen god detonasjon, så vil jo pluggene bli våte uansett om du får lite eller mye bensin.

Å endre VE i seg selv, for å få bilen til å starte er lite vits egentlig. Da kan du heller endre engine constant. større konstant gir mere fuel i hele mappet, mindre konstant gir mindre fuel i hele mappet.

Men først sett fixed angle til +10 grader, og vri til den evt starter. Hvis ikke kan det være en hakkanes gæli trigger angle.

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så du mener det er tenninga som er gal?

det er samma symptomene egentlig hvor som helst hvor fordeleren står så lenge den fyrer. Har trippelsjekka tenninga, men kan godt sjekke igjen. Pistolen jeg brukte var ganske fancy så det kan hende vi ikke forstod den helt.

 

Bilen starter jo veldig lett, men jager før den dør som sagt:smilbmw:

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en cranking angle som står på 13? grader eller noe. Og det stemmer jo ganske godt. Men når motoren begynner å gå selv så faller den ned på sparktable'en din som sier 20 grader. Og dermed blir motoren tyngre å holde i gang, og vil trolig hoste litt og dø ut.

Skal egentlig bomme veldig mye på bensinmengde før det ikke starter altså....

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve å "nulle" motoren din. Sette Fixed angle til 10 grader, og så variere trigger angle i stede. Da får du gjort noe alene vaffal. Men husk å hold deg unna de forbudte områdene

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trigger Angle ligger under Spark Settings på MegaTune.

Det er den vinkelen veivsensoren din har i forhold til at motoren står i null (Veiva på merket sitt - topp, kammen på merket sitt og fordeleren på 1).

Da kan du sette fixed angle under Spark settings til 10, og så prøve å endre trigger angle +-10 grader. Men trigger angle må aldri være mellom 10 og 40 grader. Vil du ha en trigger angle på 20 grader f-eks, bruker du Trigger angle 65 og trigger addition +45.

Men i første omgang nå, så nuller du motoren din, setter fixed angle til 10 grader og varierer trigger angle til bilen din starter.

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny info. i følge PW er det ingen reaksjon fra dysene etter bilen starter, motoren hoster seg rundt en gang før den dør, men den går fint om jeg kjører startgass rett i spjeldet.

 

Noen som har vært borti at dysene kutter ut før? Tror nesten jeg må kjøpe en ny boks. bilen er veldig tungstartet på MS-tenning også

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan du prøve å sette på currentlimiteren din da. Det skal egentlig ikke være nødvendig, men kan være at ms'en slår ut dysene fordi det går for mye strøm der. at de ikke er høyohmige nok liksom

Gard Firing--95 Evolution III GSR

A good friend would bail you out of jail.

A true friend would be sitting by your side saying: Sorry we fucked up

**MidnightClub.no**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår