Gå til innhold

Skifte startmotor A6 2,4l Quatro 98mod

Ranger emnet

gwaihir

Anbefalte innlegg

Hei !

Det virker som om startmotoren er gåen....det høres ut som om jeg starter en vifte når jeg prøver å starte bilen.Det høres ut som om den går, men er litt usikker på hvordan den egentlig høres ut....hehe...hører jo nesten ikke motorlyd heller når bilen går, så det kan jo være startmotoren er "lav" når det gjelder lyd. Satt bilen i gir og vridde om tenningen uten å ha clutchen ute og bilen "hoppet" litt fremover. Det samme bakover, men starteren virker fremdeles ikke...kanskje innslaget ? Noen som vet om det er en enkel sak og skifte, eller om den bør på verksted ? Har pleid å skifte ting som bremsebånd,klosser, stifter, dynamo og starter på andre biler jeg har hatt...men ikke større rep....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det virker som om startmotoren er gåen....det høres ut som om jeg starter en vifte når jeg prøver å starte bilen.Det høres ut som om den går, men er litt usikker på hvordan den egentlig høres ut....hehe...hører jo nesten ikke motorlyd heller når bilen går, så det kan jo være startmotoren er "lav" når det gjelder lyd. Satt bilen i gir og vridde om tenningen uten å ha clutchen ute og bilen "hoppet" litt fremover. Det samme bakover, men starteren virker fremdeles ikke...kanskje innslaget ? Noen som vet om det er en enkel sak og skifte, eller om den bør på verksted ? Har pleid å skifte ting som bremsebånd,klosser, stifter, dynamo og starter på andre biler jeg har hatt...men ikke større rep....

Har du sjekket om du har nok strøm på batteriet?

Hvis den hopper frem/tilbake så høres det nesten som om starteren virker.

Geir C
98 Audi A8 2.5Q
93 Cab 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar....

etter litt synsing, deriblant lading og måling av batteriet ser det ut som det ikke er problemer med strøm. Det kan nok, som du sier audigeir, se ut som det ikke er starteren. Uansett dukket problemet plutselig opp i dag morges. Bilen vil ikke starte. Den står i garasje uten fukt.... En ting jeg la merke til når jeg "kinner" for å prøve å starte er at etter ca 4-5 sek. lyser oljelyset og piper. Dette forsvinner som det skal når jeg vrir om tenningen igjen, og prøver på nytt. Men kommer igjen etter en liten tid med "kinning". Det er nok olje på motoren....

Hadde tenkt å prøve å få dradd bilen igang, men er litt usikker siden bilen starter på et blunk til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider