moe racing Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 hei noen som veit hvor mye mye hk ein garret t04e med t3 eksosdel er god for? Siter volvo v70n d5 02 volvo PV 544 61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 t04e er god for maks 600 men da vet jeg ikke hvilken eksosdel som er på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 hei noen som veit hvor mye mye hk ein garret t04e med t3 eksosdel er god for? 450-500hk Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 400-450 vil jeg si... 500 er vel litt vel mye forlangt. Mere specs? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moe racing Skrevet Mai 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 er bare standar t3 eksosdel på den, trudde ikke den kunne levere så mye eg? Siter volvo v70n d5 02 volvo PV 544 61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Om det er T3 eksos med standard trim så er det bare å glemme 500Hk i allefall. Max 320-350Hk, selv om kompressordelen klarer mye mer. Disse hybrid turboene kan fåes med effektområder fra 320 til 550Hk+ avhengig av trim steg, type turbin (11blad std, eller 10blad stg.II, stg.III eller stg.V), A/R forhold, og størrelse på kompressor (T04E 40-60trim) (Finnes også i andre spesialutførelser som 60-1, og 60-2 samt T04B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Vet folk har bremset 460hk på en T04E turbo men T3 eksos-del.... Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Vet folk har bremset 460hk på en T04E turbo men T3 eksos-del.... Ja helt klart det går ann, men les i innlegget mitt over... T3 eksos finnes i std, stage II, stage III, stage V, og A/R 0.36 til 0.82. Med 460Hk er det nok med stage V eksoshjul og A/R 0.82 eksoshus som er brukt. Her i denne tråden er det snakk om en standard garret T3 eksos del, den klarer på langt nær så mye effekt. T3 er egentlig bare betegnelsen på hvordan huset ser ut, det er hva som er inni som avgjør hvor mye effekt (eksos) den klarer og svelge unna uten at den spiser opp lagrene = totalhavari. Her er to Turbonetics T3/T04E turboer med forskjellig specs. Den til venstre er trim 50 på kompressor og stage II eksos hjul med A/R 0.48 for effektuttak opptil ca 350Hk(På denne var det eksosdelen som begrenset effektuttaket). Den til høyre er trim 60 kompressor og stage V eksos hjul med A/R 0.82 for effekt uttak over 450Hk. Her ser du forskjellen, hele 8mm skiller diameteren ut på de to eksoshjulene. Det utgjør en enorm forskjell i effekt potensiale. En standard T3 eksos er enda mindre i diameter! Kompressordelen er også vesentlig større. Trim 50 kompressor rekker til ca 480Hk, trim 60 til ca 550Hk+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Hva er T3?? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet Mai 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2007 Om det er T3 eksos med standard trim så er det bare å glemme 500Hk i allefall. Max 320-350Hk, selv om kompressordelen klarer mye mer.Disse hybrid turboene kan fåes med effektområder fra 320 til 550Hk+ avhengig av trim steg, type turbin (11blad std, eller 10blad stg.II, stg.III eller stg.V), A/R forhold, og størrelse på kompressor (T04E 40-60trim) (Finnes også i andre spesialutførelser som 60-1, og 60-2 samt T04B jeg har en sånn T04b som nevnt ovenfor men vet veldig lite om den utenom at d står t3 48 eksoshus på den hva kan eventuelt den turboen holde til effektmessig? Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Hva er T3?? :P en flens? :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 jeg har en sånn T04b som nevnt ovenfor men vet veldig lite om den utenom at d står t3 48 eksoshus på den hva kan eventuelt den turboen holde til effektmessig? Som nevnt ovenfor, max 350Hk om du har steg II (Du har A/R 0.48). Om det er standard trim du har så er det enda mindre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Ja helt klart det går ann, men les i innlegget mitt over...T3 eksos finnes i std, stage II, stage III, stage V, og A/R 0.36 til 0.82. Med 460Hk er det nok med stage V eksoshjul og A/R 0.82 eksoshus som er brukt. Her i denne tråden er det snakk om en standard garret T3 eksos del, den klarer på langt nær så mye effekt. T3 er egentlig bare betegnelsen på hvordan huset ser ut, det er hva som er inni som avgjør hvor mye effekt (eksos) den klarer og svelge unna uten at den spiser opp lagrene = totalhavari. Her er to Turbonetics T3/T04E turboer med forskjellig specs. Den til venstre er trim 50 på kompressor og stage II eksos hjul med A/R 0.48 for effektuttak opptil ca 350Hk(På denne var det eksosdelen som begrenset effektuttaket). Den til høyre er trim 60 kompressor og stage V eksos hjul med A/R 0.82 for effekt uttak over 450Hk. Her ser du forskjellen, hele 8mm skiller diameteren ut på de to eksoshjulene. Det utgjør en enorm forskjell i effekt potensiale. En standard T3 eksos er enda mindre i diameter! Kompressordelen er også vesentlig større. Trim 50 kompressor rekker til ca 480Hk, trim 60 til ca 550Hk+ Aha, Da lærte jeg jo egentlig noe nytt... Takker for informasjonen! :D Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Men litt OT: Dere som har greie på dette, hvilken eff. kan jeg ta ut på min turbo som er en T3-T04E med ar58 eksoshus? Vet ikke hvor stor kompressordelen er.. Noen som vet? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 det er enklere å annslå effekter turbon kan levere luft til om man måler den minste diameteren på innsug siden og eksos siden. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.