Gå til innhold

garret t04

Ranger emnet


moe racing

Anbefalte innlegg

Om det er T3 eksos med standard trim så er det bare å glemme 500Hk i allefall. Max 320-350Hk, selv om kompressordelen klarer mye mer.

Disse hybrid turboene kan fåes med effektområder fra 320 til 550Hk+ avhengig av trim steg, type turbin (11blad std, eller 10blad stg.II, stg.III eller stg.V), A/R forhold, og størrelse på kompressor (T04E 40-60trim) (Finnes også i andre spesialutførelser som 60-1, og 60-2 samt T04B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet folk har bremset 460hk på en T04E turbo men T3 eksos-del....

 

Ja helt klart det går ann, men les i innlegget mitt over...

T3 eksos finnes i std, stage II, stage III, stage V, og A/R 0.36 til 0.82.

Med 460Hk er det nok med stage V eksoshjul og A/R 0.82 eksoshus som er brukt. Her i denne tråden er det snakk om en standard garret T3 eksos del, den klarer på langt nær så mye effekt. T3 er egentlig bare betegnelsen på hvordan huset ser ut, det er hva som er inni som avgjør hvor mye effekt (eksos) den klarer og svelge unna uten at den spiser opp lagrene = totalhavari.

 

 

Nyoggammel3.jpg

Her er to Turbonetics T3/T04E turboer med forskjellig specs.

Den til venstre er trim 50 på kompressor og stage II eksos hjul med A/R 0.48 for effektuttak opptil ca 350Hk(På denne var det eksosdelen som begrenset effektuttaket). Den til høyre er trim 60 kompressor og stage V eksos hjul med A/R 0.82 for effekt uttak over 450Hk.

 

Nyoggammel2.jpg

Her ser du forskjellen, hele 8mm skiller diameteren ut på de to eksoshjulene. Det utgjør en enorm forskjell i effekt potensiale. En standard T3 eksos er enda mindre i diameter!

 

Nyoggammel1.jpg

Kompressordelen er også vesentlig større.

Trim 50 kompressor rekker til ca 480Hk, trim 60 til ca 550Hk+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er T3 eksos med standard trim så er det bare å glemme 500Hk i allefall. Max 320-350Hk, selv om kompressordelen klarer mye mer.

Disse hybrid turboene kan fåes med effektområder fra 320 til 550Hk+ avhengig av trim steg, type turbin (11blad std, eller 10blad stg.II, stg.III eller stg.V), A/R forhold, og størrelse på kompressor (T04E 40-60trim) (Finnes også i andre spesialutførelser som 60-1, og 60-2 samt T04B

 

jeg har en sånn T04b som nevnt ovenfor men vet veldig lite om den utenom at d står t3 48 eksoshus på den

 

hva kan eventuelt den turboen holde til effektmessig?

Mvh Tage Midtun

 

volvo 940 97 turbo

volvo 245 86 racarvogn

245 glt 87 (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en sånn T04b som nevnt ovenfor men vet veldig lite om den utenom at d står t3 48 eksoshus på den

 

hva kan eventuelt den turboen holde til effektmessig?

 

Som nevnt ovenfor, max 350Hk om du har steg II (Du har A/R 0.48). Om det er standard trim du har så er det enda mindre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart det går ann, men les i innlegget mitt over...

T3 eksos finnes i std, stage II, stage III, stage V, og A/R 0.36 til 0.82.

Med 460Hk er det nok med stage V eksoshjul og A/R 0.82 eksoshus som er brukt. Her i denne tråden er det snakk om en standard garret T3 eksos del, den klarer på langt nær så mye effekt. T3 er egentlig bare betegnelsen på hvordan huset ser ut, det er hva som er inni som avgjør hvor mye effekt (eksos) den klarer og svelge unna uten at den spiser opp lagrene = totalhavari.

 

 

Nyoggammel3.jpg

Her er to Turbonetics T3/T04E turboer med forskjellig specs.

Den til venstre er trim 50 på kompressor og stage II eksos hjul med A/R 0.48 for effektuttak opptil ca 350Hk(På denne var det eksosdelen som begrenset effektuttaket). Den til høyre er trim 60 kompressor og stage V eksos hjul med A/R 0.82 for effekt uttak over 450Hk.

 

Nyoggammel2.jpg

Her ser du forskjellen, hele 8mm skiller diameteren ut på de to eksoshjulene. Det utgjør en enorm forskjell i effekt potensiale. En standard T3 eksos er enda mindre i diameter!

 

Nyoggammel1.jpg

Kompressordelen er også vesentlig større.

Trim 50 kompressor rekker til ca 480Hk, trim 60 til ca 550Hk+

 

 

Aha, Da lærte jeg jo egentlig noe nytt... Takker for informasjonen! :D

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men litt OT:

Dere som har greie på dette, hvilken eff. kan jeg ta ut på min turbo som er en T3-T04E med ar58 eksoshus? Vet ikke hvor stor kompressordelen er.. Noen som vet?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår