Gå til innhold

Volvo 242 6cyl Turbo

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

Sant det, Bra det ikke er lotto-ruller han har.....

 

Vi har testet motorer hos trond som vi først har bremset i benken her. På en 2,3 sugemotor på 244hk skilte det vel ca 1,5 hk

Tror de fleste benker/ruller viser riktige tall med rett kalibrering. Men det er jo bare et par tastetrykk unna å gi kunden bedre resultat en hva det egentlig er.

Vil vel tro at de fleste i bransjen er intr. i å gi et så riktig resultat som mulig. Nytter ikke å vifte med fine bremsepapirer når en kommer på bane uansett.

Forøvrig en fin 242 du har. Det er sånn de skal se ut etter min smak :-)

Regner med det er 3 liter blokka du har revna ?

Vi erfarte også dette noen år tilbake.

Vi løste problemet ved å bruke 2,5 liter blokk 3 liter topp og veiv ( blir vel et sted rundt 2,7 - 2,8 liter.

Du taper litt volum men har til gjengjeld tykkere syl.vegger som tåler vesentlig høyere syl.trykk enn 3.0 blokka.

 

Torgeir

Wetterhus Racing //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi har testet motorer hos trond som vi først har bremset i benken her. På en 2,3 sugemotor på 244hk skilte det vel ca 1,5 hk

Tror de fleste benker/ruller viser riktige tall med rett kalibrering. Men det er jo bare et par tastetrykk unna å gi kunden bedre resultat en hva det egentlig er.

Vil vel tro at de fleste i bransjen er intr. i å gi et så riktig resultat som mulig. Nytter ikke å vifte med fine bremsepapirer når en kommer på bane uansett.

Forøvrig en fin 242 du har. Det er sånn de skal se ut etter min smak :-)

Regner med det er 3 liter blokka du har revna ?

Vi erfarte også dette noen år tilbake.

Vi løste problemet ved å bruke 2,5 liter blokk 3 liter topp og veiv ( blir vel et sted rundt 2,7 - 2,8 liter.

Du taper litt volum men har til gjengjeld tykkere syl.vegger som tåler vesentlig høyere syl.trykk enn 3.0 blokka.

 

Torgeir

Wetterhus Racing //

 

Jo er sant det. Takk ja. Har 3.0 blokk ja, den tåler ikke 3bar trykk, så det var mest ett uhell. Trond mener det skal gå ann å få 3.0 blokka til å holde. Så jeg er villig til å prøve en gang til. Men da med kontroll på turbo-trykket.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel klare 600hk ja, men trur ikke det blir mye over. Virker som om benken til stensbøl er litt streng. Subaruen han bremset nå hadde 300hk i sverige, men bare 260hk hos stensbøl.

 

denne svensken hadde jo da bare 2"eksos(maks 261hk)da så det er jo ikke rart i....

 

virker som at denne stensbøl rulla er faktisk noen alle burde satse på, dette tror jeg er den eneste i verden som gir riktige tall, faen håper han har mulighet for at jeg kan bremse hos han etter motoren min er ferdig sån at jeg også kan få sånne strenge tall, ikke sånne lotto rulle tall som alle andre får!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne svensken hadde jo da bare 2"eksos(maks 261hk)da så det er jo ikke rart i....

 

virker som at denne stensbøl rulla er faktisk noen alle burde satse på, dette tror jeg er den eneste i verden som gir riktige tall, faen håper han har mulighet for at jeg kan bremse hos han etter motoren min er ferdig sån at jeg også kan få sånne strenge tall, ikke sånne lotto rulle tall som alle andre får!!!

 

Hvem er det her til lands som har slike "lottoruller" da som alle andre får talla sine fra??

Rulla til Trond er verken streng eller snill , den viser RIKTIG !!

Er vel det som er interesant er det ikke ?

Vi kalibrerer bremsen og softwaren vår en gang i mnd

Tør påstå at vi ligger greit innafor malen når det gjelder avvik i Nm/Hk.

 

Torgeir

Wetterhus Racing //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det her til lands som har slike "lottoruller" da som alle andre får talla sine fra??

Rulla til Trond er verken streng eller snill , den viser RIKTIG !!

Er vel det som er interesant er det ikke ?

Vi kalibrerer bremsen og softwaren vår en gang i mnd

Tør påstå at vi ligger greit innafor malen når det gjelder avvik i Nm/Hk.

 

Torgeir

Wetterhus Racing //

 

For meg ser det gjerne ut som at Svetto sender et aldri så lite sleivspark til de som påstår at KUN Stensbøl-rulla er riktig i "hele norden" ... Det bør jo liksom være grenser for hvor langt man kan dra det der begrepet "lottoruller".

 

/ontopic: Håper det snart blir fyring og FILM fra dette monsteret her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det her til lands som har slike "lottoruller" da som alle andre får talla sine fra??

Rulla til Trond er verken streng eller snill , den viser RIKTIG !!

Er vel det som er interesant er det ikke ?

Vi kalibrerer bremsen og softwaren vår en gang i mnd

Tør påstå at vi ligger greit innafor malen når det gjelder avvik i Nm/Hk.

 

Torgeir

Wetterhus Racing //

 

håper du skjønte sarkasmen?

 

akkurat det jeg skal frem til, hvorfor si at man har bremsa hos noen som har en kjempe streng benk, når man faktisk er ute etter å vite det riktige antall hk.

ang lottorullene så må du nesten ikke spørre meg, må du nesten spørre de som aldri tror på andres bremse papirer

 

men uansett utrolig fet bil du har 242t6, riktig stuk og bra med krefter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel å se på stripa noen ganger og ACR, plassen for skikkelig racing. takker for bra tilbake meldinger:)

 

Dre: Ja det er fet lyd når den går for fult på rulla, men vet ikke om han er så glad i tilskuere da.

 

Skal bremse så fort jeg får blokka, er ikke meg det står på. Ringer og maser nesten hver uke:)

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår