Gå til innhold

Volvo 242 6cyl Turbo

Ranger emnet


242-T6

Anbefalte innlegg

  • Svar 241
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

haha, kjøpte compomotive med sentermutter, men så sto'n i garasjen og klødde seg i hue.................. "nei, faen, vi må jo ha sellholm her og" -ser det for meg!! Konge! Så nå kom denne bilen ut av esken ja.. Har sett den mange ganger på treff, og på bilder på nettet rundtomkring, men aldri no skikkelig fakta før nå nei:P Men bedre seint enn aldri, ere ikke det dem sier? 1,3bar var jo ikke mye.. er jo til lusekjøring det jo:P hehe, men hvis eieren tenker samme tankene som jeg alltid gjør, så bygger vi/justerer endre bedre med tia, ikkesant? JE stempler og verdi-råder, vært på godis-fabriken å handla nå? =)

 

Gadd ikke legge ut en tråd før den var ferdig bremset, mange nokk som antar så å så mye hk

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med fine tall Trond. nå ble jeg ennu mere spent på va min bil vil gje av effekt. m tankt på at vi har ganske så likt oppsett.

Blir artig å se bilen på mo.

 

Takk takk, Ja du er vel spent nå, skal bytte turbo men vet ikke helt hva jeg skal ha enda. er mulighet for mellom 50-100hk til med ny turbo. får håpe du har stort nokk eksoshus da.

Men jeg kan love deg att det er mer enn nokk effekt på 240in.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, Ja du er vel spent nå, skal bytte turbo men vet ikke helt hva jeg skal ha enda. er mulighet for mellom 50-100hk til med ny turbo. får håpe du har stort nokk eksoshus da.

Men jeg kan love deg att det er mer enn nokk effekt på 240in.

 

Turboen er en garret GT4088R god for 700+hk ar på luftsiden er 0.75 eksos siden husker jeg ikke. var jo bra effekt på så lavt laddetrykk. hadde 442 hk på hjulene med det gamle oppsette. to stk 16t. har du gjort noe med kammene? Kan tenke meg det flytter seg bra ja. var rimelig bra skyv i min med det oppsette jeg hadde.

Volvo xc70 Bmw E46 320DT

volvo 242R6 540hk og 634Nm på hjulan.

Volvo 360 sladdevogn(Død)

Peugeot 405 T16x4

Peugeot 405 Mi16. Toyota celica 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er en garret GT4088R god for 700+hk ar på luftsiden er 0.75 eksos siden husker jeg ikke. var jo bra effekt på så lavt laddetrykk. hadde 442 hk på hjulene med det gamle oppsette. to stk 16t. har du gjort noe med kammene? Kan tenke meg det flytter seg bra ja. var rimelig bra skyv i min med det oppsette jeg hadde.

 

Kammene er nye spesial av KM cams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom bil dette ja :-)

Jeg melder meg straks inn i 242-T6 klubben, men tror ikke jeg omdøper bilen min fra 242R6.. Tror det heller blir 242R6TT.

 

Ps. Jeg får jo mye mindre effekt, jeg skal kjøre to små kkk k-04 turboer, men det holder nok til gatebruk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du godkjent bilen med den avstandshylsa du har på styrearmen?

SKEPTISK.....

.....MEN BILEN DIN GIR INSPIRASJON :yummy:

 

 

det ble laget etter bilen var godtjent, men gikk igjennom eu kontroll uten en feil for 3 uker siden :)

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen er en garret GT4088R god for 700+hk ar på luftsiden er 0.75 eksos siden husker jeg ikke. var jo bra effekt på så lavt laddetrykk. hadde 442 hk på hjulene med det gamle oppsette. to stk 16t. har du gjort noe med kammene? Kan tenke meg det flytter seg bra ja. var rimelig bra skyv i min med det oppsette jeg hadde.

 

Blir vel høyere tall der du skal bremse. hadde 2stk 18T på min før, og da var det 380hk på drivhjul og 400hk i motor.

 

Går mye mye bedre nå ja, har kast i ene bakhjulet. har nokk tatt en drivaxel så det blir vel full-flytende axler veldig snart.

Volvo 242 x00hk x80nm

Volvo 242 Gr-A 350hk

Volvo 242 Banebil 350hk

Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk

http://www.volvo-racing.i2.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil og flott motorrom!

Prøv med et større turbinhus,en må ikke være redd for å gå på litt med a/r-målet,baktrykk er uønsket med såpass livlige kammer.

Det oppsettet ditt burde gi 700+hk og 800nm på 2 bar.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom blandt min topp 3 volvoer iallefall :)

 

Men jeg skjønte ikke den lille drivhjulstapet ditt, 5% er jo urealistisk lite...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil og flott motorrom!

Prøv med et større turbinhus,en må ikke være redd for å gå på litt med a/r-målet,baktrykk er uønsket med såpass livlige kammer.

Det oppsettet ditt burde gi 700+hk og 800nm på 2 bar.

 

Men hvordan vil dette innvirke på kjørbarheten i det lavere registeret? Forsvinner den helt, eller blir det stort sett uforandret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår