Gå til innhold

Prosjekt volvo 240!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Da er volvo prosjektet mitt i gang! Skal pusses helt ned og lakkeres opp igjen. Så har jeg noen spm da..

Bilen pusses helt ned og grunnes med sikkelig grunning.

Jeg har tenkt til og rullemale den! Kjøper sikkelig bil lakk så det blir bra. Det jeg lurer på da er om etter jeg har rullemalt den kan jeg da pusse den med fint papir og vokse den opp igjen?

hvor fint papir isåfall? Grunnen til at jeg skal rullemale er fordi jeg ikke har noen til og sprøyte lakkere, vis ingen i nærheten av trøgstad har lyst til det for en billig penge da!

Så er det hattehylla! Er det lov og skjære vekk den og legga ny plate? eller er det noe bæringer eller noe sånt som må være der?

Mvh *volvo240gl*:volvopower:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rulle blir ikke bra.

skal du slipe over og voks så har du en helvetes jobb, du må våtslipe med 2000 korning, tar omtrent 2-3 dager tenker jeg, så må du rubbe skikkelig med grov rubbing. så fin rubbing, før du går over til polish. og så kan du vokse.

og da er det ikke engang strøkent.

aner ikke hva du snakker om å være lei sprøyting, hvis du ikke har utstyr til det, kjøp ei kurant sprøyte og lakker den ute en dag det er tørt, fint og støvfritt, så blir det mye bedre enn rulle. og skal du først rulle, klarer du deg med matt bengalakk, det ser for jævlig ut uansett!

hvis du ikke gidder å gjøre det ordentlig kjøper du et veafang med spraybokser og flekker der det trengs...

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. okej! da blir det vel kanskje til at jeg sprøyte lakkerer alikevel! vis jeg ikke får noen til og gjøre det for meg da!? men iallefall så skal jeg IKKE gjøre det ute.. da er det bedre og rulle den.. Jeg har jo kompresor og kjøper ei bra lakksprøyte på biltema i såfall og leser "how to" trådene her så går det vel bra til slutt.. håper jeg da! hehe.. men detta er jo ikke en ny bil heller så om det ikke er 100% er jo ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600. klarlakk trenger du ikke hvis du ikke skal ha metallic eller baselakk.

lakk heller ute enn i en møkkete garasje, blir garantert bedre ute!

klarer deg med 600 etter grunning også, ingen vits å slite seg ut med finere papir!

"MÅ ikke pusse med 2000våt

sugekopp og jeg gadd ikke mer en 800 papir og det ble bra

men om det er show finnish så er det nok verdt jobben"

og til deg: sopp!

er ingen vits å kaste bort penger på dyr lakk hvis man skal ha det til å se dårlig ut........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sopp ?

har du pusset ned mange biler?

har du sett forskjellen på div resultater du SELV har lakkert?

har du en god sprøyte og er flink blir resultatet bra selv om det bare er pusset ned til 800.

men FYLLER er viktig, puss ned, grunning også fyller, deretter ned til 800 og lakk..

men, skal man ha SHOW finnish er jeg ikke i tvil, gå så langt opp på papiret ( 2000 ) om du gidder og ta deg jobben..

men han snakket om og RULLEMALE bilen. kom ikke her og si at man ser forskjell på 800 og 2000 under den malingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det før lakk du mente?

jeg forstod det at du våtslipte fersk lakk med 800 og rubbet på det.

da får jeg trekke tilbake sopp.

nei, stort sett klarer det seg faktisk med 600 før lakk, jeg går sjeldent høyere enn det når jeg lakkerer. spørs litt om man grunner før lakk uten mellomslip (våt-våt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider