Gå til innhold

VW Passat 98 - El.vindu

Ranger emnet

craxz

Anbefalte innlegg

Har problmer med begge el.vinduene foran på min nyinnkjøpte Passat, på høyre side er det hele vindushevemekanismen som har tatt kvelden, men motoren fungerer, hører bare lyden av vaier som fliser seg.. så der må den byttes.

På venster side virker det som om motoren er helt død, når jeg trykker på bryteren hører jeg bare et rele som slår, men ingen lyd fra motoren, kan det være relee som er gåent eller er det mest trolig motoren som har tatt kvelden?

Noen som vet?

- Volvo S60 2.4 BSR - Volvoen! - Mazda Miata 1.6 - Konebilen

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, men, hmm, elektrikker kunnskapene mine skranter.. noen nærmere forklaring? :P

X Morris Marina 1.3 Deluxe - SPIKER - X Nissan X-trail 2.2 DCI - DRITTBIL! - X VW Passat 1.8 - SOLGT - X Rover 216 GTi 16v Twin Cam - SPIKER - X Mercedes Benz 209D - Russebilen - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare prøve deg frem.

Hvis du måler uendelig resistans mellom spolene, er den mest sannsynlig ødelagt, HVIS man virkelig måler mellom spolene :)

Så derfor, hvis du måler uendelig resistans, kan du prøve å sette 12v direkte på kontakten.

Hvis du har prøvd forksjellige kombinasjoner mellom pinnene, og ingenting skjer, har du konstantert at motoren er defekt.

Hvis du måler resistans mellom spolene, er motoren mest sannsynlig i orden. Er bare å prøve å sette spenning på :)

Dette fungerer på "vanlige" el-heis systemer.

For alt jeg vet, kan VW ha et bus-styrings system eller noe slikt på el-heisene sine..

Men det er bare å prøve seg litt frem :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å ta av dørtrekket, men bak der er det jo bare en stor plate, som satt godt bolta fast, prøvde å få den løs, men endte med at jeg ga opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil anbefale deg å dra til en merkeforhandler med bilen.

Fordi:: vindusheisen på disse bilene er bare noe søppel.

det er wiren i selve heisen som ryker... har bytta flere slike enn det jeg selv har tellinga på...

men om du vil fikse den selv så er det av med dørtrekket. så taper du fast ruta. i lukket posisjon.. å da via noen gummi propper så må du skru ruta løs ifra heisen. så kan du skaru av den plata.. og så begynner det morsome.. den jævla vindusheisen er naglet fast i den plata faktisk!!! når du kjøper ny vindusheis så følger nye nagler med... sammen montering er noe drit.. anbefales og ha med en kompis.

og så setter du plata i døra igjen.. men så er det jævlig VIKTIG!!! og justere ruta og heisen.. du må slippe ruta ned i sporet sitt og skrur den bare løst til... så må du kjøre ruta forsiktig opp og ned 2-3 ganger for da stiller du inn motoren igjenn.. gjør du ikke dette så må du bytte vindusheisen igjenn..

er du fingernem så får du til dette men som sagt så er dette et vanlig problem på vw passat, golf, polo, bora, ifra årgangen 98-2003/4, så det kan være greit og lære seg det en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider