Gå til innhold

Pioneer DEH3900MP, mistet volumstyringen

Ranger emnet

ballgjerd

Anbefalte innlegg

Første post på dette forumet.

Jeg har en Pioneer DEH3900MP helt kurrant sak det. Skulle utvide med seperat forsterker og sub i bagasjerommet. Siden eg har en Mercedes ikke lett og få til god lyd der, kjøpte eg en sak fra Netthandelen, sånn US Cravor og Proson 2*10". Ville høre om det ble bra, så eventuelt kjøpe noe bedre siden.

Monterte alt opp og skulle til å koble på styrestrømmen fra frontenheten til effektforsterkeren, den blå/hvite ledningen fant eg ut. Det gikk jo helt fint forsterkeren koblet seg opp og lyd kom, men Pioneeren ville ikke lengre styre volumet, alt annet fungerer men lyden er konstant. Ikke mulighet for å justere volumet what so ever.

Sjekket og det var den blå/hvite ledingen som eg koblet styrestrømmen på, gikk over alle koblingene igjen, og har rotet igjenom alle menyer på Pioneeren. Noen som vet kan som har skjedd?

Gikk til Bilstereospesialisten og spurte de, men fikk ikke noe hjelp der oppe selv om eg hadde kjøpt an der. De ville selvsagt gå over alle koblingene og måle litt....m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alle høgtalerne det gjelder, eller er det berre subben du ikkje kan justere volumet på?

Forandrer volumet seg på displayet i spilleren?

Kanskje det hjelper å resette spilleren.

Viss ikkje det er ein knapp bak fronten, får du koble vekk batteriet (jordingen)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lyd i alle kanaler, alt virker utenom volumstyringen. Har prøvd å koble fra strømuttaket på spilleren for å resetten den. Finner dog ingen reset knap på spilleren, er et hul som en kan stikke ned en binders men den ender opp i tuner delen av spilleren. Finnes det en annen måte å resette spilleren på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider