inzani Skrevet Oktober 5, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 det vet han nog. och jag har för mig han skulle köpa en quaife diff... Siter ~ golf gti special -75 ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2003 Ligger vel i kortene at det skal kjøres hardt. Man monterer ikke G60 16v turbo i en einser for å ta svigers på søandagstur:) Vet åssen det er med G60 kassene, har trashet 3 stk så langt i forrige bilen min. Men noe 1.6 kasse er helt utelukket.......... stor motor og kasse som ryker med en gang du gir gass??? Bygger med quife diff selvfølgelig, hjulspinn er ikke morro med forhjulstrekk:):) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Det enkleste hvis du skal ha skikkelig G60 bremser er å sende bremsesadelen til Salzmann sammen med 85,- EUR. Da får du de tilbake med riktig boltavstand for Golf I spindel og ikke minst med TÜV papirer........ Sene Golf I cabrio har vel også de "store" drivakselene? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 6, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 adresse eller noe??? Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 Ingenieurbüro Salzmann Sudentweg 34 83620 Feldkirchen-Westerham tel/fax 08063 7746 ing.salzmann@gmx.de Ligger ikke så langt unna Munchen Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inzani Skrevet Oktober 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2003 vänta nu. nu hänger jag inte med? Byta bremsesadalen? med g60 spindlar monterade så kommer man hjulen ut 20mm extra på varje sida. Det kan du väl inte ta veck med att byta "bremsesadalen". Siter ~ golf gti special -75 ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by inzani vänta nu. nu hänger jag inte med? Byta bremsesadalen? med g60 spindlar monterade så kommer man hjulen ut 20mm extra på varje sida. Det kan du väl inte ta veck med att byta "bremsesadalen". Her har du et bilde Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by EspenB adresse eller noe??? Har hele katalogen i papirformat om det kunne være av interesse... Bor også i Bergen, så kunne gitt deg et eksemplar Mvh__Stig__ Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Se der ja, nå snakker vi:) Er veldig interessert i et eksemplar av den boken:):) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inzani Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Gutter! :D Har CAD ritningen på den där. Vet en som kan göra det i seghärdat stål. för si så där ~0kr :) Och det där kommer du ändå inte behöva espen! Du har ju g60 spindlarna och hela kitet. Du har ju i stort sett framvagnen från en g60. Du behöver inge kit för att konvertera till 280mm skivor. dumt dumt.... Hoppas du nu inte gått och köpt dessa! helt onödigt Siter ~ golf gti special -75 ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by inzani Gutter! :D Har CAD ritningen på den där. Vet en som kan göra det i seghärdat stål. för si så där ~0kr :) Och det där kommer du ändå inte behöva espen! Du har ju g60 spindlarna och hela kitet. Du har ju i stort sett framvagnen från en g60. Du behöver inge kit för att konvertera till 280mm skivor. dumt dumt.... Hoppas du nu inte gått och köpt dessa! helt onödigt Det på bildet er IKKE vanlige adaptere for å kunne bruke bremsesadelen til Golf I GTI sammen med 280mm skiver, men en mofiisering av den orginale G60 bremsesadelen (calipperholderen) direkte på Golf I sammen med G60 calippere som jo er bredere pga at skivene er 2 mm tykkere (22 vs 20 mm) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inzani Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 hmm. Ja det verkar ju väldigt dumt. Tar man hela framvagnen från en g60 så ska det ej behövas bytas till andra bromsok... men du har inte kjönt att han skall bruka g60 spindlar tydligen.. han trenger inte dom där. enkelt å greit. Siter ~ golf gti special -75 ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet Oktober 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Jeg er på jakt etter beste måten å benytte seg av 280mm skiver OG G60 calippere...... Samtidig skal jeg få det til å klaffe med styrestag, og drivakslinger. Problemet er at 16v akslinger fra rocco er sjelden vare. Et alternativ jeg da kom til å tenke på var å bruke G60 spindler og korta G60 akslinger, men er usikker på hvordan dette klaffer med styrestag.... vet jeg må modifisere spindlene noe med tanke på demperne og endeledd. Er litt bekymret for å benytte meg av deler som ryker lett, og vil derfor ha det så kraftig som mulig..... men likevel skal det jo la seg gjennomføre uten byggelån og masse ekstra arbeid:) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 Originally posted by EspenB Jeg er på jakt etter beste måten å benytte seg av 280mm skiver OG G60 calippere...... Samtidig skal jeg få det til å klaffe med styrestag, og drivakslinger. Problemet er at 16v akslinger fra rocco er sjelden vare. Et alternativ jeg da kom til å tenke på var å bruke G60 spindler og korta G60 akslinger, men er usikker på hvordan dette klaffer med styrestag.... vet jeg må modifisere spindlene noe med tanke på demperne og endeledd. Er litt bekymret for å benytte meg av deler som ryker lett, og vil derfor ha det så kraftig som mulig..... men likevel skal det jo la seg gjennomføre uten byggelån og masse ekstra arbeid:) Menace gikk vel tilbake til å bruke Golf I spindler. G60/16v spindler gir vistnok problemer med bumpsteer hvis ikke jeg husker feil. Danny Allen (orange Einser med 16v, 8-14 Revo og skikkelig clean) hadde prøvd og det funket skikkelig dårlig. håpløst å kjøre med Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inzani Skrevet Oktober 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2003 du får mye arbeid när du skall bruka g60 spindlar. Sån är det bara. Försök få tag på rocco 16v spindlar/ och drivaxlar. Det är de bästa. Då behöver du bara montera på dom och köra!. Styrningen behöver du ej bry dig om. det passar rakt på ändå. Det är bara så att det enklaste och få tak i är det vanskeligaste att montera! Ligger mye arbeid där. Samt kommer hjulen 20mm extra ut på varje sida. för g60 spindlarna är lite breidare. sån är det bara =( skulle kunna göra en annons på gtiklubben i sverige och kolla om det är noen som har axlar och spindlar från en rocco 16v? Siter ~ golf gti special -75 ~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg