Gå til innhold

Grenrør

Ranger emnet


244volvo

Anbefalte innlegg

Hmm, du maser om grenrør..

Tenker du egentlig på Downpipe? dvs. fra turbo og bak?

Eller tenker du på manifoilet mellom motor og turbo?

 

ps. du klarer aldri å tyne det mekaniske sprutet nok til at et b230ft manifoil er for dårlig for deg.. Om du gjør det, varer ikke motoren mer enn 2 uker uansett, som igjen betyr du heller burde invistert pengene i feks. datasprut eller lh 2.4,dyser++..

 

Men men, dine penger.. :P

 

Tenker på mellom motor og turbo.

"du klarer aldri å tyne det mekaniske sprutet nok til at et b230ft manifoil er for dårlig for deg.."

Hva mente du med det?

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vanlig mekanisk k-jet bånner på litt over 200hk, men går å modde det, men det er vanskelig..

Han lurer vel egentlig på hva for en dommedagsmaskin du har siden 940 røret er for dårlig???

 

Hva er "bånner"?

 

Sier ikke at 940 røret er for dårlig, har aldri prøvd det.

Hvis d æ noen som ska selge så pm meg.

Får jeg 10 hk mer hvis jeg bytter til 940 manifold?

Er det veldig likt det som står på nå?

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "bånner"?

 

Sier ikke at 940 røret er for dårlig, har aldri prøvd det.

Hvis d æ noen som ska selge så pm meg.

Får jeg 10 hk mer hvis jeg bytter til 940 manifold?

Er det veldig likt det som står på nå?

 

Poenget er vel at det er folk som har dradd ut 3-400hk med b230ft manifoil... Skal du dra ut så mye på din motor, må du bytte sprut++++.

 

Et profft bygget manifoil koster jo også mer enn en halv b230ft motor :P

 

Urban legend = det påstås, sies, m.m.Jeg har aldri sett noen effektmålinger på det, men de sier b230ft manifoil på b230et gir 10hk. b230et toppen er bedre enn b230ft toppen, etc. du finner mye info om du søker på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det er folk som har dradd ut 3-400hk med b230ft manifoil... Skal du dra ut så mye på din motor, må du bytte sprut++++.

 

Et profft bygget manifoil koster jo også mer enn en halv b230ft motor :P

 

Urban legend = det påstås, sies, m.m.Jeg har aldri sett noen effektmålinger på det, men de sier b230ft manifoil på b230et gir 10hk. b230et toppen er bedre enn b230ft toppen, etc. du finner mye info om du søker på forumet.

 

Tåler innsprøytninga bare litt over 200 hester?

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at det er folk som har dradd ut 3-400hk med b230ft manifoil... Skal du dra ut så mye på din motor, må du bytte sprut++++.

 

Et profft bygget manifoil koster jo også mer enn en halv b230ft motor :P

 

Urban legend = det påstås, sies, m.m.Jeg har aldri sett noen effektmålinger på det, men de sier b230ft manifoil på b230et gir 10hk. b230et toppen er bedre enn b230ft toppen, etc. du finner mye info om du søker på forumet.

 

Ved du om det er samme manifold på fk som ft?

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler innsprøytninga bare litt over 200 hester?

Du kan modde med mercedes bensinmengdefordeler, etc. men du har jo INGEN kontroll, da du ikke har lambda, ingen bankesensor, etc. Så om du plutselig kjører mager blanding på høyt boost..

 

Ved du om det er samme manifold på fk som ft?

Det går vel på årsmodell tror jeg.. FT/FK tror jeg har samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan modde med mercedes bensinmengdefordeler, etc. men du har jo INGEN kontroll, da du ikke har lambda, ingen bankesensor, etc. Så om du plutselig kjører mager blanding på høyt boost..

 

 

Det går vel på årsmodell tror jeg.. FT/FK tror jeg har samme

 

Kjører bare 0,6-0,8. Har satt i mekanisk boost-controller, så da steg trykket litt.

Men får bare holde mæ te de 200 æ har nå da. sånn ca. + 940 eksos-manifoil.

Å masse sa du det kosta for manifoilen nå igjen?

 

:)

Volvo 945 B230FK 1995

Volvo 240 B230F 1988

Opel Kadett C 2.0 1977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår