Gå til innhold

Kjøpt meg B230FT

Ranger emnet

btl

Anbefalte innlegg

Hei, idag kjøpte jeg meg en B230FT.

Nå gjelder det bare å få av den gamle motoren som står på stativet, eller kjøpe ett nytt stativ og begynne å skru.

300-350hk skal det bli :)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å vente med å begynne å skru til jeg får tatt litt bilder. Motoren er fra en bil som begynte å brenne, og oljedamphus, ledningsnett, registerreimdeksel, og det som ellers er brennbart er brannskadet.

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gav 3000kr for topp, bunn, innsug, 940grenrør, Turbo (TD04?), svinghjul, servopumpe, starter og en dynamo som muligens ikke virker.

Har tappet den for olje, og den så fin ut. Den hadde fin farge og luktet slik olje skal lukte.

Har sjekket tennpluggene også, og de så fine ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

FOR GUDS SKYLD!!!

HUSK bremsene på bilene når du holder på!

Mang en stakkar som har kjørt som et helvete på veien og sliter med å bremse siden de har fadet bort fra 200 ned til 100 og man spretter i fjellveggen!.

Bremser er mer viktig enn HK!!!

Du har mang en sjangse på å akse fra folk, men å bremse unna fjellveggen har du bare 1.... Husk det. Invester penger i SKIKKELIGE bremser..

Til slutt må jeg bare innrømme.. 300-350 HK høres unektelig DEILIG ut ;)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en veldig snill pris du! Åssen topp er det du kommer til å kjøre med? og hva har du tenkt til å gjøre for å de hk i motoren?

Hvilken modell er forresten blokka?

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke sikker på årsmodellen. Jeg tror det er fra ett sted mellom 1994-1998. Det satt M90 på motoren, den tiden den satt i 940, og M90 kom vel i slutten av 1994? Det sitter 530 topp på den.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ha ut over 300hk av den ennå, men annen turbo og annen innsprøytning må jeg iallefall ha. Jeg skal bruke en 531 topp jeg har liggende, også skal vel ladetrykket opp, også får jeg se hvor mye jeg må gjøre med toppen (annen kam, porting, større ventiler)

Det er 3" og KNfilter på 245en nå.

Det neste på handlelista er haltech e6k eller e6m eller kanskje e6k. Jeg vil jo ha en turbo med go'lyd også.

Tilslutt må jeg vel ha en annen clutch og girkasse. Får se hva det blir til, men det kan fort koste mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som er bra plan! Har du forresten m-90 ´n fortsatt?

Fra 95 så har den motoren olje kjølte stempler! Har samme planen med motoren din som jeg hadde med min. Byttet ut motoren med en b234f jeg da.

Ellers vet jeg om en Haltech E6k tilsalgs. Var det du som spurte om det på be-4-you?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke spurt om det på Be4you. Kan du spørre kameraten din hvor mye han skal ha for E6Ken?

Oljespyling under stemplene er fra slutten av 1994 til 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

FOR GUDS SKYLD!!!

HUSK bremsene på bilene når du holder på!

Mang en stakkar som har kjørt som et helvete på veien og sliter med å bremse siden de har fadet bort fra 200 ned til 100 og man spretter i fjellveggen!.

Bremser er mer viktig enn HK!!!

Du har mang en sjangse på å akse fra folk, men å bremse unna fjellveggen har du bare 1.... Husk det. Invester penger i SKIKKELIGE bremser..

Til slutt må jeg bare innrømme.. 300-350 HK høres unektelig DEILIG ut ;)

Jeg har ikke satt meg inn noe spesielt i bremser, men jeg må nok få meg noe annet enn 14" felger for at det skal passe:)

Hvor mye koster ett sett med forsterka bremser til forhjulene? Bakhjulene kan ha standard bremser.

Hva vil det egentlig si at bremsene er godkjent for 220hk? At man fint kan kjøre så gris man bare orker med 220hk, eller gjennomsnittlig bruk av 220hk? De volvobremsene skal nok funke til 300-350hk, men man kan kanskje ikke kjøre konstant gris?

Hvis man tviler litt på bremsene, tar man ikke formel1 innbremsinger før fjellvegger :)

Slipper heller gassen i god tid, og bremser i god tid, for å sjekke om de funker. Funker de ikke, så gir man full gass og dør med stil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man har mange hk behøver man ikke å kjøre med så sinnsykt høyere toppfart! Volvo bremsene holder veldig lenge dem! Kan hende det er lurt å forsterke bremsekiver og klosser men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider