Gå til innhold

Dieselfremmende avgifter, bilfritt Oslo sentrum, rånefrie soner, nå... DETTE!

Ranger emnet


KRÅVL

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trafikken står for ca 25% av det totale menneskeskapte CO2 utslippet. Dette igjen står for ca 5% av det totale CO2 utslippet som igjen står for ca 5% av den totale oppvarmingen av jordkloden.

Med andre ord eller tall. Si vi har et totalt utslipp på 100000 tonn CO2. 5% av dette er menneskeskapt, d.v.s 5000 tonn. 25% av dette d.v.s. 1250 tonn kommer fra trafikken.

Etter 5 år med dette forslaget har vi kanskje klart å redusere det med 2-3 %. Alle kjører ikke bensinbil i dag heller. 3% av 1250 tonn er 37.5 tonn.

 

Av en total på 100000 tonn har vi kanskje redusert med, for å være snill, vekten av et vogntog.

 

Når da CO 2 utslippet står for ca 5% av den totale oppvarmingen av kloden trenger man ikke å være rakettforsker for å skjønne at å pisse i havet blir en flomkatastrofe i forhold til effekten av det her forslaget.

 

Nettopp. At Norge igjen skal fremstå som et heroisk foregangsland og innføre trangsynte og misvisende regler, basert på naiv synsing blant AP-politikere, som vil ha et negativt utfall blant flerparten av befolkningen, er helt bak mål.

 

Det blir en dråpe i havet. Både i forhold til andre lands utslipp, og spesielt de resterende 75% av CO2-utslipp på egen sektor. Skal vi ikke gjøre noe med de? Båt-, flytrafikk og industri er det kanskje ikke så farlig med? Vi har en stor skipsflåte, vi flyr sydenturer mer enn nødvendig, vi har oljeplattformer som står og spyr ut ubegrenset, vi utvikler/har gasskraftverk uten CO2-rensing, osv, osv.. Biltrafikantene er jo en enorm inntektskilde for staten, men den er kanskje ikke større enn de andre? For en prioritering, snakk om å skyte seg selv i foten!

 

Skulle gjerne sett litt forskning på dette feltet, hva baserer politikerne vedtakene og forslagene sine på? Forskningsrapporter? Prøver? Testing? Kilder? Eller bare henger de seg på USA, som vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Er det ingen som klarer å få med seg at de peker på Bio-etanol som en bra alternativ da? E85. som er vel så bra som bensin!

E 85 er vel så bra som bensin ja. Problemet er at under framstillingen av E-85 slippes det ut veldig mye CO2, faktisk så mye at det er tvilsomt om E-85 gir noen gevinst i det hele tatt totalt sett

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns flere enn Norge burde begynne litt miljødebatt også. Det hjelper ikke at 5 mill i verden bekymrer seg over miljøet ,men de siste 5 995 000 000 gir faen i det.

 

Det er først og fremst USA, Russland, Tyskland, Norge og de fleste i-land som står for mest forurensing per innbygger. Men til gjengjeld har Norge et veldig lavt utslipp i forhold til arealet!

 

Men jeg tror forurensingen bare vil kjøre på like til det er tomt for olje. Det er jo oljen som har gjort at Norge er et så vellykket land. Hadde ikke vi hatt olje i havet, hadde vi vært veldig fattige med mye gjeld til andre land.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at E85 kan være skadelig for enkelte biler, ødelegger sylinderforingene slik at de begynner å ruste? osv

 

Da skal isåfall ikke jeg ha sånn drit på bilen min

 

Om akkurat sylinderforingene ruster er jeg usikker på, men E85 kan forårsake at enkelte metaller ikke får bygget opp en passiv oksydhinne som beskytter mot korrosjon. Dette er nok et større problem i resten av drivstoffsystemet enn i selve forbrenningsrommet.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. At Norge igjen skal fremstå som et heroisk foregangsland og innføre trangsynte og misvisende regler, basert på naiv synsing blant AP-politikere, som vil ha et negativt utfall blant flerparten av befolkningen, er helt bak mål.

 

Det blir en dråpe i havet. Både i forhold til andre lands utslipp, og spesielt de resterende 75% av CO2-utslipp på egen sektor. Skal vi ikke gjøre noe med de? Båt-, flytrafikk og industri er det kanskje ikke så farlig med? Vi har en stor skipsflåte, vi flyr sydenturer mer enn nødvendig, vi har oljeplattformer som står og spyr ut ubegrenset, vi utvikler/har gasskraftverk uten CO2-rensing, osv, osv.. Biltrafikantene er jo en enorm inntektskilde for staten, men den er kanskje ikke større enn de andre? For en prioritering, snakk om å skyte seg selv i foten!

 

Skulle gjerne sett litt forskning på dette feltet, hva baserer politikerne vedtakene og forslagene sine på? Forskningsrapporter? Prøver? Testing? Kilder? Eller bare henger de seg på USA, som vanlig?

 

Hva er det oljeplattformer spyr ut?

 

En annen ting ang klimaforandringene, vi er inne i en istid nå det er normalt at tempraturen øker for å så bli kaldere, dette skjer lynkjapt i geologisk tid, men det vil nok allikevell ta flere hundre år før vi virkerlig vi slite, men uansett blir det for teit å prøve å forandre på jordas naturlige utvikling

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke at man skal bekymre seg så veldig mye om at nye bensin-biler blir forbudt i 2015, jeg er rimelig sikker på at bil-industrien har gått over til alternative energikilder til den tiden.

Innse det, otto-motoren er ett 130år gammelt klenodium, som burde vært erstattet av noe mer effektivt for lenge siden.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns flere enn Norge burde begynne litt miljødebatt også. Det hjelper ikke at 5 mill i verden bekymrer seg over miljøet ,men de siste 5 995 000 000 gir faen i det.

 

Det er først og fremst USA, Russland, Tyskland, Norge og de fleste i-land som står for mest forurensing per innbygger. Men til gjengjeld har Norge et veldig lavt utslipp i forhold til arealet!

 

Men jeg tror forurensingen bare vil kjøre på like til det er tomt for olje. Det er jo oljen som har gjort at Norge er et så vellykket land. Hadde ikke vi hatt olje i havet, hadde vi vært veldig fattige med mye gjeld til andre land.

 

 

Nå driver vel spesielt delstater i usa også mye med miljøpolitikk da. De vi virkerlig burde være bekymret over er de nye i-landene, med så mange innbyggere de har vil vi se en dratisk økning i bla co2 utslipp etterhvert som deres levestandard øker

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller å monter katalysatorer i fjøspiper eller i rævva på kuene kanskje?? Er tross alt de som står for ca 90% av bidraget til den globale oppvarmingen med all den driten de blåser ut av seg..!!

 

Syns det første forslaget mitt var litt smart jeg! :happyhappy:

 

stemmer mer med 90% av co2? metan? utslippet. ikke den globale oppvarminga..

men ja.. i nederland(tror jeg det er) bruker de metangassen fra kuan. til oppvarming, og fyring i hus. ei ku slipper ut 500L metan gass i løpet av et døgn, 3 kuer er nok til en hus stand.

 

syns staten norge kunne tatt og utnytta det vi har bedre. Å ikke bygd gass/kullkraftverk, et kravtverk forurenser vel like mye som hele norske bilparken..

(mine meininger, og infoen, kan jeg ikke garantere er sant. men ting jeg har lest)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan ike bli noe av. Uansett så hva i huleste hjelper det at lille norge skal redde hele verden? Er vel mye større miljø trussler en bilene i norge..

 

GLEDER meg til å stemme ved neste valg!

Og hva skal de med personlige skilt i 2009 om det ikke blir noen biler? Det skjer ikke at hele landet kjører think, og prius.

 

Blir dette tullet noe av, så lover jeg dere at jeg flytter.

Dem kan jo faen ikke ta fra meg jobben, hobby`n, og det jeg alltid driver med..

 

Dette blir for dumt.

Joachim

 

Helt enig med deg, idiotisk hele greine. Og jeg blir bare mer og mer feed up med all den miljøpreket og pisset hele tiden...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår