martinsen-lyd Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Hei, har nå kjøpt meg en komplett b234f motor(16v motoren til volvo) med ledningsnett for 2000kr. Motoren starter og går fint. Har hørt at msII.V3 er en billig og bra datasprut, går det ann og bruke den spruten på en sugemotor(ikkje turbo motor). Og åssen er den og justere selv osv?( om man følger et skjemma osv)? Mvh martinsen-lyd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
142 preformance Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 funker fint på sugemotor... får justert den rimelig bra selv...men er avhengig av bredbåndslambda Siter "Old Volvo`s never die`s, they only go faster" Volvo 142 72mod - b21et, megasquirt +++ Volvo 740 87mod - B230et 8,5x18 superstar kloster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 hva er det en sånn koster a? følger det med et skjemma som man justere spruten sånn ca te oxo fin justere det ell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Ms får du fra et par tusen og oppover, sjekk DIYAutoTune.com Megasquirt Kits / Assembled Engine Management Systems, Wideband o2 Sensor Systems and tuning products eller ExtraEFI.co.uk HOME (msns - tenning også), bredbåndslambda koster også et par tusen, sjekk første linken. følger det med et skjemma som man justere spruten sånn ca te oxo fin justere det ell? Dette skjønte jeg ikke helt. Men det følger ikke med noenting spesifikt til din motor, du står helt på scratch med mindre du finner noen oppsett eller tips fra folk eller nett. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 "Dette skjønte jeg ikke helt. Men det følger ikke med noenting spesifikt til din motor, du står helt på scratch med mindre du finner noen oppsett eller tips fra folk eller nett." mente om det følgte med en tabell eller no f.k.s til en 1.8L motor så er det di og di verdiene osv. man følger til grov innstillinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 I allefall med bredbåndslambda, TPS-sensor, sensor på hallgiver og lufttemp så kan MS kjøre auto-mapping! Fungerer greit har jeg hørt! :) Eller så må man mappe selv, og det gjøres jo oftest på en benk slik at man får det nøyaktig osv.. Eller så kan du spørre! Enten om hjelp eller om mapps som noen har laget før (vil skjeldent bli helt optimalt på grunn av forskjellige komponenter her og der! Men du vil nok få start hvis det er relativt samme motor i allefall :) ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Mai 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2007 "I allefall med bredbåndslambda, TPS-sensor, sensor på hallgiver og lufttemp så kan MS kjøre auto-mapping! Fungerer greit har jeg hørt!" trenger man og justere no da ell er det bare og koble opp ms og bare kjøre? kan ikkje så mye om sprut=( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Det fungerer fint å kjøre sånn, men motoren vil gå reinere, bedre og bruke mindre dersom du mapper det ordentlig... Dette kan man lese seg til :) all info om MS ligger på nettet, og dermed er det ingen grunn til at du ikke skal kunne lære det når andre klarer ;) jeg er ca på samme fase som deg... lese, lese, lese og så lese litt mer! Hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsen1000 Skrevet Mai 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 auto-mappingen fungere jo bare på bensinsiden da. Tenningen er det litt værre med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 Det fungerer fint å kjøre sånn, men motoren vil gå reinere, bedre og bruke mindre dersom du mapper det ordentlig... Dette kan man lese seg til :) all info om MS ligger på nettet, og dermed er det ingen grunn til at du ikke skal kunne lære det når andre klarer ;) jeg er ca på samme fase som deg... lese, lese, lese og så lese litt mer! Hehe jah sitter helle dagen og leser om ms`n Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Mai 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2007 auto-mappingen fungere jo bare på bensinsiden da. Tenningen er det litt værre med åssen blir det med tenningsiden da? om den er vanskelig og få te og funke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mai 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2007 åssen blir det med tenningsiden da? om den er vanskelig og få te og funke? Det er prøv og feil som gjelder. Du vil nok få bilen din til å gå sånn nogenlunde greit, slik at den er fullt kjørbar, men for å få noe effekt ut av dette blir du nok nødt til å kjøre den til ei rulle hos noen som kan dette. Hvis du har noen som kjører for deg, samtidig som du sitter på og mapper og følger med på tenningsbank, blandinga osv så får du nok gjort 50-75% av mappingen selv (enda mer når man får mer erfaring tenker jeg). Men det er nok sjelden lurt å hente maks effekt på landeveien uten særlig erfaring med hvordan dette gjøres. Gjør som meg, prøv og feil! I går gikk bilen min tålelig bra, men i dag har et eller annet skjedd som gjør at den gikk som en dass, hehe. Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Det er prøv og feil som gjelder. Du vil nok få bilen din til å gå sånn nogenlunde greit, slik at den er fullt kjørbar, men for å få noe effekt ut av dette blir du nok nødt til å kjøre den til ei rulle hos noen som kan dette. Hvis du har noen som kjører for deg, samtidig som du sitter på og mapper og følger med på tenningsbank, blandinga osv så får du nok gjort 50-75% av mappingen selv (enda mer når man får mer erfaring tenker jeg). Men det er nok sjelden lurt å hente maks effekt på landeveien uten særlig erfaring med hvordan dette gjøres. Gjør som meg, prøv og feil! I går gikk bilen min tålelig bra, men i dag har et eller annet skjedd som gjør at den gikk som en dass, hehe. hehe er sånn det pleier og være vel:P Men siden jg har bestemt meg for ms, har noen mulighet for og hjelpe meg med hvem versjon og hvem deler jg trenger? Skal kjøre singel coil per sylinder! tenkte jg skulle bestille herfra! ProtoCar Electronic Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Jeg har god erfaring med extraefi.co.uk : ExtraEFI.co.uk Products Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinsen-lyd Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Jeg har god erfaring med extraefi.co.uk : ExtraEFI.co.uk Products åssen er dem i forhold te den linken jg ga opp a? veit du no om det? kan ikkje så godt engelsk så er ikkje så enkelt da gitt:fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg