Gå til innhold

ms på sugemotor

Ranger emnet


martinsen-lyd

Anbefalte innlegg

Hei, har nå kjøpt meg en komplett b234f motor(16v motoren til volvo) med ledningsnett for 2000kr. Motoren starter og går fint. Har hørt at msII.V3 er en billig og bra datasprut, går det ann og bruke den spruten på en sugemotor(ikkje turbo motor). Og åssen er den og justere selv osv?( om man følger et skjemma osv)?

 

Mvh martinsen-lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ms får du fra et par tusen og oppover, sjekk DIYAutoTune.com Megasquirt Kits / Assembled Engine Management Systems, Wideband o2 Sensor Systems and tuning products eller ExtraEFI.co.uk HOME (msns - tenning også), bredbåndslambda koster også et par tusen, sjekk første linken.

 

følger det med et skjemma som man justere spruten sånn ca te oxo fin justere det ell?

 

Dette skjønte jeg ikke helt. Men det følger ikke med noenting spesifikt til din motor, du står helt på scratch med mindre du finner noen oppsett eller tips fra folk eller nett.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I allefall med bredbåndslambda, TPS-sensor, sensor på hallgiver og lufttemp så kan MS kjøre auto-mapping! Fungerer greit har jeg hørt! :)

Eller så må man mappe selv, og det gjøres jo oftest på en benk slik at man får det nøyaktig osv.. Eller så kan du spørre! Enten om hjelp eller om mapps som noen har laget før (vil skjeldent bli helt optimalt på grunn av forskjellige komponenter her og der! Men du vil nok få start hvis det er relativt samme motor i allefall :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer fint å kjøre sånn, men motoren vil gå reinere, bedre og bruke mindre dersom du mapper det ordentlig... Dette kan man lese seg til :) all info om MS ligger på nettet, og dermed er det ingen grunn til at du ikke skal kunne lære det når andre klarer ;) jeg er ca på samme fase som deg... lese, lese, lese og så lese litt mer! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fungerer fint å kjøre sånn, men motoren vil gå reinere, bedre og bruke mindre dersom du mapper det ordentlig... Dette kan man lese seg til :) all info om MS ligger på nettet, og dermed er det ingen grunn til at du ikke skal kunne lære det når andre klarer ;) jeg er ca på samme fase som deg... lese, lese, lese og så lese litt mer! Hehe

 

jah sitter helle dagen og leser om ms`n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen blir det med tenningsiden da? om den er vanskelig og få te og funke?

 

Det er prøv og feil som gjelder.

 

Du vil nok få bilen din til å gå sånn nogenlunde greit, slik at den er fullt kjørbar, men for å få noe effekt ut av dette blir du nok nødt til å kjøre den til ei rulle hos noen som kan dette.

 

Hvis du har noen som kjører for deg, samtidig som du sitter på og mapper og følger med på tenningsbank, blandinga osv så får du nok gjort 50-75% av mappingen selv (enda mer når man får mer erfaring tenker jeg). Men det er nok sjelden lurt å hente maks effekt på landeveien uten særlig erfaring med hvordan dette gjøres.

 

Gjør som meg, prøv og feil! I går gikk bilen min tålelig bra, men i dag har et eller annet skjedd som gjør at den gikk som en dass, hehe.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er prøv og feil som gjelder.

 

Du vil nok få bilen din til å gå sånn nogenlunde greit, slik at den er fullt kjørbar, men for å få noe effekt ut av dette blir du nok nødt til å kjøre den til ei rulle hos noen som kan dette.

 

Hvis du har noen som kjører for deg, samtidig som du sitter på og mapper og følger med på tenningsbank, blandinga osv så får du nok gjort 50-75% av mappingen selv (enda mer når man får mer erfaring tenker jeg). Men det er nok sjelden lurt å hente maks effekt på landeveien uten særlig erfaring med hvordan dette gjøres.

 

Gjør som meg, prøv og feil! I går gikk bilen min tålelig bra, men i dag har et eller annet skjedd som gjør at den gikk som en dass, hehe.

 

 

hehe er sånn det pleier og være vel:P Men siden jg har bestemt meg for ms, har noen mulighet for og hjelpe meg med hvem versjon og hvem deler jg trenger? Skal kjøre singel coil per sylinder! tenkte jg skulle bestille herfra! ProtoCar Electronic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår