Gå til innhold

Enkle rimelige Trimmetips til B230F?

Ranger emnet


mmmpils

Anbefalte innlegg

kom ikke FK i 94/95 a???

Jeg ville heller ikke kosta på å trimme en sånn motor.. Hvis du ikke planlegger å bruke masse cash på den så er det billigere å sette inn en FT/FK motor. Du har jo sprut fra før, vet ikke om du har 2,4 eller 2,2?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en orginal Volvo A-kam, koster maks 500 spenn eller no...

eller så er det grenrør, annen topp (volvo sin 531) osv...

greit å gå for orginale volvo deler, billig og går greit

 

men spytter du inn litt penger, og bygger om til b230fk/ft så får du en morsom turbobil, en chip og justere litt ladetrykk så har du lett rundt 200 hester...

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenget å legge flere tusen i en sånn motor når du klarer å hente ut så lite, kjøp en turbo motor til samma som du må ut med for kam grenrør å planing osv så har du en grei vifte motor

-67 VW boble (herbie)

-78 Volvo 242 V8

-78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition

-01 Ford F250 *Powerstroke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenget å legge flere tusen i en sånn motor når du klarer å hente ut så lite, kjøp en turbo motor til samma som du må ut med for kam grenrør å planing osv så har du en grei vifte motor

 

i_word12_narrowweb__300x359,2.jpg

 

Yep, jeg stemmer også på å hive i turbomotor.

Fra F til FT er ikke SÅ mye jobb, iallefall ikke om man har lh 2.4 fra før! Men man slipper uansett unna retur til bensin++...

 

Du bør regne med litt ekstra kostnader i tillegg til selve ft motoren, men et sugerør grenrør koster gjerne 3-4000kr og gir kanskje 10-15hk? Da er du oppe fra 116hk til 120-130hk...

 

Så kan du tjene litt på effektanlegg, filter tjener du ikke en dritt på.. Du kan porte, men det koster $$$. Samt du kan øke komp, etc. Tror du vil bruke ca. 10.000kr på å få ca 160-170hk. Samme pengene betaler for en ft-motor, 90-talls en gang.. prøv å få tak i 93'->. bør gå for 10-15k, men spar gjerne opp 20-25k før du begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår