mmmpils Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Hei. Noen der ute som har brae og billige tips til trimming av en B230F?. Motoren er gått 170000km, og disse motorene er jo uslitelige, så jeg tenkte at litt mer hk ikke kunne skade mye;) Takker for alle svar:) Siter Suzuki XL-7 2.0L TDI `06 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Bytte kam. Så er det vel no småtteri man kan gjøre i toppen antaglig. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mmmpils Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Bytte kam. Så er det vel no småtteri man kan gjøre i toppen antaglig. Hmm.. ja ingen dom idee. Vet du om noen plasser på nettet hvor man kan få kjøpt diverse trim/oppgraderings deler til 200 serien? Siter Suzuki XL-7 2.0L TDI `06 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 KG Trimning Pedersens Racing Sikkert mange som kan tilføye fler. Kommer egentlig ann på hvor mye penger du skal bruke. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 altså, jeg så senest i dag en komplett Fk motor fra 93 for 5000 kr. sugetrim er bortkastet kontra det en FT\FK motor koster. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Ante hadde sugetrim på sin F'motor: http://www.bilforumet.no/200-serien/120397-min-nye-240gle-d.html Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Grenrør/eksos, kam og litt fiks på topp m/høvling og planing gjør susen. Genrør og eksos for 5000kr kam for 2600kr kjenner man noen som jobber med cnc-fres så er planinga grei. Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Litt OT, men ealoken, hvor så du den FK-motoren til 5k? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 tpc forumet Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 kom ikke FK i 94/95 a??? Jeg ville heller ikke kosta på å trimme en sånn motor.. Hvis du ikke planlegger å bruke masse cash på den så er det billigere å sette inn en FT/FK motor. Du har jo sprut fra før, vet ikke om du har 2,4 eller 2,2? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 da er det mulig skriveleif i annonsen, FK\FT ? 5000 kr er billig. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teigen Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 brukt NOS kitt.. finner det til rundt 2k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 Kjøp en orginal Volvo A-kam, koster maks 500 spenn eller no... eller så er det grenrør, annen topp (volvo sin 531) osv... greit å gå for orginale volvo deler, billig og går greit men spytter du inn litt penger, og bygger om til b230fk/ft så får du en morsom turbobil, en chip og justere litt ladetrykk så har du lett rundt 200 hester... Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hva er poenget å legge flere tusen i en sånn motor når du klarer å hente ut så lite, kjøp en turbo motor til samma som du må ut med for kam grenrør å planing osv så har du en grei vifte motor Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 hva er poenget å legge flere tusen i en sånn motor når du klarer å hente ut så lite, kjøp en turbo motor til samma som du må ut med for kam grenrør å planing osv så har du en grei vifte motor Yep, jeg stemmer også på å hive i turbomotor. Fra F til FT er ikke SÅ mye jobb, iallefall ikke om man har lh 2.4 fra før! Men man slipper uansett unna retur til bensin++... Du bør regne med litt ekstra kostnader i tillegg til selve ft motoren, men et sugerør grenrør koster gjerne 3-4000kr og gir kanskje 10-15hk? Da er du oppe fra 116hk til 120-130hk... Så kan du tjene litt på effektanlegg, filter tjener du ikke en dritt på.. Du kan porte, men det koster $$$. Samt du kan øke komp, etc. Tror du vil bruke ca. 10.000kr på å få ca 160-170hk. Samme pengene betaler for en ft-motor, 90-talls en gang.. prøv å få tak i 93'->. bør gå for 10-15k, men spar gjerne opp 20-25k før du begynner. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.