Gå til innhold

Kadett C coupe

Ranger emnet


(Stian)

Anbefalte innlegg

hallo. Har tenkt litt på å kjøpe en kadett C coupe 74mod. det er en 1.2 liter automat som står i den no. har tenkt på å sette i 2.0 16V fra calibra. Så lurte på hva som må gjøres med bilen for å få det godkjent. Fra hvilken biler jeg kan ta deler fra å årsmod på de bilene, hvor lett det er å få tak i deler å ca hvor mye ting vil koste. vil først og fremst få den godkjent å gjøre de mest nødvendigste tingene før jeg begynner med litt større prosjekter.

takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, artig bil det å kommer sikkert til å flytte bra på seg med 16v

 

Ingrediens liste, sånn helt grovt:

 

- c20xe eller c20let (turbo) Litt mere ombygging med turboversjon, men ikke no å miste nattesøvn over for..

- Omega R25 girkasse (sitter blandt annet på omega 2,0 c20se eller c20ne motoran) Eller så kan du bruke getrag kasse men det e en god del mere ombyggingsjobb med fresing av adapterplate til clutchhus +++ og ikke minst femten ganger dyrere.

- Understell fra Kadett 1600 og oppover, e forskjell fra 1200 understell, blandt annet kraftigere krengestag, forsterkninger på traversj, større bærekuler på a armer, kraftigere bakaksel osv...

- Bremser framme kan du hente fra Rekord 2,2 i, det e bolt on på kadett c. Det kittet holder til 150hk, i kombinert med 230mm trommler bak.

- Mellomaksling må du tilverke selv, men det e bare kapp og sveis

 

- Mange som bruker Bundpanne og motorfester fra Manta 1,8gt, men har prøvd dem selv å æ syns ikke det va en fullgod løsning. Skulle æ gjort den jobben den dag i dag ville æ nok ha lagd mine egne motorfester, og sveist en egen bundpanne, noe som e 0 problem hvis du har tilgang til et greit sveiseapparat..

 

- Sånn ellers så har har vi de vanlige probleman:

+ Fordelern kommer i veien, løsning: Bytte til fordelerløs tenning, flytte den til motorens frammkant eller fjerne varmeapparatet og kappe plass i torpedoveggen. Her syns æ fordelerløs tenning/coilpakke e det beste alternativ, men da må du nok lage egne motorfester og mest sannsynlig bundpanne også..

+ Ordne et par større uttak på tanken, da det e en inspr. motor å må ha en bensin retur..

+ Av radiator så e det bare å velge og vrake, volvo 240, rekord, osv.osv.. Allt til en hver smak.

NB! e nokk endel småting som æ ikke kommer på som må gjøres..

 

Så e det jo selfølgelig masse småting du treng, som tilsammen fort blir en fin stor summ.. Sånn grovt regnet så tippe æ du havne på opp under 20k før du kan vri om nøkkeln, alt av kossn du velger å gjøre det/deler du bruker..

 

Lykke til! :hellothere:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår