(Stian) Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 hallo. Har tenkt litt på å kjøpe en kadett C coupe 74mod. det er en 1.2 liter automat som står i den no. har tenkt på å sette i 2.0 16V fra calibra. Så lurte på hva som må gjøres med bilen for å få det godkjent. Fra hvilken biler jeg kan ta deler fra å årsmod på de bilene, hvor lett det er å få tak i deler å ca hvor mye ting vil koste. vil først og fremst få den godkjent å gjøre de mest nødvendigste tingene før jeg begynner med litt større prosjekter. takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Hei, artig bil det å kommer sikkert til å flytte bra på seg med 16v Ingrediens liste, sånn helt grovt: - c20xe eller c20let (turbo) Litt mere ombygging med turboversjon, men ikke no å miste nattesøvn over for.. - Omega R25 girkasse (sitter blandt annet på omega 2,0 c20se eller c20ne motoran) Eller så kan du bruke getrag kasse men det e en god del mere ombyggingsjobb med fresing av adapterplate til clutchhus +++ og ikke minst femten ganger dyrere. - Understell fra Kadett 1600 og oppover, e forskjell fra 1200 understell, blandt annet kraftigere krengestag, forsterkninger på traversj, større bærekuler på a armer, kraftigere bakaksel osv... - Bremser framme kan du hente fra Rekord 2,2 i, det e bolt on på kadett c. Det kittet holder til 150hk, i kombinert med 230mm trommler bak. - Mellomaksling må du tilverke selv, men det e bare kapp og sveis - Mange som bruker Bundpanne og motorfester fra Manta 1,8gt, men har prøvd dem selv å æ syns ikke det va en fullgod løsning. Skulle æ gjort den jobben den dag i dag ville æ nok ha lagd mine egne motorfester, og sveist en egen bundpanne, noe som e 0 problem hvis du har tilgang til et greit sveiseapparat.. - Sånn ellers så har har vi de vanlige probleman: + Fordelern kommer i veien, løsning: Bytte til fordelerløs tenning, flytte den til motorens frammkant eller fjerne varmeapparatet og kappe plass i torpedoveggen. Her syns æ fordelerløs tenning/coilpakke e det beste alternativ, men da må du nok lage egne motorfester og mest sannsynlig bundpanne også.. + Ordne et par større uttak på tanken, da det e en inspr. motor å må ha en bensin retur.. + Av radiator så e det bare å velge og vrake, volvo 240, rekord, osv.osv.. Allt til en hver smak. NB! e nokk endel småting som æ ikke kommer på som må gjøres.. Så e det jo selfølgelig masse småting du treng, som tilsammen fort blir en fin stor summ.. Sånn grovt regnet så tippe æ du havne på opp under 20k før du kan vri om nøkkeln, alt av kossn du velger å gjøre det/deler du bruker.. Lykke til! :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maaa Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Sikkert ingen problem å passere både 30 og 40 000 hvis du bare skal bruke grommdelan.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Ser du bor i Bergen, har en Kadett C med 16v motor som du kan få se på om du vil. Og kan fortelle deg alt som trengs.. Bor ute på sotra Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
(Stian) Skrevet Mai 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 javel. hvilken årsmod er det? og er det coupe eller sedan utgave? mye som er gjort med den? ca pris.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffii Skrevet Juni 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Jeg har en til salgs, men litt mye rust ;) 74mod coupe, 1200 bor i stavanger :D må butte begge hjulhusa framme:D Siter Opel Kadett C :pray Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.