Gå til innhold

R.I.P VOLVOen min. (Gjennoppliving har begynt!)

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

65 er fort - fortere enn mange tror. Det ligger på nivå med det som vanligvis brukes ved kollisjonstesting. Bildene viser for øvrig at sikkerhetskonstruksjonen virker forbilledlig.

Om det er regningssvarende å sette bilen i stand igjen, blir selvfølgelig avhengig av hvor alvorlige "usynlige" skader det er blitt. Normalt avtagbare deler er det jo greit å ordne med.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

65 km/t er fort nok ja!

bare tenk på det neste gang dere er ute å kjører. kjenner det faen så godt i nakke/rygg og ledd i kroppen i dag. og det var "bare" 65km/t.

takk larsverm.

mm, de synlige skadene går alle an å fikse. det som er ille er diverse bærebroer og asklinger og ramma. tror jeg... håper det skal gå seg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip opplevelse den første uka du har bil/lappen, men du er i alle fall en erfaring rikere som kunne endt mye verre. Håper det gikk bra med hun i andre bilen også, er kanskje litt risiko for whiplash der?

Ellers ser det ut til at fronten har absorbert kreftene bra - det er vel beste måten å kræsje om man først skal kræsje - slik at deformasjonssonene treffer rett på.

Håper du får fikset bilen. Den verste støyten ser tross alt ut til å ha blitt stoppen foran dekkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der så ikke så håpløst ut faktisk!

Ribb hele motorrommet, så ser du om rammevangene (og videre bakover) er skjeve og evt bulkete på rare steder. Er det litt skjevhet i rammevangene kan du borre disse løs fra delebilen.

Det er en haug med punktsveiser, så det er en ganske stor jobb, men det lar seg absolutt gjøre. Det har blitt gjort på bilen til faren min vet jeg, etter at den ble påkjørt av en buss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig ut som om innerskjermene dine og rammevangene har fått seg en aldri så liten trøkk. Likevel burde det vere mulig å dra ut rammevangene og bytte innerskjermer, samt alle løse deler der framme da selvfølgelig. Da kontakt med et karosseriverksted så de kan kikke på det.

Må også si at jeg føler veldig med deg!!

Gjorde noe lignede rett før påske. Ble distrahert og så ikke køen forran meg som sto bom stille. Sto på bremsa og seilte inn i focusen som sto forran meg... Hadde ca 75 km/t når jeg begynte å bremse, veit ikke hva jeg hadde når jeg traff. Gikk heldigvis bra med ho jeg kjørte på og meg selv.

Bilen var det litt værre med. Focusen fikk en sprekk i bakfanger og en bulk i bakluka, sikkert noe inntrykt under fangern men det var det eneste synlige. Min derimot så litt værre ut, fangeren hadde bretta seg ned og tok av det meste for støyten.

Nå er derimot min ferdig retta og lakkert! Måtte rette panser, bytte alle platene i fronten, nye lykter, grill, lister, fanger, spoiler osv...

Så lykke til!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traff en 460 i ræva på motorveien med 240'n til far, hadde 100 i det jeg så det smalt foran meg, stod på bremsen og knuuuuste bokstavlig talt 460n, pappa sin byttet jeg en skjerm en lykt frontfanger og panser, samt grill, forstillinga har jeg ikke fått justert enda så han sliter litt dekk på ene hjulet, men ingen bagatell faktisk, så syns de brutale skadene du fikk er litt sprøtt, mta min erfaring, men for all del, hvis ikke det er for store jobben mta rammevanger og slikt er det en meget smal sak og kurrant å bytte front

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Di skadene så langt ifra alvorlige ut da. Er noen av dørene, takluka blitt vriene å åpne/lukke? så jo hel ut fra rett før hjula og bakover. Om du skal selge billig så kjøper jeg den

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da.. var jo bra dere kjørte solide biler da.. ser ut på bilde som bilien din henger litt med jeipen :P hehe.. men men.. shit happens.. du får ha lykke til vidre da :D ;)

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

har ikke så jævlig peiling på bil egentlig. skal bli elektriker, så er ikke mitt felt. så hva er de rammevangene alle snakker om? skjønner ikke det.. noen som har bilde?

Gjorde noe lignede rett før påske. Ble distrahert og så ikke køen forran meg som sto bom stille. Sto på bremsa og seilte inn i focusen som sto forran meg... Hadde ca 75 km/t når jeg begynte å bremse, veit ikke hva jeg hadde når jeg traff. Gikk heldigvis bra med ho jeg kjørte på og meg selv.

bilde av bilen og skaden eller? gikk også bra med ho jeg kjørte på. heldigvis.

for min del har jeg litt smerter i nakken, og over venstre skulder. skuldra etter belte. og nakken er sikkert bare noen forstrekte muskler.

Fighter: Di skadene så langt ifra alvorlige ut da. Er noen av dørene, takluka blitt vriene å åpne/lukke? så jo hel ut fra rett før hjula og bakover. Om du skal selge billig så kjøper jeg den

ja, takluka ja. den funka vel i en dag etter jeg fikk lappen:) ingen av dørene er noe som helst problem å åpne. det er jeg sikker på, for jeg var henne å hjalp ho andre dama ut av bilen. førerdøra gikk ikke opp. og jeg traff BAK på en stasjonsvogn...

vifta bak radiatoren var det ingen skade på i det heile tatt. det er vel et bra tegn? radiatoren er knekt i to derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så jævlig peiling på bil egentlig. skal bli elektriker, så er ikke mitt felt. så hva er de rammevangene alle snakker om? skjønner ikke det.. noen som har bilde?

rammevangene der foran, er de to store bjelkene som stikker fram fra brannveggen, som alt er festa på, right..

cagesecirute.JPG

Lettere å forstå det nå? De to som stikker fram.. ;)

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

hvis du titter på det bildet fra siden! går det ann å se det der.. skal titte på det i morra. og ta flere bilder av motorrom og greier. det skal nok bli bra:) satser på å begynne å ribbe den i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske sikker på at rammevange er skjeve, fortere gjort en man trur å kroke dem, men det er pice off cake for et karoserri verksted å spenne den opp i jigg å dra dem rette.. montering tar du sjøl vettu:P

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider