Gå til innhold

R.I.P VOLVOen min. (Gjennoppliving har begynt!)

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde det ikke vært at det var så langt unna så kunne du fått alt du trenger fra vinterbilen min, det er samma fronten...

Du får kryssmåle den og se hvor gæærn den har blitt, hvis det er trekkspill bakover så er det mye jobb..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kryss måle er det første du må gjøre ja.. så kan du tjekke om evt lakken har sprekt opp noe sted på vangen elr om det er noen chokk bulker bakover på bilen noe sted. men utrulige hvor ille skader man kan rette opp med rektig verktøy:D

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så jævlig peiling på bil egentlig. skal bli elektriker, så er ikke mitt felt. så hva er de rammevangene alle snakker om? skjønner ikke det.. noen som har bilde?

bilde av bilen og skaden eller? gikk også bra med ho jeg kjørte på. heldigvis.

for min del har jeg litt smerter i nakken, og over venstre skulder. skuldra etter belte. og nakken er sikkert bare noen forstrekte muskler.

Har ikke bilde av bilen rett etter krasjen.

IMG_1814.jpg

Sånn så den ut etter at jeg hadde retta fester til fangeren (de hadde bøyd seg fordi jeg traff focusen når jeg bremsa for fullt, dvs bilen min stod veldig på nesa og fangeren min traff mer eller mindre under fangeren på focusen), bytta lykt og retta platene bak lykta.

IMG_1812.jpg

Her driver jeg og en kompis med proff retting av platene bak lyktene...

Du har iaff fått enn verre smell enn meg men det ser slett ikke håpløst ut! Blir bra om du er litt nøye!

(ikke kast de ødelagte delene før du er ferdig med bilen, du kommer sikkert til å trenge noen skruer, klips eller lignende. ta også vare på den nummerplata som er på den øverste plata)

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nummerplata er vel bare varenummeret på plata.. Har vel ikke noe med bilen å gjøre..?

Det er ikke varenummeret nei. Det er karosseri nummeret. Derfor man kan skru den av, dersom man skulle være uheldig og måtte bytte den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lene.jpg

Den bilen her traff en Suzuki Ignis i 80km/t. Suzuki'n ble totalvrak, mens volvoen her fikk de skadene du ser, samt at fjørbeintårnet på venstre side ble trykt bakover.

Fjørbeintårnet er det fort gjort at flytter på seg. Du traff midt på den andre bilen, men be han oppretteren sjekke om de har flyttet på seg. Det andre som bør sjekkes er allerede oppført lenger bak i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

hvis den evt er blitt trekkspill bakover i ramma, så er det vel mer kostbart og mer tidkrevende enn å kjøpe seg en ny 240:) dvs ingen bil på meg før etter sommeren:( for jeg er blakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

fikk svar i dag....

ingen god nyhet. ramma var skeiv.

en dårlig myhet til i dag, er at ei veninne av meg satt på i en skyline som kolliderte på dvergsnesveien i kristiansand.

Fvn.no: Ni personer til sykehus etter ulykke

Mai måned har vært tøft for oss i Tømmerstø/Søm område i kristiansand.

også ei anna veninne som satt på en motorsykkel natt til 17. dette gikk også galt, og føreren var beruset.

Fvn.no: Donn-keeper i koma etter mc-ulykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

er en i område rundt tømmerstø som retter ut ramma på biler for 1500-2000kr. noen som vet hvem jer tenker på? skulle gjerne kommet i kontakt med karen!

og føler egentlig det er litt for drøyt å spør ho jeg kjørte i rævva om jeg kan kjøpe bilen ho sin. ho var forbanna nok fra før:(

så noen som har en volvo 240 delebil? helst med halvsnute, og det panseret jeg er ute etter? (ref. tidligere i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

det er vel litt langt ja:( østfold, hmm. geografien mion er ikek heilt på topp. men er det i nærheten av kongsberg? er der en god del ser du.

mener uansett å huske at jeg har sett 2 240er, av nyere modell stå her på boligfeltet. typisk at jeg ikek husker hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider