Gå til innhold

R.I.P VOLVOen min. (Gjennoppliving har begynt!)

Ranger emnet

Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sicarlse

og b230a vil si? motoren på volvo har jeg ingenting peiling på.

min er en b230f, og det er innsprøyting med 116hk. det jeg vet om den liksom:)

forskjellen på disse motorene er?

for å tippe vil jeg si det er nesten det samma, bare a har forgasser? var jeg dum nå:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

for jeg henter en delebil i vennesla i morra ser du. en stasjonsvogn. 85mod. passer låsen da eller? for det er jo bare til å komme å hente den etterhvert i så fall:) har du no morro liggende du da? som forbedrer utseende litt:)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg handler mest sannsynlig delebil i morra! en stasjonsvogn fra vennesla! 3000 på skilter, noen mangellapper som skal være fikset innen juli? tror jeg. årsavgift betalt, tenkte jeg skulle kjøre denne til jeg retta ramma:) en del rust bak på bilen, men den er fin foran.

det er 1985mod, alt jeg vet om den. håper bare det er samma grillen som jeg vil ha. snute.

Ja, hadde du tenkt å bygge om til eldre front? En 85-modell er heller ikke den rette å plukke frontdeler av - så sant det da ikke dreier seg om en 86-modell registrert i 85. Den nyeste typen panser m m er fra og med 86-modell, ikke før.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jeg vet ikke hva de med peiling vil gå utifra jeg:) men den ligger på finn.no!

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

ser vel pent ut til at jeg må bygge om til eldre front da? siden økonomien er rimelig stram. lånt en haig med penger av mamma og de nå også, som ikke er betalt tilbake.

men ser det HEILT FORJÆVLIG ut med det panseret, eller er det bare et VOLVO-øye som ser at noe ikke passer her?

og du sier 85 ikke er no tess å plukke deler av? dette er vel på grunnlag av at min er 90mod, ikke noe annet? forskjellig type panser og snute + div?

står generelt lite om den der du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonsen er ikke mye oppklarende - det er ikke en gang bilde. Det eneste er at det er 85-modell. Hvis du bruker deler fra 85-modell eller eldre, får du, bortsett fra feil front selvfølgelig, også en synlig, litt stygg overgang i bakkant av panseret. Trang økonomi til tross, gå inn for å finne en 86-modell eller senere som delebil - det skulle ikke være særlig vanskelig. 86 og senere har alle tilnærmet samme utseende. En 85-modell som delebil er en omvei som strengt tatt skulle være unødvendig.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jeg hentet bilen i dag. skikkelig volvo, emd ihjelrusta hjulbuer bak, og selvfølgelig funka ikke den baklukelåsen du skulel få OVLOV.

det sitter i en b200k motor i bilen, denne selges skambillig. mener jo det er for galt å slenge den på røysa hvis noen vil ha:) interiør og orginale volvo ruter:) alle ruter er intakte, heller ingen huller i setene.

årsavgiften var jo betalt, så får jo også halvparten igjen av den når bilen sendes på huggeren. så da får jeg jo 3000 tilbake igjen. derfor trenger jeg heller ikke store pengene for deler. så skrik ut hvis det er noe dere trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hentet bilen i dag. skikkelig volvo, emd ihjelrusta hjulbuer bak, og selvfølgelig funka ikke den baklukelåsen du skulel få OVLOV.

Trenger nok ikke lås nå lenger, bilen er solgt....

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

planer om ny 240 eller? har jo en knall god en stående her nå:) haha. men vet du ca pris på en b200k? den har gått 209000km og fremtrer som hel og på grensen til fin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider