Gå til innhold

hjelp til valg av stereo

Ranger emnet

Dimmu87

Anbefalte innlegg

har eendelig tenkt å få litt annlegg i vectran so eg tok en tur til bilradiospesialisten i Bergen og fekk et tilbud på

DLS MS6 1/2 høgtalarsett

PIONEER 12" SUB 3000W

BASSKASSE

ROCKFORD FOSGATE P450.2 forsterkar

ROCKFORD FOSGATE 1x1000 forsterkar

skal få det for litt over 11 500 som eg syns e j*vlig mykje penga, men eg veit like mykje om bilstereo som bestemor so eg trenge litt hjelp her, skal eg kjøpe det der eller kjøpe nåke billigare?

har et kabelsett kjøpt på MEKK, men såg bilradiospesialisten hadde same settet.

har en pioneer deh-3700mp spelar i bilen.

har tilfeldigvis liggande et dynabel DY9006 komponentsett og ett sett ultimate 6 1/2" full range driver(?)

brukbart?

hjelp.. :crazysant:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men eg har null peiling på ka eg ska sjå etter, hmm...

ka med megabillig som eg ha fått et "tips" om?

foresten, er ute etter litt kvalitet på lyden og musikktypen er metal :partyon:

Styr for all del unna megabillig! Du får ikke serienr på produktene der, og hva gjør du om produktet ditt går istykker?? Ta en titt på Velkommen til Engen Audio, din levrandør av kvalitet og service og se litt på Genesis, Hertz, Pioneer, US Amps, RE Audio osv. Der har du mange alternativer:) Genesis er vell karnsje litt i dyreste laget, men et sykt bra merke. Bruker Genesis, Alpine og Hertz zelv:) Knallfornøyd..

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har innspill, kommentarer eller erfaring med komponentene i oppsettet Dimmu har fått tilbud på?

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan for lite til å skjønne forskjellen på dei, er ikkje so interessert i bilstereo, hehe..

synspunkt på lista eg har der?

Personlig så ville jeg styrt unna RF produkter, har bare dårlig erfaring med dem, lite og dårlig lyd i forhold til pris. Som tidligere nevnt ta en tur innom ELTEK AS.

Som et eksempel på pakke så kan jeg anbefale følgende:

Frontsett:

Peerless Resolution6 (1"+6") 100WRMS Kr. 1 398,-

Frontsett forsterker:

BF1502 (2x150W RMS (4ohm)) Kr. 1 998,-dynaBel

Sub:

dynaBel DY9812 1000WRMS +++ Kr. 2 498,-

Sub forsterker:

dunaBel BF4501 (1x450WRMS (4ohm) 1x1200 WRMS (1ohm)) Kr. 2 998,-

Sum = 8892,- + Frakt hvis ikke du drar til Oslo for å hente det da.

Er mulig jeg ville gått en størrelse ned på sub'en om ikke det er viktig å få alt i hele bilen til å høres ut som om det skal til å dette sammen, og er lomme boka stor nok så er det mulig å gå ett stort hakk oppover å kjøpe Rolls Roys innen frontsett, Seas lotus, men det koster nesten like mye som den pakka her til sammen. :P

Men ta deg en tur inn på Eltek sine sider, der finner du bare gode produkter som er mer enn verd den prisen du må betale for dem.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider