Gå til innhold

Ny med bilstereo, kan noen hjelpe meg med oppsett?

Ranger emnet

Joakim Stokland

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er fersk innen bilstereo, og trenger litt hjelp.

Jeg har lyst på Pioneer høyttalere, og muligens en subwoofer, og har tenkt litt på en DynaBel forsterker. Så jeg lurer på om det jeg har sett på passer sammen.

Jeg tenkte på å kjøpe en DynaBel BF0804 til å drive to Pioneer TS-E1076 (TS-E1076) i front, og brokoble to av kanalene til å drive en sub. Forsterkeren er oppgitt til å yte 4x80 watt i 4 ohm, eller 2x260 watt i 4 ohm brokoblet.

Jeg tenkte på en sub som f.eks. Pioneer TS-W257F (TS-W257F.

Er det noen som kan svare på om dette vil passe sammen? Vil forsterkeren kunne drive både subwooferen og de to høyttalerne i front?

Har dere evt alternativer i samme prisklasse?

Takk for all hjelp :)

Joakim

Mvh. Joakim Stokland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har den forsterkeren på frontsystemet (bi-amping)

Den fungerer bra!

Linken til subben virka ikkje, so eg har ingen info om den.

Eg reknar med at den er på 4 ohm. (må nok væra det på denne forsterkeren)

Subben bør væra litt lettdreven, sia det "berre" er 260watt til den.

Det vil nok sikkert fungera bra, men det er nok mange her inne som ville hatt mykje meir effekt til subben.

Eg ville ha bytta frontsettet med eit komponentsystem (med separat diskant)

Men det avhenger litt av kor fronthøgtalerne skal plasseres

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Hva vil open air si? Jeg var tenkt å bygge en kasse skjønner du...

Det var ikke oppgitt hos Pioneer hvor mange ohm den er av en eller annen grunn. Men den er oppgitt til 92dB, så forstår det som at den skal være lettdrevet...

Høyttalerne skal monteres i originalhullene i dørene på en volvo 240, evt med nye foringer dersom jeg trenger det. Har lyst på en sub for å fylle ut lydbildet. Er ikke ute etter et anlegg som nødvendigvis spiller høyt. Har dere noen forslag da? Grunnen til at jeg har lyst på Pioneer er at jeg synes de Pioneerhøyttalerne jeg har hørt låter bra, og det virker som at man får mye for pengene.

Jeg har tenkt på dette oppsettet fordi jeg ser for meg at jeg da kan supplere med monoblokk og bakhøyttalere med tida om jeg føler behovet :p

Takk igjen for svar! :)

Mvh. Joakim Stokland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg klar over :)

Kanskje en TS-W256C er brukbar?

Features TS-W256C

Frequency response 18 - 600 Hz

Sensitivity (1W/1m) 87 dB

Recommended sealed enclosure (Litres) 18.4 - 35.4

Lowest resonance frequency (FS) 35.6

Maximum input power 800 Watt

Nominal input power 350 Watt

Woofer size (cm) 25 cm

Den står oppgitt til 4ohm :)

Mvh. Joakim Stokland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hertz elementene får KUN skryt rundt omkring, så jeg tror ikke dette er noe dårligere valg enn pioneer.

dynabel forsterkeren din vil kunne drive disse fint. har den selv og den fungerer ypperlig..

TS-W256C kan bli litt tung å dfrive med kun 260w til rådighet.. den har en følsomhet på 87db.

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider