Gå til innhold

Elektronisk musikk

Ranger emnet


Lunden07

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En som blei litt lei seg eller?

 

Hva er liksom forskjellen på trance og techno?

 

 

Det er en evighet forskjell, men det er vansklig å forklare med ord, selv for folk som har hørt på dette i mange år.

 

Ishkur's Guide to Electronic Music

 

På den linken finner du en brukbar oversikt over forskjellig elektronisk musikk, men lydklipp for hver sjanger.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Drum 'n Bass. Har du hørt en, har du definitivt ikke hørt resten, for å si det sånn. Dette er ganske ideelt med tanke på at du virkelig få prøvd ut hva anlegget ditt takler, både høyt og lavt i frekvenser.

99, 200SX S14a Racing Edition

- Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kjenne tegn er vel at techno bygger seg opp på en ganske lang tid"dunk dunk dunk pling dunk dunk dunk pling pling dunk osv.." Trance starter ofte "rett" på..

 

Trance bygger seg ofte opp over lang tid. Unntaket er "radio edits" og "kommers-trance".

 

Mange er kjappe med å dra inn techno-begrepet med en gang det er snakk om trance. Men tror de færreste vet hva techno faktisk er, og langt færre hører faktisk på det som er ekte techno.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trance bygger seg ofte opp over lang tid. Unntaket er "radio edits" og "kommers-trance".

 

Mange er kjappe med å dra inn techno-begrepet med en gang det er snakk om trance. Men tror de færreste vet hva techno faktisk er, og langt færre hører faktisk på det som er ekte techno.

 

For ikke snakke om alle som hører Basshunter på radioen, og hyler ut om at "æsj, fysj, slik techno hater jeg"

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safri Duo meets Ayla - Sunrise er nyyydelig. :)

Et par til:

Armin van Buuren - Eternity

Armin van Buuren - Burned with desire

Armin van Buuren - The quest

Armin van Buuren - The sound of goodbye (blank & jones remix)

Ayla - Sun is coming out

Blank & Jones - Beyond time

Blank & Jones - Counting clouds (nydelig den også!)

Blank & Jones - Cream

Dj Encore - I see right trough you (gir meg frysninger nedover arma)

 

Det meste av Tiesto selvfølgelig. Spes TMF Powermixen fra 2005 @ TMF Awards.

Dj Tiesto feat Rank 1 - Airwawe

Eiffel 65 - Do it like they do on the discovery channel

Eiffel 65 - I`m blue (to festlige :P)

Erik Prydz vs Pink Floyd - Proper Education

Fedde le grande - Put you hands up for Detroit

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safri Duo meets Ayla - Sunrise er nyyydelig. :)

Et par til:

Armin van Buuren - Eternity

Armin van Buuren - Burned with desire

Armin van Buuren - The quest

Armin van Buuren - The sound of goodbye (blank & jones remix)

Ayla - Sun is coming out

Blank & Jones - Beyond time

Blank & Jones - Counting clouds (nydelig den også!)

Blank & Jones - Cream

Dj Encore - I see right trough you (gir meg frysninger nedover arma)

 

Det meste av Tiesto selvfølgelig. Spes TMF Powermixen fra 2005 @ TMF Awards.

Dj Tiesto feat Rank 1 - Airwawe

Eiffel 65 - Do it like they do on the discovery channel

Eiffel 65 - I`m blue (to festlige :P)

Erik Prydz vs Pink Floyd - Proper Education

Fedde le grande - Put you hands up for Detroit

 

 

OM man er ute etter litt mer chill trance er "Armin van Buuren - A state of trance 2007" dobbelt-albumet definitivt å anbefale...

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste musikken vi har, er definitiv Tiësto! Min personlige mening er at han er så god, at han kunne fått en egen musiksjanger.

 

Tiësto, the worlds new music genre!

 

Alt av Tiesto er bra! Ja, dere forstår sikkert at jeg er veldig Tiesto fan. Men jeg hører jo selvfølgelig på annen techno/trance. Om jeg skal anbefale no anna, vil jeg si alle Hard Dance Mania albumene, fin og god lyd/kvalitet på disse sangene. Jeg kan vell også anbefale noen sanger av DJ Gilles (ikke så veldig kjent, men noe er bra), så har vi jo et absoultt myst man MÅ ha, det er "Here I go Again" av Mandaryna(tror det er sånn det skrives) men i techno verson da ;) (Send PM om du ikke finner den, så kan jeg sende den ;)). Ellers veit jeg ikke helt hva mer jeg kan bidra med, har tross alt 1100 sanger på laptopen, hvorav 1000 er techno/trance/dance.

 

Litt OT detta, men det finnes også en del gode hip-hop/rap sanger man kan spille i bile, en er jo klassikeren Ridin' Dirty.

 

Kenneth

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trance bygger seg ofte opp over lang tid. Unntaket er "radio edits" og "kommers-trance".

 

Mange er kjappe med å dra inn techno-begrepet med en gang det er snakk om trance. Men tror de færreste vet hva techno faktisk er, og langt færre hører faktisk på det som er ekte techno.

 

Er ikke ofte i trance det er flere minutter med dunk dunk , så dunk dunk pling.. Veit jo det at trance også bygger seg opp..

Jeg hører foresten ikke så mye på techno, går mest i trance med orntlig "take off" :D:popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mr. philips - 7th day (mix av C.J. STONE)

armand van helden - my,my,my

tiestö - adagio for strings

 

3 jeg synes bør være med på gode musikklister :)

 

har personlig sansen for goliath serien, en del ravermeister, tidy boys, osv...lista er laaaaang!

 

førstnevnte sang er forresten herlig bygd opp, med to hyggelige klimaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lastet ned 17 album som het "Trance voices",4 gig med dødsdeilig voice trance :D

 

Kan egentlig Sylver,Milk inc og Lasgo kalles Trance?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hansy, nei det er dance. Det som mange kaller for techno/trance er egentlig dance. Tviler egentlig på at det er så mange her inne som faktisk hører på trance og/eller techno. Trance er som nevnt tidligere, mer melodiøst og en mye roligere genre enn både techno og dance. Trance spiller mest på melodier. Techno er en mer rytmisk genre, der det er tromme og andre slaginstrumenter som styrer rytmen. Innenfor hver av disse finnes det tonnevis med undergenre. Hard trance, progressive trance, vocal trance, tech trance osv. Den musikken som stort sett er nevnt i tråden her, vil jeg legge under kategorien dance. Uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår