Gå til innhold

Den nye Ford Mondeo!

Ranger emnet


Naits

Anbefalte innlegg

du har rett i det med grillene er i ett stykke, men hva skjer dersom du setter sammen mondeoens grill til ett stykke? prøv å tenk litt logikk og litt lengre, så skjønner du hva jeg prater om, hvos du da virkelig vil skjønne det.

 

Du har også rett i at cruise control med avstands radar har vert tilgjengelig på de fleste dyre tyske biler i en lang tid, men har ford hadd noen konkurrent og alternativ til disse bilene? Ikke som jeg vet om, men du kan gjerne oppfriske minnet mitt. det er først NÅ ford kan skryte av å ha noe sånt. det er en skam.

 

Ved å ta en titt på denne videoen så vil du se mange kjente detaljer på dashbordet til Mondeo, jeg kjenenr iallefall igjen navigasjons systemet, selv om fører info systemet er ganske primitivt der, så har iallefall audi dette systemet med farger som er mye mere ryddig enn den 5" skjermen i dashbordet på mondeo.

 

Link:

http://uk.youtube.com/watch?v=O9qsAssGOqc

 

Du har rett i at forrige galaxy var satt sammen av VAG deler, og jeg så ALDRI en sånn galaxy innpå verkstedet, men kanskje du i din 11 år lange ford karriere har sett noen, ikke vet jeg, du har jo vert der 11 hele år, så du vet vel alt om VAG :)

 

Det er sannelig på tide at S-max og mondeo begynner å få et tilnærmet særeget design nå, det er en fin begynnelse med lyktene for mondeo, og jeg har aldri påstått at S-max og focus har vert kopi av noe som helst, jeg påpekte mondeo, men du la kanskje ikke merke til det med din 11 år lange erfaring?

 

Og nå begynner du virkelig å spore av denne tråden, jeg har da aldri påstått at noen hadde kopiert Sierra, escort eller noen av 80-talls bilene fra ford, Jeg sa simpelthen at Mondeo var en kopi av audi A4, noe som jeg fortsatt står ved, uansett om du har 11 års erfating eller ikke.

Du har natirligvis helt rett i at det finnes dyrere biler enn ford som har rust problemer, Mercedes kommer med en gang i minnet, men jeg har aldri hørt om at VAG har hadd slike problemer, men for all del, rett på meg hvis jeg tar feil.

Jeg så mopndeoer komme inn etter 1 år med rust, og dørene måtte skiftes ut. Jeg vet ikke hvor lang tid det tok til deg, uansett så er vel dette forskjellig fra bil til bil og plass til plass.

 

Du har helt rett i at jeg ikke kjøpte bilen min flunkende ny, for jeg syns det er å kaste pengene ut av vinduet å kjøpe seg en splitter ny bil, jeg vet ikke hva som har blitt gjort med bilen i fortiden, nei. Eneste jeg har å forholde meg til er et service hefte, men i den tiden jeg har hadd min bil, så har ikke jeg hadd flere problemer enn det jeg har listet opp tidligere.

Riktignok har alle biler sine unike og ulike problemer og feil, og som du sier at enkelte forder har gått 400.000 km uten rust og problemer og f.eks en audi har gått 400.000 km uten å bytte bærearmer beviser ingenting.

 

Hva i all verden har mine 2 års erfaring med fords økonomi å gjøre? man trenger faktisk ikke å være rakett forsker for å vite at ford i amerika sliter med mye gjeld og problemer. ford i europa gjør det ganske greit, ja, men hovedkontoret er i Detroit, og det er der alle bestemmelser gjørest og godkjennes, og dersom ford USA går konken, så forsvinner også ford europa.

 

Jeg har aldri påstått at jeg vet mye mere enn andre, jeg bare nevner min erfating med ford, for jeg har eid mange forder i fortiden, ikke nye riktignok, men jeg har sett nok på verkstedet i mine 2 år til å gjøre opp min mening og erfaring om merket.

 

Men du med din 11 år lange erfaring vet sikkert alt. ingen skal vel ikke komme å lære en 11 år gammel veteran om noe som helst?

 

Kanskje liksågreit at du ikke kommenterer noe som helst igrunn, du får fortsette med din rustne erfaring av ford du også, så skal jeg holde meg til VAG, så får vi se hvem som blir mest fornøyd eller ikke med årene.

 

Takker igjen for meg.

Voldsomt så gretne vi er da.

 

Hvis man setter sammen to griller og bla bla bla. Hvis man bygger om en bil kan den bli seende ut som hva som helst.. Det ligger som sagt en del begrensninger inne når det gjelder design av biler. De har støtfangere foran og bak, et hjul i nærheten av hvert hjørne, og en lykt i hvert hjørne. Det er ikke mulig å designe en bil uten at den har visse likhetstrekk med noe annet. Og det gjelder interiøret også.

 

Ang radarsystemet. Spør igjen: Når ble det tilgjengelig på Passat? Audi er et merke som ligger et par hundre tusen høyere i pris, og er dermed ikke en utfordrer. Fords premiummerker er Volvo, Jaguar og tidl Aston Martin. De bilene kan du sammenligne med Audi, men Ford er et merke som satser mot en litt mindre bemidlet kjøpegruppe, og har sine naturlige konkurrenter i Opel, VW, Toyota o.l.

Hvem av disse har radarsystemet?

 

 

 

 

Hvis du ikke så en slik Galaxy inne på verkstedet, så har du enten vært blind eller heldig. Og det er bare¨å sjekke kvalitetsundersøkelsene. I samtlige jeg har sett ligger Sharan/Galaxy/Alahbrama på bunn 10.

Sikker på at ikke skylappene har vært litt vel stengte nå?

 

Dette skrev du tidligere:

Dette er bare enda en håpløs kopi av ford som lenge har levd av å kopiere design og teknologi fra Audi og VW

 

Derfor sammenlignet jeg litt, avsporing eller ikke

 

 

Angående rust, så er det forskjell på at en bil er opprustet, kontra det er litt brunt innvendig på dørene.

 

Vet ikke alt om VAG nei, vet heller langt fra alt om Ford. Men det var bare et svar på at du på 2 år hadde sett alt for mye av dette håpløse merket, og at du visste alt om det

 

Ford sliter ja, men som merke må man skille mellom USA og EUR. Regner ikke med at mener Skoda og Seat når du prater om VAG heller

 

Navigasjonssystemet kommer vel fra Blaupunkt på både Passat og Mondeo så...

 

Sammenlign gjerne, men hold deg i samme prisklasse. Selv den triste Passsaten på filmen din koster 30-40 000 mer en Mondeo med minst tilsvarende utstyr

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Voldsomt så gretne vi er da.

 

Hvis man setter sammen to griller og bla bla bla. Hvis man bygger om en bil kan den bli seende ut som hva som helst.. Det ligger som sagt en del begrensninger inne når det gjelder design av biler. De har støtfangere foran og bak, et hjul i nærheten av hvert hjørne, og en lykt i hvert hjørne. Det er ikke mulig å designe en bil uten at den har visse likhetstrekk med noe annet. Og det gjelder interiøret også.

 

Ang radarsystemet. Spør igjen: Når ble det tilgjengelig på Passat? Audi er et merke som ligger et par hundre tusen høyere i pris, og er dermed ikke en utfordrer. Fords premiummerker er Volvo, Jaguar og tidl Aston Martin. De bilene kan du sammenligne med Audi, men Ford er et merke som satser mot en litt mindre bemidlet kjøpegruppe, og har sine naturlige konkurrenter i Opel, VW, Toyota o.l.

Hvem av disse har radarsystemet?

 

 

 

 

Hvis du ikke så en slik Galaxy inne på verkstedet, så har du enten vært blind eller heldig. Og det er bare¨å sjekke kvalitetsundersøkelsene. I samtlige jeg har sett ligger Sharan/Galaxy/Alahbrama på bunn 10.

Sikker på at ikke skylappene har vært litt vel stengte nå?

 

Dette skrev du tidligere:

Dette er bare enda en håpløs kopi av ford som lenge har levd av å kopiere design og teknologi fra Audi og VW

 

Derfor sammenlignet jeg litt, avsporing eller ikke

 

 

Angående rust, så er det forskjell på at en bil er opprustet, kontra det er litt brunt innvendig på dørene.

 

Vet ikke alt om VAG nei, vet heller langt fra alt om Ford. Men det var bare et svar på at du på 2 år hadde sett alt for mye av dette håpløse merket, og at du visste alt om det

 

Ford sliter ja, men som merke må man skille mellom USA og EUR. Regner ikke med at mener Skoda og Seat når du prater om VAG heller

 

Navigasjonssystemet kommer vel fra Blaupunkt på både Passat og Mondeo så...

 

Sammenlign gjerne, men hold deg i samme prisklasse. Selv den triste Passsaten på filmen din koster 30-40 000 mer en Mondeo med minst tilsvarende utstyr

 

hvis man setter sammen en grill.. bla bla bla? ser du ikke likeheten? det er jo meget enkelt å kopiere en grill for så å bare dele den i 2? ingen verdens problem. og ja,man kan sette sammen en bil til mye rart, man kan bygge om mye, men det var ikke mitt poeng. jeg mente at ford har kopiert design elementer fra Audi, ikke at de hadde bygget om noe som helst. Nå lurer jeg på om du bare har skylapper.. jeg mener å ha bringt fram dette poenget mere enn nok nå, enten innser du det eller ikke, ditt valg :)

 

Audi A4 er en absolutt konkurrent til mondeo, den er i samme bil klasse (øvre mellomklasse) uansett om den er høyere priset eller ikke og nei, såvidt jeg vet så har ikke radarsystemet vert tilgjengelig på passat, men VAG har uansett hadd systemet i mange år, i motsetning til ford. Og å sammenligne audi med aston martin er helt bak mål, mot volvo, ja men ikke aston martin, der har vi Porsche som er hovedkonkurrenten fra tyskland.

 

Vel, jeg har faktisk ikke sett forrige generasjons Galaxy inn på verkstedet der ejg jobber, ifølge deg må jeg tydeligvis ha vert meget heldig isåfall, uansett så har jeg sett mye flere VW Sharan modeller på veiene her enn Galaxy og det sier vel litt. Du får tro hva enn du vil om jeg har skylapper eller ikke, men jeg påstår at det jeg sier er sant.

 

på 80-tallet så var ikke audi så mye å skryte av, det var noen helt ok gubbe biuler da, helt til de plutselig utpå 90-tallet gjorde en helomvending og ble til slutt et av verdens mes ettertraktede bilmerker, og etter det har ford begynt å kopiert mere og mere av VAG konsernets biler. det er jo en grunn til at ford aldri har hat et fast design studie de har fulgt, i motsetning til audi og VW som har hadd sine særegne design i en meget lang tid nå.

 

jeg sa at jeg har jobbet på en ford forhandler i 2 år, ja, men i familien har vi hadd ford i alle de år, jeg kjenner ogspå folk som har jobbet hos forhandleren i mange, mange år, så jeg vet litt mere om ford enn hva du tror, men jeg har 2 års erfaring av å være der selv, sant nok så er ikke det mye, men 2 år er nok til å bedømme om en bil er bra eller ikke ved å se hvor mange ganger den er innom verkstedet med problemer (ikke-service relaterte besøk). og jeg er ikke imponert over fords pålitelighet for å si det mildt, da spesielt med mondeo. At jeg vet alt om ford og VAG skal jeg heller ikke påstå, men hittil har jeg hadd bedre erfaring med VAG enn ford, tolk det som du vil.

 

Også at du kommer med slike ironiske kommentarer som "med mine hele 2 år med erfaring, så vet jeg sikkert alt" er bare for dumt, vennligst spar deg for slike kommentarer.

 

Ja, ford sliter og det er kun på grunn av at de har produsert biler med en helt horribel dårlig kvalitet siden 70-80 tallet og helt tilslutten av 90-tallet hvor de virkelig begynte å slite økonomisk, og de sliter enda.. Og dersom VAG har så elendig kvalitet så er det jo rart at de også ikke sliter økonomisk? Tvert imot så har de vert med på å utviklet bugatti veyron, de har vunnet og dominert Le-mans utallige ganger... ikke noe jeg har sett ford har gjort siden 60-tallet med sin GT-40.

 

Jeg sammenligner ford med Audi, siden ejg påsto at de har kopiert audi's design detaljer til en viss grad, det var hele mitt poeng med det første.

 

Og at du syns den passaten var trist er helt og holdent dine ord, for jeg syns den er mye penere enn hvilken som helst ford som er ute idag. Men dette er smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford har vel alltid vært et billigmerke egentlig? (Da mener jeg ikke nødvendigvis dårlig)

 

De har jo gjenbrukt teknologi fra andre produsenter på mange modeller, f.eks Ford Escort som stammer fra Mazda 323 (:O)

 

Selv liker jeg ikke Ford, synes de virker så...tja jeg veit ikke, dårlig kvalitetsfølelse rett og slett for min del :P Følelse av gammel teknologi. Men det har nok mest med mine følelser å gjøre, og den nye Mondeoen er jo en pen bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. det med rust..jeg skjønner ikke., jeg syns det er helt rævva fra noen bilmerkers side! Skjønner ikke hvorfor de liksom ruster så mye mer enn andre, selvom de skryter av å være galvanisert etc.

 

Selv har jeg eid en 94 mod Audi og har nå en 97 Volvo, og har ikke hatt antydning til rust på noen av disse. Ikke engang der lakken flasset litt av på kanten på koffertlokket på Audien klarte rusta å ta tak.

 

Jeg skjønner liksom ikke da hvorfor f.eks Mondeo som nevnt tidligere her fra ca samme årstall da ruster? Bruker de annen type galvanisering da eller, som er billigere? Eller søplelakk? :S De burde jo ikke ruste de heller men de gjør det forde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. det med rust..jeg skjønner ikke., jeg syns det er helt rævva fra noen bilmerkers side! Skjønner ikke hvorfor de liksom ruster så mye mer enn andre, selvom de skryter av å være galvanisert etc.

 

Selv har jeg eid en 94 mod Audi og har nå en 97 Volvo, og har ikke hatt antydning til rust på noen av disse. Ikke engang der lakken flasset litt av på kanten på koffertlokket på Audien klarte rusta å ta tak.

 

Jeg skjønner liksom ikke da hvorfor f.eks Mondeo som nevnt tidligere her fra ca samme årstall da ruster? Bruker de annen type galvanisering da eller, som er billigere? Eller søplelakk? :S De burde jo ikke ruste de heller men de gjør det forde

 

Fords modeller er vel ikke galvanisert i det heletatt regner jeg med, uten at jeg skal påstå at det er tilellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang. det med rust..jeg skjønner ikke., jeg syns det er helt rævva fra noen bilmerkers side! Skjønner ikke hvorfor de liksom ruster så mye mer enn andre, selvom de skryter av å være galvanisert etc.

 

Selv har jeg eid en 94 mod Audi og har nå en 97 Volvo, og har ikke hatt antydning til rust på noen av disse. Ikke engang der lakken flasset litt av på kanten på koffertlokket på Audien klarte rusta å ta tak.

 

Jeg skjønner liksom ikke da hvorfor f.eks Mondeo som nevnt tidligere her fra ca samme årstall da ruster? Bruker de annen type galvanisering da eller, som er billigere? Eller søplelakk? :S De burde jo ikke ruste de heller men de gjør det forde

For å forklare litt. Problemet ligger i fugemassen på innsiden av døren. Den ytre plata er bøyd rundt innerdøra rundt kanten, som på alle biler. I denne skjøten blir det så lagt fugemasse, før videre behandling. Nå viste det seg at fugene etter en tid løsnet, og bakenfor der er du da rett på stålet. Problemet er altså fugemassen.

Men at VAG har gjort en bedre jobb med galvaniseringen på sine biler er det ingen som helst tvil om. Karosseriet på Ford er ikke helgalvanisert desverre

Hvordan det er på Volvoen vet jeg ikke, tror det varierer litt, for jeg har sett en del rustne S-40er av forrige generasjon

Tilbake til Ford og dører/luker. Ford har dekket reprasjon på hver eneste bil med problemet, servicehefte eller ei, og kundene har fått leiebil, og i mange tilfeller en finere bil etter reperasjon. Vet om mange som er svært fornøyd med å fått lakket opp hele sidene på bilen sin etter 5-6 års hverdagsbruk.

 

Men at det alikevel er for dårlig er jeg helt enig i.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sammenligne eldre ford mot eldre audi... Prøv å sett deg inn i en Audi 100, eller passat for den saks skyld fra 1986. Så prøver du å sette deg inn i en Ford Scorpio fra 1986. Da føles det som om Audien og Passaten ble laget i 1976! Ford hadde et meget bra rykte frem til utpå 90 tallet engang. Men mondeoen og escorten som ble laget på den tiden gjorde et dramatisk nedrykk på fords rykte. Har selv ingenting til overs for Fords biler fra 90 tallet. Men da den nye mondeoen kom (i 2001?) samt focusen litt før, begynte det å ta seg opp igjen. Driftsikre biler som er nydelige og kjøre. Når de kom så dem veldig bra ut også, men man blir jo fort "lei" av en bil man ser ofte. Husker at Focusen hadde et helt synnsykt utseende når den var ny. Omtrent sånn som den nye civicen hadde, som jeg også har begynt å venne meg til nå. :cool:

 

Når det gjelder den nye mondeoen får man en bil til rett over 400 000,- med så mye utstyr, at man fra et annet bilmerke må opp enda minimum 200 000,- for å få like mye for pengene. Jeg blir å aldri å kjøpe den nye Mondeoen, men kommer den noensinne med 4x4 skal jeg faktisk vurdere det!

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å sammenligne eldre ford mot eldre audi... Prøv å sett deg inn i en Audi 100, eller passat for den saks skyld fra 1986. Så prøver du å sette deg inn i en Ford Scorpio fra 1986. Da føles det som om Audien og Passaten ble laget i 1976! Ford hadde et meget bra rykte frem til utpå 90 tallet engang. Men mondeoen og escorten som ble laget på den tiden gjorde et dramatisk nedrykk på fords rykte. Har selv ingenting til overs for Fords biler fra 90 tallet. Men da den nye mondeoen kom (i 2001?) samt focusen litt før, begynte det å ta seg opp igjen. Driftsikre biler som er nydelige og kjøre. Når de kom så dem veldig bra ut også, men man blir jo fort "lei" av en bil man ser ofte. Husker at Focusen hadde et helt synnsykt utseende når den var ny. Omtrent sånn som den nye civicen hadde, som jeg også har begynt å venne meg til nå. :cool:

 

!

Det om 90 tallet er vi enige om. Mondeoen er egentlig ganske bra, men både KA, Fiesta, Escort, og Scorpio fra denne tiden er bare sorgen. Snuoperasjonen startet med Focus høsten 98.

Men 90 tallet ødela mye, og det henger igjen i folks fordommer enda

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man setter sammen en grill.. bla bla bla? ser du ikke likeheten? det er jo meget enkelt å kopiere en grill for så å bare dele den i 2? ingen verdens problem. og ja,man kan sette sammen en bil til mye rart, man kan bygge om mye, men det var ikke mitt poeng. jeg mente at ford har kopiert design elementer fra Audi, ikke at de hadde bygget om noe som helst. Nå lurer jeg på om du bare har skylapper.. jeg mener å ha bringt fram dette poenget mere enn nok nå, enten innser du det eller ikke, ditt valg :)

 

Audi A4 er en absolutt konkurrent til mondeo, den er i samme bil klasse (øvre mellomklasse) uansett om den er høyere priset eller ikke og nei, såvidt jeg vet så har ikke radarsystemet vert tilgjengelig på passat, men VAG har uansett hadd systemet i mange år, i motsetning til ford. Og å sammenligne audi med aston martin er helt bak mål, mot volvo, ja men ikke aston martin, der har vi Porsche som er hovedkonkurrenten fra tyskland.

 

Vel, jeg har faktisk ikke sett forrige generasjons Galaxy inn på verkstedet der ejg jobber, ifølge deg må jeg tydeligvis ha vert meget heldig isåfall, uansett så har jeg sett mye flere VW Sharan modeller på veiene her enn Galaxy og det sier vel litt. Du får tro hva enn du vil om jeg har skylapper eller ikke, men jeg påstår at det jeg sier er sant.

 

på 80-tallet så var ikke audi så mye å skryte av, det var noen helt ok gubbe biuler da, helt til de plutselig utpå 90-tallet gjorde en helomvending og ble til slutt et av verdens mes ettertraktede bilmerker, og etter det har ford begynt å kopiert mere og mere av VAG konsernets biler. det er jo en grunn til at ford aldri har hat et fast design studie de har fulgt, i motsetning til audi og VW som har hadd sine særegne design i en meget lang tid nå.

 

jeg sa at jeg har jobbet på en ford forhandler i 2 år, ja, men i familien har vi hadd ford i alle de år, jeg kjenner ogspå folk som har jobbet hos forhandleren i mange, mange år, så jeg vet litt mere om ford enn hva du tror, men jeg har 2 års erfaring av å være der selv, sant nok så er ikke det mye, men 2 år er nok til å bedømme om en bil er bra eller ikke ved å se hvor mange ganger den er innom verkstedet med problemer (ikke-service relaterte besøk). og jeg er ikke imponert over fords pålitelighet for å si det mildt, da spesielt med mondeo. At jeg vet alt om ford og VAG skal jeg heller ikke påstå, men hittil har jeg hadd bedre erfaring med VAG enn ford, tolk det som du vil.

 

Også at du kommer med slike ironiske kommentarer som "med mine hele 2 år med erfaring, så vet jeg sikkert alt" er bare for dumt, vennligst spar deg for slike kommentarer.

 

Ja, ford sliter og det er kun på grunn av at de har produsert biler med en helt horribel dårlig kvalitet siden 70-80 tallet og helt tilslutten av 90-tallet hvor de virkelig begynte å slite økonomisk, og de sliter enda.. Og dersom VAG har så elendig kvalitet så er det jo rart at de også ikke sliter økonomisk? Tvert imot så har de vert med på å utviklet bugatti veyron, de har vunnet og dominert Le-mans utallige ganger... ikke noe jeg har sett ford har gjort siden 60-tallet med sin GT-40.

 

Jeg sammenligner ford med Audi, siden ejg påsto at de har kopiert audi's design detaljer til en viss grad, det var hele mitt poeng med det første.

 

Og at du syns den passaten var trist er helt og holdent dine ord, for jeg syns den er mye penere enn hvilken som helst ford som er ute idag. Men dette er smak og behag.

Sliter fortsatt litt med likhetene jeg

61635_450.jpg

52345_450.jpg

22902_450.jpg

 

61637_450.jpg

52343_450.jpg

22917_450.jpg

 

61645_450.jpg

61697_450.jpg

52353_450.jpg

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det om 90 tallet er vi enige om. Mondeoen er egentlig ganske bra, men både KA, Fiesta, Escort, og Scorpio fra denne tiden er bare sorgen. Snuoperasjonen startet med Focus høsten 98.

Men 90 tallet ødela mye, og det henger igjen i folks fordommer enda

 

Scorpioen som kom på 90 tallet var butt ugly, men var vel like driftsikker som den gamle. Mondeoen var nok ikke bra... Var svært mye feil med dem, og det er vel hovedsaklig den gamle mondeoen som fucka til alt for ford! :drunk:

 

Nei vi skulle levd i de glansdager da Granadaen var kongen på veien! Så en svart senka blodharry granada for en tid tilbake siden. Han hadde sikkert blitt kjempegla om han hadde vist at S2000 han møtte holdt på å kjøre i fortauskanten fordi det satt en person inni bilen som ble så fasinert av bilen hans! :peace:

BMW 5 serie E60

x Volvo V70 (fikk i innbytte)

x Impreza WRX 03,

x Mr2 Mk1 x Mr2 Mk2 x Honda S2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Diskusjonen rundt om stv eller sedan er penest bak synes jeg er litt merkelig.

 

Hva er det vi diskuterer? Er det SEDAN utgaven eller COMBI? For det er STOR forskjell på disse både fra siden og bakfra.

 

Etter min mening er 4 dørs sedan klaart penere enn både stv og spesielt 5 dørs combi utgaven.

 

Men smaken er som baken.

 

Det morsomme med mondeo nå er jo at 4 dørs utgaven er den lengste bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og så forresten at noen her inne påsto at 2008 modellen av mondeo ikke blir produsert før tidligst i oktober. Dette stemmer ikke. Neste års modeller har aldri blitt prod første gang så sent som i oktober hos ford.

 

08 modellene blir produsert nå i august - jeg får min i begynnelsen av september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

vag ruster kanskje ikke men har opplevd mye feil med vag biler i familien. masse el.feil. og hvor har du det ifra sharan er bedre enn ford har selv opplevd to stk som har sprengt det siste året.

Grunnen til at ford ruster er som sagt det med fugmassen og at forder ikke blir tectylert er i Norge fra forhandler. og med ford får du noe du ikke får med Audi noe som heter KJØREEGENSKAPER. audi er jo understyrt som bare det. pluss et Audi ser jo ikke ut. ser ut som et såpestykke. ingen detaljer.

*Ford sierra 2.0is -86(solgt)

*Ford sierra 2.0i clx stv -92(vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår