Gå til innhold

Bilen med mest hk for 30.000kr?

Ranger emnet


glennare

Anbefalte innlegg

morro med mye hester, men bruk vett og kjør forsiktig gutt! ;)

 

kjipt når slikt skjer : Fvn.no: Ni personer til sykehus etter ulykke

 

jeg kjører ikke fortere enn jeg føler, bare latterlig og gi på for og tøffe seg forandre

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt tidligere i tråden; Kjøp en bil med turbomotor om du skal ha effekt/penger i bra forhold.

 

Mercedes 280SE er ikke noe "racer".. Samme gjelder forøvrig bmw 7 serien, m.m., det er veldig tunge biler (280se mener jeg veier ca 1.7 tonn!). Da hjelper det lite med 200 daffe hk, når en bil på ca 1.2-1.3 tonn og ca 150+ hk akser bedre, bruker mindre bensin og henger bedre på veien.

 

Jeg ville kjøpt en litt kollisjonssikker bil, en som var mekanisk bra (tåler litt herjing) og hadde da en turbomotor som tåler litt trim..

 

Volvo 740 turbo, påpekt tidligere i tråden kan du lett få ut ca 220hk av.. Noe videre trim på b230et er egentlig ikke noe vits å tenke på, da bør man ha en litt nyere b230ft motor.. Men det er jo ingen problem å hive nedi om du får mersmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AutoDB.no

 

200 hk, kan lett trimmes til 270hk på hjula

 

Ville vært skeptisk til den der..

Sedanen starter ikke, mest sannsynlig bensinpumpen, har gnist! Slakk i styresnekke, ellers så er bilen mye påkostet lakk osv. Bilen er ikke original legacy turbo men alt er flyttet over fra original turbo!

 

Mitt inntrykk:

1) Bilen ser rimelig harry ut, sotede lys og diverse andre detaljer

2) Bilen er ikke original turbobil, altså regner jeg ikke med motoren er godkjent i bilen

 

Mitt inntrykk er altså at dette er et typisk prosjekt av en som ikke kan helt hva han driver med, han bytter motor og får ikke start. Så legger han bilen ut for salg.

 

Om det bare var bensinpumpen, så hadde han vel bare byttet denne før han solgte den? Jeg gjetter det muligens er noe som ikke er koblet opp, evnt noe som er koblet feil på elektronikken.

 

Videre, anbefaler jeg IKKE å kjøpe en bil som ikke har godkjent motor.. Gjett hva som skjer om her en 18 åring kjøper en "ulovlig ombygget" bil og kræsjer inn i en polo, mens han drifter rundt en sving? Jo, han får regress!! Mao. kan han bli gjeldsslave for livet, bare for litt morro.

 

Tipset mitt er altså:

Hold deg til lovlige biler, det er ikke nødvendigvis dyrere enn de ulovlig ombygde, når du kjøper brukt-bil.

 

Ikke kjøp noe som ikke fungerer, med mindre du selv VET hva som er gale.. Om du vil ha en bil der selger påstår det er en filleting som er gale, så sier du:

 

"ok, jeg kan kjøpe den.. Men da må du fikse den først".

Er litt kjipt å kjøpe en bil for 25k, så går det flere tusen i styresnekken og bruker gjerne 3000kr på ny bensinpumpe, relè+++ og fremdeles ingen start.. Just my 50 øre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det førstebil du er på utkikk etter vil jeg ta på meg rollen som "ansvarlig forumbruker" og påpeke at du bør kjøre en stund med en litt halvslapp bil før du hiver deg rett på en bil med 200 hk (eller 150 for den saks skyld) med fersk lapp.

 

Enig her! :) Man beherkser kanskje det kjøretekniske når man har fått lappen, men man har egentlig ikke peiling på å kjøre bil i trafikken. Har hatt lappen i 1,5 år nå, men jeg lærer nye ting hver eneste dag! :P Man blir aldri utlært i trafikken.

 

Dessuten så har mange gutter som jenter for vane å bulke opp bilen sin i den første tiden med lappen, så jeg ville ikke kjøpt en rålekker sportsbil som førstebil. Lykke til uansett hva du velger. :mat

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært skeptisk til den der..

 

 

Mitt inntrykk:

1) Bilen ser rimelig harry ut, sotede lys og diverse andre detaljer

2) Bilen er ikke original turbobil, altså regner jeg ikke med motoren er godkjent i bilen

 

Mitt inntrykk er altså at dette er et typisk prosjekt av en som ikke kan helt hva han driver med, han bytter motor og får ikke start. Så legger han bilen ut for salg.

 

Om det bare var bensinpumpen, så hadde han vel bare byttet denne før han solgte den? Jeg gjetter det muligens er noe som ikke er koblet opp, evnt noe som er koblet feil på elektronikken.

 

Videre, anbefaler jeg IKKE å kjøpe en bil som ikke har godkjent motor.. Gjett hva som skjer om her en 18 åring kjøper en "ulovlig ombygget" bil og kræsjer inn i en polo, mens han drifter rundt en sving? Jo, han får regress!! Mao. kan han bli gjeldsslave for livet, bare for litt morro.

 

Tipset mitt er altså:

Hold deg til lovlige biler, det er ikke nødvendigvis dyrere enn de ulovlig ombygde, når du kjøper brukt-bil.

 

Ikke kjøp noe som ikke fungerer, med mindre du selv VET hva som er gale.. Om du vil ha en bil der selger påstår det er en filleting som er gale, så sier du:

 

"ok, jeg kan kjøpe den.. Men da må du fikse den først".

Er litt kjipt å kjøpe en bil for 25k, så går det flere tusen i styresnekken og bruker gjerne 3000kr på ny bensinpumpe, relè+++ og fremdeles ingen start.. Just my 50 øre

 

Hjertelig takk!

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her! :) Man beherkser kanskje det kjøretekniske når man har fått lappen, men man har egentlig ikke peiling på å kjøre bil i trafikken. Har hatt lappen i 1,5 år nå, men jeg lærer nye ting hver eneste dag! :P Man blir aldri utlært i trafikken.

 

Dessuten så har mange gutter som jenter for vane å bulke opp bilen sin i den første tiden med lappen, så jeg ville ikke kjøpt en rålekker sportsbil som førstebil. Lykke til uansett hva du velger. :mat

 

er jo enig med dere, man tror jo selv at man er verdensmester når man har klart lappen, men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke kommer til og kjøre fort der det ikke passer seg, er jo også veldig kjipt om man skulle kjæsje eller miste lappen.

men tilbake til topic da!

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

jeg krasja og ødela bilen en god del pga uerfarenhet på onsdag.

 

men har kjørt litt bilen siden, og er en mer oppvakt sjåfør nå, etter lærepengen. kosta uheldigvis nok for en skoleungdom uansett.

 

sorry OT.

hvis du ikke er for opptatt av utseende på bilen, ville jeg kjøpt en ascona b. lå en ute på autodb for en tid siden. med 250 gamp. skabbete og jævlig. "ulv i fåreklær" stod det på streameren i frontruta. se om du finner denne du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge litt usikre kilder på stcn skal denne ha nærmere 350 hk.. 29 000 står den til, regn med å skru, men den går sikkert no skamjævli:)

AutoDB.no - Bil - Alle annonserer gratis!

1494748-bilde1-aaaa.jpg

 

Er Saab 900 Turbo 16V en bil med mye skruing eller er det ikke noe mer skruing enn med en volvo tic??

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Saab 900 Turbo 16V en bil med mye skruing eller er det ikke noe mer skruing enn med en volvo tic??

 

Jeg har hatt en 900 t16 i fire år ca, og eneste skruing jeg gjorde på den var å justere turbotrykk, sette på 3" eksos fra turbo og ut, nytt luftfilter, satte på senkesett, etpar nye foringer, hellakkerte bilen (pga ripete og stygg lakk), og satte på nye felger. En helt original 900 T16 er det minimalt med skruing på. mange av de som selges nå har jo gått over 300 000 km:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår