Gå til innhold

Bilen med mest hk for 30.000kr?

Ranger emnet


glennare

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en 900 t16 i fire år ca, og eneste skruing jeg gjorde på den var å justere turbotrykk, sette på 3" eksos fra turbo og ut, nytt luftfilter, satte på senkesett, etpar nye foringer, hellakkerte bilen (pga ripete og stygg lakk), og satte på nye felger. En helt original 900 T16 er det minimalt med skruing på. mange av de som selges nå har jo gått over 300 000 km:)

 

mvh oddi

 

kult

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må jo huske på at det er noe dritt å kjøre bil med framhjulstrekk og mye gamp.... Sporer jo som pokker...

 

Kjøp bakjulstrekk eller 4x4 du...

 

Audi Quattro feks? 20v går jo godt og er fantastisk å kjøre... Er lissom i en helt annen divisjon enn f.eks toyota camry og opel kadett(rustvrak) subaru som har full 4x4 med 50/50 uansett og en slitsom boblemotor, Saab er skranglete, volvo før 850 er badekar osv....

 

Fine, morsomme biler:

BMW 325i E30/525/535.

Audi Quattro.

Ford Sierra V6 eller Turbo (FMCN)

Gammal Passat med motor og drivverk fra Quattro

 

Den ultimate vinterbilen under 30.000 (ingen over, ingen ved siden) Sierra XR4x4 2.8i før 87... DET er morsom bil det... 4x4 med 60/40 fordeling, Sperre bak(75%) 150 solide hester fra 1000 rpm 2.6 runder på rattet lock/lock og blir varm på 5 minutter inni.... Savner den bilen mer enn 4x4 Cossien jeg hadde....

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ultimate vinterbilen under 30.000 (ingen over, ingen ved siden) Sierra XR4x4 2.8i før 87... DET er morsom bil det... 4x4 med 60/40 fordeling, Sperre bak(75%) 150 solide hester fra 1000 rpm 2.6 runder på rattet lock/lock og blir varm på 5 minutter inni.... Savner den bilen mer enn 4x4 Cossien jeg hadde....

[Pirkemodus]

De 150 hestene kommer nok ikke før godt oppi turtallet, vil tippe en plass mellom 5-6500 omdreininger. At den kan ha bra moment fra 1000 omdreininger er noe annet. ;)

[/Pirkemodus]

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi Quattro feks? 20v går jo godt og er fantastisk å kjøre... subaru som har full 4x4 med 50/50 uansett og en slitsom boblemotor

 

Hvis du vet noe som helst om audi quattro med langsstilt motor (untatt nyere modeller) vet du at audi også har 50/50, forskjellen er at de har diffsperre (subaru har diffbrems). Audi quattro med 5-sylinder er også mer framtunge (fem sylindre i rekke hengende foran i bilen) og understyrte enn subaru, som har mye kortere "slitsomme boble-motorer"... Dessuten, Audi quattro med 20v turbo er MYE dyrere i innkjøp og i forsikring enn f.eks. Subaru Legacy Turbo, men fordelen med audi er vel 5er lyd, utseende og trim-muligheter...

-Subaru Legacy 2.2 GX

454 - 4 rings, 5 cylinders, 4 wheel drive

NOK ER NOK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare sitere en signatur her på forumet

"

If it's cheap and reliable, it's not fast

If it's fast and cheap, it's not reliable

If it's fast and reliable, it's not cheap

"

( x ) Subaru Impreza GT 94/99

( x ) Nissan 200sx s14a 97

( x ) Nissan 200sx s13 90' Steg 3

+diverse andre vinterbiler ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jo alltids en Alfa romeo 164 ikke dumt. 190 hester fra en nydelig v6er.

 

FINN bil - Norges største bilmarked. Søk etter biler, motorsykler eller bildeler.

 

den var ikke pen men den hadde veldig mye luxus =)

Bruksbil: Ford Sierra!

Prosjektbil: Audi Coupe GT!

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/201778-audi-coupe-gt-d.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 gammel Rover 820 Vitesse Turbos en Coupé og en Berline.

De har 200hk, og en '97 selges omkring NOK 15,000. Vet ikke hviss de var solgt i Norge eller Sverige, men har sett flere vanlige 800s i Norge, så du kan kanskje kjøpe en vånlig 800 i Norge og en motor i England. (jeg har flere).

 

They may not be very fashionable, but they are extremely light (1.4 tonnes) & great fun because, except for the wheels & the recaro seats, they look like an old man's car.

0-100km = 7.6 sek & Top Speed = 235kmh

 

Beklager, men kan ikke finne de riktige ord på norsk

F1John

L

Beklager for min dårlig norsk

jeg er her for å laere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at Audi "oppfant" firehjulstrekken... Har vunnet noen fler rally en f.eks subaru... Og den legacy'n er jo ikke spesielt pen å se på.... ville ikke vist meg i en sånn før fylte 60 år.... Quattro er veldig underholdene å kjøre på vinter'n og de er jo veldig solide biler som har mye kjørekomfort... Samt at de ikke veier all verden 1360kg...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår